Beantwoorden
29 mei 2012
door Wolfsstorm

Member

Playstation Staff
Geaccepteerde oplossing

Naar het buitenland

5 reacties 221 Weergaven Aangemaakt: 29-05-2012

Over 2 maanden vertrek ik vanuit Nederland naar Canada. Nu overweeg ik om mijn PS3 mee te nemen daarheen, maar ik heb altijd gedacht dat er problemen zijn tussen NTSC en PAL.

Hoe zit het daarmee? En als ik een electriciteits-adapter koop, en mijn PS3 daarop aansluit, ga ik dan problemen ondervinden met voltage-verschil?

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken
Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 1 van 6 (221 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 4

Playstation Staff

Re: Naar het buitenland

Wat betreft het voltage. Op je PS3 staat dat hij enkel geschikt is voor 220-230v ~. Ik meen wel een keer gelezen te hebben dat de voeding die in de PS3 zit in werkelijkheid elk voltage aankan zonder probleem, of je nou een Amerikaans, Europees of Aziatisch systeem hebt. Maar daar zou ik voor alle zekerheid niet van uitgaan. Reken er maar gewoon op dat je een voltage converter nodig hebt.
Betreft NTSC/PAL. Daar is met het HDMI signaal geen sprake meer van. Daar hoef je geen zorgen om te maken. Zelfs als je van plan ben om de bijgeleverde composiet kabel te gebruiken maakt dat niet uit als je de PS3 aansluit op een LCD tv o.i.d. Alleen oudere TV's moet je rekening mee houden.
Maar als je gaat voor vakantie zou ik de PS3 gewoon thuis laten, vooral vanwege het gedoe van de voltage converter. Zo'n ding is duur en erg zwaar. Er zijn genoeg dingen te doen in Canada. Het is de moeite niet waard om die meuk mee te sjouwen.
Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 2 van 6 (215 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Member

Playstation Staff

Nee ik ga daar heen voor een jaar of langer, dus het zou wel prettig zijn m'n playstation 3 mee te nemen.

Voor zo'n converter, als je het hebt over prijzig, wat voor prijsklasse praten we dan?

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 3 van 6 (203 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 4

Playstation Staff

Ik kan niet praten voor andere winkels, maar wij hebben ze staan voor;
300w= €57,-
500w= +/- €75,-

Weet niet precies hoeveel de PS3 vraagt op het moment. Maar ik denk dat je wel uit moet komen met één van die twee.
Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 4 van 6 (190 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Member

Playstation Staff

Oh djeez dat is niet niks. Goed, ik ga daar naar in kijken. Hartelijk bedankt voor je hulp! Wordt zeer op prijs gesteld ^__^

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 5 van 6 (183 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 4

Playstation Staff

Graag gedaan. :smileyhappy:
Beantwoorden