PlayStation®3

PS3 Algemeen

PS3 Algemeen

Beantwoorden
01 feb 2011
door: ChroniikCrew_69

Member

1 posts
Member

Harde Schijf vervangen

9 reacties 1038 Weergaven Aangemaakt: 01-02-2011

Hey Iedereen ,

Ik heb dus een 40G Fat PS3 . Deze word een beetje krap bij geheugen . Ik heb nog maar 4G en al enkele games verwijderd . Heeft iemand hier een idee waar je deze hardeschijf kan upgraden / kopen . En als ik een nieuwe PS3 zou kopen . Hoe zet ik dan Mijn trophy's , Savedata van mijn games en mijn Map Packs enzo over ? (Met savedata bedoel ik dat je bevoorbeeld nog steeds de wapens hebt en het level . Of dat je nog steeds 100% Campaign hebt zonder dat je helemaal opnieuw moet beginnen.

Alvast Bedankt

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken
Bericht 1 van 10 (1.038 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 8

Re: Harde Schijf vervangen

Er is op dit forum een speciaal topic voor hardeschijf vervangen en die kan je hier vinden :

http://community.eu.playstation.com/t5/PlayStation-3-Algemene-Discussie/Hdd-vervangen-algemeen-HDD-v...

daar staat vast wel de informatie die je zoekt over je hardeschijf vervangen. :smileywink:

wat betreft je trophies :

deze zijn aan je PSN gekoppeld dus als je je op een andere PS3 aanmeld komen daar je trophies automatisch

wat betreft savedata :

deze kan je op een USB stick of externe harde schijf zetten en overzetten naar je nieuwe PS3. Helaas kan het niet met alle savedata. Sommige zijn beveiligd en kunnen die niet gekopieerd worden (zoals bijv. van Killzone 2).

wat betreft DLC (mappacks) :

Deze zijn ook aan je PSN gekoppeld net als de trophies dus die kan je gewoon opnieuw downloaden op je PS3. Zelfde geldt voor al je andere aankopen in de PSN store. Gewoon naar je download geschiedenis gaan en je kan zo de hele lijst opnieuw downloaden.

Bericht 2 van 10 (1.032 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 8

[ Bewerkt ]

Ah, fantasyfreak was me al voor :Smile:

Let ook effe op deze post  wat betreft de bug die 3.65 heeft.

Misschien beter even wachten tot de bevestiging er is, dat de bug opgelost is door Sony.

Bericht 3 van 10 (1.028 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Member

Beste Support,

Graag zou ik willen weten wanneer jullie de volgende update uitbrengen aangezien ik met een probleem zit.

Ik was dolgelukkig toen vanochtend mijn hdd sata 2,5" 500GB binnen was gekomen. Eindelijk een uitbreiding voor mijn PS3.

Dolgelukkig ging ik aan de ***** om een backup te maken van mijn opgeslagen data.

Hierna ging ik aan de ***** met de oude HDD eruit te halen en de nieuwe HDD erin te plaatsen.

Alles goed zover...ik zet mijn PS3 aan en het systeem vraagt om de nieuwste update van PSN.

Geen enkel probleem, even zoeken, downloaden, mapje aanmaken: PS3 => UPDATE => de update 3.56

Nog steeds in m'n nopjes gooi ik de USB stick erin en wat zie ik tot mijn grote verbasing?

De melding: The data is corrupted (8002F225)

Na ongeveer nog een kleine 2 uur klooien ben ik er via via achter gekomen dat dit ligt aan de update 3.56 waaruit blijkt dat het niet mogelijk is de harddrive te vervangen.

Ik zou dus graag willen weten wanneer jullie hier iets op gaan vinden.

Ben een beetje teleurgesteld maar nog steeds blij met mijn mooie collectie van 40 originele ps3 games.

Ik hoop niet dat dit bewust gedaan is om "hackers" en weet ik het allemaal tegen te houden want dat zou betekenen dat wij (de betalende consument) hiervan de dupe worden.

Voor zover ik heb begrepen is een harde schijf vervangen geen "illegale operatie" mits jullie mij natuurlijk anders vertellen.

Ik ga maar met een traan langs mijn wang mijn oude harde schijf die ik (geluk bij een ongeluk) nog niet had geformateerd zoals menig ander gebruiker op forum: http://community.eu.playstation.com/t5/PlayStation-Network/Firmware-3-60-can-fix-this-error-8002F225... weer terugplaatsen en hopen op een oplossing die vanuit zal gaan moeten komen.

Met vriendelijke groet,

Yuri

OnlineID: Tampeloerus

Bericht 4 van 10 (1.017 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 8

Gelukkig kon je je oude schijf er weer terug indoen.

In de thread die je gelinkt heb staat al vermeld dat het een bug is, en dus niet een bewuste aktie van Sony.

Hopelijk word het snel opgelost voor je.

Bericht 5 van 10 (1.009 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 4

@ Tampeloerus

Check je PM! :smileywink:

Bericht 6 van 10 (972 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Member

Me PM?

Bericht 7 van 10 (933 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 8

Tampeloerus schreef:

Me PM?

Dat is je inbox op deze website.

Staat naast je profiel naam (Envelop).

Als je hierop klikt zal je een bericht vinden van Nipponexpress :Thumbs:

Bericht 8 van 10 (929 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 8

Goed nieuws voor de mensen die hun HDD willen vervangen.

De nieuwe firmware is nu te downloaden.

Volg de volgende instructies om het werkend te krijgen.

Post en instructies gemaakt door DartDragon19.

1. Put your old HDD in

2. Download the optional 3.56 Update Via internet or USB (its on the Support site)

3 (Optional). Back Up your Old HDD to a FAT32 Formatted External HDD

4. Put in your New HDD and a USB Stick with the new 3.56 on it.

5. Follow the on screen Instructions.

6. Restore your old data back on to your New HDD.

7. Voila IT WORKS

Bericht 9 van 10 (915 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Member

Mooi gaan we vanavond gelijk proberen.

Bericht 10 van 10 (891 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos