PlayStation®3 Algemene Discussie

Beantwoorden

Member

Member
Prince-Erik
Bericht 1 van 10 (199 Weergaven)
Geaccepteerde oplossing

Backup Blue-Ray DVD naar HDD i.v.m. geluid reading

Heren van het goede leven,

Een kort maar krachtige vraag:

- Kan ik mijn originele Blue-Ray DVD backuppen naar de HDD van de PS3 zodat ik geen last heb van het geluid van de Blue-Ray speler tijdens het spelen. Daarnaast zou dit de snelheid verbeteren. Kan dit via een officiele weg of komt er dan echt een hack aan te pas ? En als dit laatste het geval is, keurt Sony dit goed? Blokkeren ze je account niet ?

Tnx!

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken

Level 3

Level 3
sartrez-system
Bericht 2 van 10 (184 Weergaven)

Re: Backup Blue-Ray DVD naar HDD i.v.m. geluid reading

Dan moet je de illegale kant op gaan, wat hier op dit forum dus niet is toegestaan.

Zo gaan namelijk jailbreakers tewerk. Google is je vriend makker. :smileyhappy:

Level 5

Level 5
y0uknOwWh01aM
Bericht 3 van 10 (167 Weergaven)

Rippen is beter mogelijk via de PC. Xilisoft maakt hele goede programma's wat dat betreft. Je kan het beter gewoon via de PC rippen en dan via een externe HDD op de PS3 afspelen. (of je zet de video over op de HDD van de PS3 natuurlijk)

Wanna rip Blu-ray videos so you can share them or make a duplicate copy for your video collection? With Xilisoft Blu-ray Ripper, now you can convert standard Blu-ray videos (M2TS format) and 3D Blu-ray videos (SSIF) to High-Definition formats or even 3D (H.264/MPEG-4 AVC, Apple TV h.264 720P, HD WMV, MPEG-2/MPEG-4 TS HD Video) with excellent and unmatchable ripping-converting speed while preserving HD quality.
http://www.xilisoft.com/blu-ray-ripper.html

Muziek en films rippen is gewoon legaal.

Member

Member
Prince-Erik
Bericht 4 van 10 (153 Weergaven)

Het gaat inderdaad puur om games, niet om films.

Jailbreaken vind ik een beetje te veel van het goede ;-)

Hoopte op een standaard oplossing die tevens legaal is omdat het nog steeds een kopie is van jezelf.

Ik kan niet de content van de Blue-Ray game op de HDD van de PS3 zetten en vervolgens afspelen ?

Level 3

Level 3
sartrez-system
Bericht 5 van 10 (151 Weergaven)

Legaal niet nee.

Level 5

Level 5
y0uknOwWh01aM
Bericht 6 van 10 (144 Weergaven)

[ Bewerkt ]

O het gaat enkel om games. Ja das een beetje lullig.. Het zou wel mogelijk moeten zijn. Games op de HDD zetten zodat je ze zonder schijf kan afspelen is hetzelfde als muziek en films rippen. Sony kan zeggen wat het wil. Maar dat is gewoon legaal, jailbraiken (Dus de software veranderen op jouw apparaat) is ook legaal. Piraterij of andermans bestanden stelen of spionage is natuurlijk een ander verhaal.
Het zal je een hoop gedoe kosten + waarschijnlijk een PSN ban van Sony, maar wat je zegt te gaan doen is wel legaal.

Level 3

Level 3
sartrez-system
Bericht 7 van 10 (137 Weergaven)

y0uknOwWh01aM schreef:

Games op de HDD zetten zodat je ze zonder schijf kan afspelen is hetzelfde als muziek en films rippen. Sony kan zeggen wat het wil. Maar dat is gewoon legaal, jailbraiken (Dus de software veranderen op jouw apparaat) is ook legaal. Piraterij of andermans bestanden stelen of spionage is natuurlijk een ander verhaal.

Totale onzin als je het mij vraagt...

Level 5

Level 5
y0uknOwWh01aM
Bericht 8 van 10 (133 Weergaven)

[ Bewerkt ]

sartrez-system schreef:

y0uknOwWh01aM schreef:

Games op de HDD zetten zodat je ze zonder schijf kan afspelen is hetzelfde als muziek en films rippen. Sony kan zeggen wat het wil. Maar dat is gewoon legaal, jailbraiken (Dus de software veranderen op jouw apparaat) is ook legaal. Piraterij of andermans bestanden stelen of spionage is natuurlijk een ander verhaal.

Totale onzin als je het mij vraagt...

Bedoel je Jailbraiken?

In dat geval, volgens de wet mag je met je eigendom doen wat je wil, zolang je een ander maar niet beperkt of lastig valt. Als je de software verwijderd of veranderd val je daar niemand mee lastig. Je steelt niets en je spioneerd niemand. Als je de software niet mag veranderen zou dat betekenen dat het enigste wat je nog met de hardware kan doen, is hetzelfde laten of weggooien. Dat slaat natuurlijk nergens op. De "terms of service" staan niet boven de wet.

Bovendien staat er in de wet dat je een onredelijk beding gewoon mag negeren. Als je me niet gelooft, zoek maar op.

Level 3

Level 3
sartrez-system
Bericht 9 van 10 (124 Weergaven)

Ik betwijfel jouw uitleg maar heb geen zin in discussie dus bij deze hou ik me in het midden :smileyhappy:

Re: Backup Blu-Ray naar HDD i.v.m. geluid reading

[ Bewerkt ]

Blue-Ray DVD is onjuist. het is Blu-Ray (BD) of Digital Versatile Disc(DVD). BluRay = HD, DVD = SD.

Zolang het voor jezelf (binnen huishouding) is is het mogelijk & legaal volgens Nederlandse wet.

PS3 met Yellow Dog Linux (mogelijk met oudere PS3 firmware), en applicatie MakeMKV.

Of gewoon een computer met MakeMKV applicatie.(Linux,BSD,OS-X,Windows)

MakeMKV werkt alleen als je meest recente beta versie gebruikt. (indien je ervoor betaald kan je oudere versie gebruiken)

∆○×□ PSP1004 (Phat 1st gen.) 5.00 M33-6 (+1.50) + 16GB Pro-Duo.
My website.
Deze widget kan niet worden weergegeven.
Aankondigingen
Welkom op de Officiële PlayStation Forums!

Hoi Anonymous!

Heb jij recentelijk een kudo gegeven? :)

Wedstrijden

Social Media

playstationNL-twitter.png

playstationBE-twitter.png

specuwazig-twitter.png

thepandorapandora-twitter2.png

Game Character Quotes

"Get back to the pits!" Teammanager in F1 2011

"You fool! You gave cheese to a lactose intolerant volcano god" Lemonhead, Curse of Monkey Island

Nick: "Guess I'm into some side-scrolling from time to time."
Juliet: "Nick, now's not the time to be talking dirty."
Lollipop Chainsaw

"My people... Sons and Daughters of Helghan." Scolar Visari, Killzone

Duke: "Who are you? My evil twin?"

Toekomst-Duke: "I'm you genius! Only back in time" Duke Nukem: Zero Hour

Link: "You feel all warm and fluffy" Zelda: Majora's Mask (Als je de melkkoets hebt beschermt krijg je een masker. Als je nadien nog eens hetzelfde doet, krijg je een knuffel)

Welke quotes wil jij hier zien? Post het hier!

Recent nieuws