Beantwoorden
01 mei 2012
door XzRecolz
Member
Playstation Staff

Weer problemen met PSN

4 reacties 192 Weergaven Aangemaakt: 01-05-2012

Hallo mensen

Een tijdje geleden had ik de foutmelding "8013013E". Toen werd mij de tip gegeven de router te resetten. Dat heb ik gedaan en het was opgelost. Deze foutcode heb ik opnieuw. Weet iemand waar het aan ligt en of het aan mij ligt.

Alvast bedankt!

-XzRecolz

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken
Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 1 van 5 (192 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 2

Playstation Staff

Re: Weer problemen met PSN

Waarom antwoord er niemand?

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 2 van 5 (110 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 2

Playstation Staff

Wauw, 100 weergave en niet 1 antwoord... 

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 3 van 5 (91 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 9

Playstation Staff

Deze error komt voor wanneer WPA security aan staat (enabled) op de PS3 of op je router/wireless access point, en WPA security niet aan staat op de ander. Deze error kan ook voorkomen als je netwerk je MAC adres filtert.

Probeer het volgende:

Herstart je PS3 en probeer nog een keer te verbinden.

Neem contact op met de persoon die je netwerk beheert om er achter te komen of het netwerk WPA security/beveiliging gebruikt. Corrigeer dan de instellingen in je PS3 netwerk instellingen.

Als je wireless access point/router MAC addressen filtert, zul je je MAC adres moeten registreren. Neem contact op met de maker van je router om erachter te komen hoe dit te doen.

Hoe vind je het MAC adres op de PS3:

Als je een draadloos netwerk verbind met je PS3, zul je misschien het PS3's system Media Access Control adres (MAC adres) in moeten vullen als dit wordt gevraagd door je netwerk instellingen, specifiek bij:

• Wired (Ethernet) Networks

Als je router geconfigureerd is om MAC addressen te 'filteren', zul je het MAC adres van je PS3 in de routers' MAC filter tabel moeten zetten als 'allowed device'/toegestaan apparaat.

• Wireless (Wi-Fi) Networks

Als je Wireless Access Point (WAP) geconfigureerd is om MAC adressen te filteren, zul je het MAC adres van je PS3 in de routers' MAC filter tabel moeten zetten als 'allowed device'/toegestaan apparaat.

How to Find PlayStation 3 MAC Address

1. In het XMB™ home menu, ga naar Settings icon (Settings) > System Settings icon (System Settings) en druk op X button icon .
  2. Scroll tot je [Systeem Informatie ziet en druk op  X button icon.

Hier zul je het MAC adres zien staan. Zorg dat je alle letters en of nummers opschrijft, inclusief de dubble punten  ":" die er tussen staan.

Mac Address screenshot

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 4 van 5 (89 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 2

Playstation Staff

Ok, en nu in het Nederlands?

Met een kabel kan ik wel op het internet maar als ik mijn PS3 op mijn kamer zet, die boven staat, werkt het niet want de kabel is beneden.

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 5 van 5 (87 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos