04-05-2008 11:50 AM - bewerkt 04-05-2008 11:53 AM
Hey mensen. Nee ik ga niet vragen welke console de beste is. geen fanboy wartaal. Ik wil jullie mening over iets anders. Ik lees en hoor steeds meer dat de PS3 en 360 vaak defect (kapot) gaan. Zo heeft de 360 de beroemde RROD (Red Ring of Death). Zo zijn er duizenden mensen die hun cosole terug moesten sturen naar Microsoft.
De ps3 kent geen RROD (Red Ring of Death), maar heeft ook haar problemen. Laat ik maar eens kijken naar het GTA4 topic op dit forum. Mensen die hun PS3 moeten terug sturen, omdat deze geen schijfjes meer kan lezen. Ik hoor en lees dit steeds meer... en maar niet te praten over de ps3 consloles die veel herrie maken en niet goed gekoeld worden
De games worden vaak in een slechte staat uitgebracht. Ik dacht dat de ps3 een sterke console was. Maar als ik nu kijk dat GTA4 steeds bevriest....krijg ik hier mijn twijfels over. Ook een trage framerate en framedrops lijkt heel normaal te zijn bij niewe games (zie Assassin`s creed, Heavenly sword, GTA4 en pes8).
Wat is er toch aan de hand?..is de huidige generatie spelcomputer nu werkelijk zo goed?. Ik speel al jaren op mijn PS2. Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad. De Nintendo Wii valt hier helemaal buiten, omdat deze naar mijn mening minder krachtige hardware heeft waar weinig mee kan gebeuren.
Vraag: Wat is jullie mening?
op 04-05-2008 12:38 PM
de PS3 heeft bij nog geen problemen gegeven, ik heb de 60gb versie toen de actie van die met 2 games en 2 controllers was. De 'oude' versie dus, het is nog maar 1 keer vastgelopen tijdens een onlinesessie met COD4. De console heeft al aardig wat game en filmuren achter de rug en vertoont nog geen dingen van 'het niet aankunnen" ofzo, het beeld en prestatie dat de console neerzet is ongelofelijk. Ook ik ben bezitter geweest van de playstation 1 en 2, de 1 heb ik weg gedaan omdat de 2 kwam. De 2 vertoonde na 2 jaar wel een gekraak waarna ik even met de console moest schudden en toen ging ie terug
, nu heb ik de 3 en ja zoals ik al zei, nog geen last mee gehad.
Ik wil hier ook geen fanboy dingen neerplanten, maar ik ben nooit echt voor de Xbox geweest en ja ieder z'n mening ![]()
op 04-05-2008 01:02 PM
op 04-05-2008 02:12 PM
Eerst en al, geweldig topic, ik loop al wekenlang met dezelfde vraag rond mijn hoofd
Ik denk niet dat het de kwaliteit van de console is waar je naar moet kijken... Want de ps3 steekt echt wel goed in elkaar. (De 360 iets minder, en nee dat is geen fanboy gedrag, het is gewoon zo...dat is al meermaals aangetoond...met al die koelproblemen, vervormde moederborden en dergelijke) Het probleem ligt gewoon bij de software die uitgebracht wordt. Mijn console heeft nog nooit problemen vertoont bij het kijken van een film, of bij het gewone gebruik buiten het gamen, dus muziek, foto's enz beluistere/kijke... de problemen beginnen pas als je een game opstart.
Het grootste probleem ligt gewoon bij het feit dat de consoles nu volledig leunen op het internet...PSN en XBOXlive zijn beide goede services die erg leuke voordelen meebrengen, online gaming, downloade van allerlei demo's, trailers, en wat nog.... maar dit betekent ook de mogelijkheid tot patches.... en net DAAR ligt volgens mij het probleem... Nu ontwikkelaars de mogelijkheid hebben om games achteraf nog bij te tweaken worden te veel games uitgebracht met fouten... Werkt er iets niet? och dan patchen we het toch even.... dat lijkt wel de gedachtengang van ontwikkelaars tegenwoordig.... Probleem hiermee is dat terwijl dit op een pc de normaalste zaak van de wereld is... een console hier niet voor gebouwd is... Met alle gevolgen van dien... Een game die niet werkt op een pc kan je gewoon even verwijderen, en desnoods systeemherstel doen of wat dan ook en je pc werkt weer...Als een of ander game op je console niet werkt leidt dat meestal tot het freezen van je console, wat niet meteen een grote ramp is, maar er kan ook schade aan je hdd of erger nog, onderdelen in je console oplopen... Wat je nu vaak ziet gebeuren. en op je ps3 kan je niet even als op je pc allerhande procedures uitvoeren om hem te repareren, er zit maar 1 ding op, terugsturen naar de producent.
Er worden dan vaak uitspraken gedaan van de next gen consoles zijn zwakker, want op ps2 had ik dat nooit... en dat klopt ook... maar de reden hiervoor is anders dan de meeste denken... op ps2 hadden ontwikkelaars geen enkele manier om na de launch nog allerhande aanpassingen te doen... dus moesten ze de game wel 100% tweaken voor ze het lanceerden. Hierdoor was je zeker dat wat je kocht, ook zeker werkte! Ik heb jaren online gespeeld op ps2, eigenlijk zelden problemen ondervonden, ik zit nu jaartje online met mijn ps3 en meer dan de helft van mijn games (en ik heb er wel wat) hebben al patches nodig gehad....
Dus zijn de consoles slechter? nee, integendeel zelfs, maar de ontwikkelaars zijn gewoon luier geworden.. Puur door PSN en Xbl...Nu is het echt zo dat men games gewoon zo snel mogelijk uitbrengt, om snel geld te kunnen cashen, en werkt er dan iets niet... patchen maar.... het geld is toch al binnen....
Het beste voorbeeld hiervan is Rainbow Six Vegas 2 dat online voor geen meter werkt(e)... je gaat mij niet beweren dat ze dat grondig getest hebben... een beetje problemen bij de launch kan wel hoor, maar zo'n boeltje? Dat is echt gewoon puuuuuuuuuuuuuur geen grondige tests uitvoeren....
een ander nadeel van psn en xboxlive trouwens is de mogelijkheid tot game content aanbieden... Op zich is dat geen slechte eigenschap, op pc komen er al jaren expansies en dergelijke uit voor games... maar wat je nu ziet is dat men games op de markt brengt voor de volle prijs van bijna 70 euro.... zonder dat er eigenlijk veel content in zit... motorstorm, 8 tracks.... warhawk 5 maps.... Turok.... 8 maps.... Army of Two, 4 maps...... games waar je allemaal (behalve de psn versie van warhawk natuurlijk) 65 euro voor betaalt/betaalde.... en waar je nu nog eens 5 - 10 euro extra voor moet betalen wil je die nieuwe content... De nieuwe socom net hetzelfde.... 7 maps zouden daar in zitten, en later komen daar nog downloadable maps bij voor een klein prijsje.... schandalig, want op ps2 betaalde je 60 euro voor socom met 16 maps..... Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen dlc... zolang de stand alone game al genoeg aanbiedt.... mocht je bij Army of Two zo'n 16 maps hebben en ze brengen er dan nog wat uit voor extra prijs zou me dat niet storen, omdat je voor je originele prijs ook al een grote inhoud kreeg...
ach ja, just my 2 cents...
op 04-05-2008 04:30 PM
zo ha dik het nog niet bekeken, mooi verhaal
alhoewel dat ik met de games ''weinig inhoud'' niet akkoord ben, door de next-gen is het veel moeilijker om mappen & engines aan te maken hoor!!
op 04-05-2008 05:37 PM
Misschien wel Schumi... maar het is toch geen probleem, want men kan het wel. Vandaar ook de games en later downloadable content.... waarom niet gewoon meteen die extra spulle al in het spel steken? Dus wat jij hier zegt slaagt eigenlijk nergens op...
Alweer, begrijp me niet verkeerd... ik ben niet tegen dlc.... zolang het game zonder de dlc ook veel te bieden heeft... Het probleem nu is gewoon dat men vaak een game + alle maps ontwikkeld en gewoon BEWUST de helft ofzo van de maps eruit laat om later nog wat extra geld uit de gamers te persen...en DAT stoort me.. IPV alle content in de game te steken en dan achteraf nog extra gedoe bij te maken.... Of vind jij het normaal om 70 euro voor een game te betalen met slechts 4 multiplayer maps, en een speelduur van 5 uur... (Army of Two).... en een maand later kan je 10 euro bijdokke voor enkele maps.... sorry maar ik vind dat echt gamers afzetten
Kijk maar naar Haze, het spel is nog niet eens uit... maar op de officiele forums staat er een FAQ over de game en daar staat al aangegeven dat men dlc zal aanbieden onder de vorm van extra maps.... Daar word ik echt kwaad van, het spel is nog niet eens uit!!! Maar er komt al zeker dlc... dat wil zeggen dat ze die maps en dergelijke al af hebben hoor, ze laten het gewoon uit de game....
op 04-05-2008 08:30 PM
op 05-05-2008 11:20 AM
fisher007
''Ik hoor en lees dit steeds meer... en maar niet te praten over de ps3
consloles die veel herrie maken en niet goed gekoeld worden''
Ik vind de Ps3 stukken stiller en gekoelder dan de 360.
De Xbox maakte bij mij een stofzuiger geluid en schijfjes waren loei heet als ik eruit haalde na uurtje gamen. ( bij alle 7 360's )
De Ps3 vind ik een stuk stiller en na een uurtje gamen is het schijfje nog steeds koel.
Kendorija
Je hebt een duidelijk punt gemaakt, helaas merk je en zie je steeds meer dan bedrijven hebzuchtiger worden. ( voorbeeld: Zorgstelsel )
Ik heb bij sommige games die ik gespeelt heb ook vaak het gevoel dat hmm het spel voelt niet compleet aan, alsof er nog een paar details missen die het spel des te beterder hadden kunnen maken. Het is hun keus natuurlijk en vaakwel is de consument ook wel de gebeten hond.
Ik zelf koop niet vaak games die duurder zijn dan 70 euro. Meestal koop ik het in een redelijke goedkope online winkel en vergelijk veel. Maar ik heb wel een paar games die rond die klasse liggen en moet dan wel erbij zeggen dat de meer duurdere games wel beter zijn.
Zoals Uncharted is een Cool compleet spel en Ratchet & Clank etc.
Ik vraag mij nu meer af wat is de Definitie van ''Next-Gen'' want ik denk dan relatief gezien, was de Ps2 niet Next-Gen toen die uit kwam???
op 05-05-2008 11:59 AM
op 05-05-2008 12:34 PM
Ik denk dat de hardware van de 360 wel degelijk slecht inelkaar steekt. Van de ps3 zit het wel goed.
Het heeft ook de schijn de er meer next gen consoles kapot gaan dan de vorige generatie. Ik denk dat dit komt doordat het nieuws van defecte consoles sneller bekend wordt door het internet. Iedereen met een kapotte console plaats het meteen op een forum. In de ps2 en xobx generatie was dit minder het geval.
"Get back to the pits!" Teammanager in F1 2011
"You fool! You gave cheese to a lactose intolerant volcano god" Lemonhead, Curse of Monkey Island
Nick: "Guess I'm into some side-scrolling from time to time."
Juliet: "Nick, now's not the time to be talking dirty."
Lollipop Chainsaw
"My people... Sons and Daughters of Helghan." Scolar Visari, Killzone
Duke: "Who are you? My evil twin?"
Toekomst-Duke: "I'm you genius! Only back in time" Duke Nukem: Zero Hour
Link: "You feel all warm and fluffy" Zelda: Majora's Mask (Als je de melkkoets hebt beschermt krijg je een masker. Als je nadien nog eens hetzelfde doet, krijg je een knuffel)
Welke quotes wil jij hier zien? Post het hier!
Website ©2013 Sony Computer Entertainment Europe
Alle inhoud, speltitels, handelsnamen en/of handelsimago's, handelsmerken, illustraties en aanverwante beelden zijn de handelmerken en/of het auteursrechtelijk materiaal van hun respectievelijke eigenaars. Alle rechten zijn voorbehouden.[meer info]
%%http://community.eu.playstation.com/t5/Announcements/Beta-Trial-Information/td-p/11386362
best_shooter.png%%http://community.eu.playstation.com/t5/Announcements/Introducing-Best-of-PlayStation/td-p/13741979
best_driver.png%%http://community.eu.playstation.com/t5/Announcements/Introducing-Best-of-PlayStation/td-p/13741979
best_performer.png%%http://community.eu.playstation.com/t5/Announcements/Introducing-Best-of-PlayStation/td-p/13741979
best_footballer.png%%http://community.eu.playstation.com/t5/Announcements/Introducing-Best-of-PlayStation/td-p/13741979
best_fighter.png%%http://community.eu.playstation.com/t5/Announcements/Introducing-Best-of-PlayStation/td-p/13741979
best_creator.png%%http://community.eu.playstation.com/t5/Announcements/Introducing-Best-of-PlayStation/td-p/13741979
best_action_player.png%%http://community.eu.playstation.com/t5/Announcements/Introducing-Best-of-PlayStation/td-p/13741979
dev2.png%%http://community.eu.playstation.com/t5/Website-and-Forum-Help-Feedback/Producer-and-Developer-Ranks/td-p/18407352
trophy.gif%%http://community.eu.playstation.com/t5/Website-and-Forum-Help-Feedback/The-Community-Awards-FAQ/td-p/18407096
PSlogoSM.png%%http://community.eu.playstation.com/t5/Website-and-Forum-Help-Feedback/Online-Support-Coordinator-rank/td-p/18414870