Beantwoorden
25 dec 2009
door EyeEmotion
Member
Playstation Staff

Dualshock 2 op de PS3 gebruiken?

7 reacties 746 Weergaven Aangemaakt: 25-12-2009

Hoi,

ik zit nog steeds met een enkele controller voor m'n PS3. Ik zie me ook geen 60 euro neertellen voor er een aan te schaffen, aangezien ze m'n deuren niet meer zo platgooien als vroeger.

Ik heb nu wel nog enkele dualshock 2 controllers van de PS2 over. Dus zou ik die graag gebruiken. Ik heb ergens opgevangen dat er een tussenstuk bestaat zodat je je PS2 controller op de PS3 kan aansluiten. Maar waar vind ik die? En zeg niet ebay. Ik haal zoiets liever in een winkel of zo (ik ben van Belgisch Limburg).

En nog een vraagje. Werkt die rumble feature van een dualshock 2 als die aangesloten is op een PS3?

Grtz

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken
Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 1 van 8 (746 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 6

Playstation Staff

Re: Dualshock 2 op de PS3 gebruiken?

Ik weet dat het in Game Mania verkocht werd, en waarschijnlijk dus nu nog wel steeds. Andere winkels weet ik niet.

Of de rumble gaat werken, weet ik niet zeker, maar ik veronderstel van wel.

grtz

K

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 2 van 8 (738 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 2

Playstation Staff

Oww, dat zou wel tof zijn.. heb nog 3 ps2 controllers liggen. Als dat mogelijk zou zijn ga ik me meteen zo een koppelstuk halen...

Na het weekend eens bellen naar game mania :-)

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 3 van 8 (702 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 3

Playstation Staff

Hoi,

thnx for the reply. Ik heb eens naar Game Mania gebeld. De eerste wist nog niet eens van het bestaan ervan af. De 2de kon me al veel meer uitleg verschaffen.

Blijkbaar bestaan die dingen wel, maar worden ze niet meer verkocht en/of gemaakt. Dit omdat ze enkel met de eerste generatie van PS3 zouden werken. De 60Gb (en waarschijnlijk de 80Gb).

Op zich vind ik het wel raar klinken, aangezien zoiets toch eerder zou afhangen van firmware en niet van hardware.

Iemand die er meer up-to-date in is?

Grtz...

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 4 van 8 (685 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 8

Playstation Staff

misschien vanwege het feit dat de 60GB nog wel PS2 games af kon spelen en daarom ook de PS2 controllers zou herkennen.

Ik had die speciale PS2-blokken een tijd terug wel gezien in meerdere winkels (media markt, dimension plus) , maar daar heb ik ze laatst ook niet meer zien liggen.

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 5 van 8 (676 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 13

Playstation Staff

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 6 van 8 (672 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 3

Playstation Staff

Handige_Harry schreef:
http://www.bol.com/nl/p/games/controller-ps3-converter-zwart/1004004004982816/index.html#product_des...

zoiets bedoel je ?

let wel het ondersteunt geen trilfuctie.

Zoiets idd. Enig idee of die bij alle PS3 versies werkt? Want in die "reviews" staat daar niets over in.

De "reviews" vertellen precies wel dat de trilfunctie wel werkt. Enkel de sixaxis motion niet (logisch aangezien dat niet in de Dualshock 2 steekt ^_^. Maar dat vind ik helemaal geen probleem, aangezien ik die sixaxis nooit gebruikt hebt.

Thnx voor het vinden.

Grtz

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 7 van 8 (671 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 5

Playstation Staff

Volgens mij werktie gewoon ook op Slim etc... als je USB-poorten over hebt.
Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 8 van 8 (664 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos