Beantwoorden
05 jul 2012
Member
Playstation Staff

PS3 valt ineens helemaal uit, alsof elektriciteit is uitgevallen...

[ Bewerkt ]
4 reacties 1.287 Weergaven bewerkt 05-07-2012

Het gaat om de 160gb slim versie. Als ik 'm aandoe, doet hij 20 seconden alsof hij bezig is met opstarten maar na die 20 seconden hoor ik dan een 'pzzzzttt' geluid en schakelt 'ie zichzelf helemaal uit. Standby (rood) licht uit, alsof elektriciteit is uitgevallen. Ligt sowieso niet aan warmte of iets dergelijks, want die van mij staat nu naast de balkondeur en die gooi ik altijd open als ik game.

Voor zover ik weet ligt het 100% aan de voeding: de kabels óf gewoon defect in het apparaat zelf. Ik heb die ~AC IN kabel vervangen, deed het weekje weer normaal en toen weer dezelfde probelemen. Lag dus volgens mij gewoon aan toeval. Zometeen misschien even kijken welke winkel zo'n AV MULTI OUT kabel verkoopt en kijken of dat misschien het probleem is.

Het is ook geen YLOD, want mijn problemen lijken totaal niet op de symptomen van een YLOD. Hoelang is de PS3-garantie als je 'm begin december 2011 hebt gehaald? Hoe dan ook, al is 't maar een jaartje, ik val nog onder de garantietermijn. Ik hoor alleen geen goede dingen van mensen op internet die dit ook hebben gehad, volgens hun krijgen ze dan een andere PS3 opgestuurd en na een paar weken weer dezelfde problemen.

Hoe dan ook, iemand een idee waarmee ik kamp en enig idee hoe ik dit kan oplossen? Bij voorkeur wil ik 'm niet opsturen naar Sony, maar als niks meer lukt doe ik het wel.

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken
Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 1 van 5 (1.287 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 2

Playstation Staff

Re: PS3 valt ineens helemaal uit, alsof elektriciteit is uitgevallen...

[ Bewerkt ]

Trouwens, het gaat precies om dit probleem @ 0:19 http://www.youtube.com/watch?v=leGQt5DZoZE

Er schijnt op die pagina trouwens al een oplossing te zijn gevonden door het lid lucascdamazio, maar je moet je PS3 dan uit elkaar halen enzo. En aangezien ik nog onder de garantie val, wil ik dat nog niet doen...

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 2 van 5 (1.270 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 2

Playstation Staff

Niemand een oplossing? Anders breng ik 'm terug. Moet dan bij de retailer, Media Markt, of bellen naar Sony?

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 3 van 5 (1.104 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 4

Playstation Staff

Nee, sorry. Ik heb geen idee wat het is. In ieder geval veel succes met je zoektocht naar het antwoord! :smileyhappy:

Volg me ook op Twitter: http://twitter.com/axeldc_

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 4 van 5 (1.102 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 2

Playstation Staff

Ach ja, is volgens mij iets in het systeem (koeling of zoiets) dat ik niet kan maken zonder dat ik mijn garantie verkloot, haha. Dus ik heb het op safe gespeeld, Sony gebeld en ik breng 'm morgen weg. Ben benieuwd wanneer ik de nieuwe binnenkrijg en of dat model dan wel zonder problemen is.

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 5 van 5 (1.099 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos