PlayStation®3 Allmän diskussion

Reply

Dagens ferietip: Autodetect video output

Hvis du normalt bruger HDMI kabel fra din PS3 til dit TV og så pludselig skal på ferie i et sommerhus eller et andet sted hvor selvfølgelig vil have din PS3 med, så er du 9 ud 10 gange nødt til at have dit AV kabel og scart-adapter med.

Hvis du ikke allerede hjemmefra har sat de nye videoindstillinger vil din skærm være sort eller blå når du tænder din skærm og din PS3. For at løse dette skal du mens PS3en er slukket holde on/off knappen nede til den bipper anden gang, det vil gøre den autodetecter dit video- og lyd-output.

Sv: Dagens ferietip: Autodetect video output

Hvad så når man kommer hjem? Kan man så gøre det samme "trick" og så vil konsollen automatisk "opdage" de "rigtige" HDMI indstillinger igen? (indtil nu har jeg sat mit "scart-kabel" til mit fjernsyn samtidig med HDMI og så derefter valgt at benytte HDMI udgangen på konsollen).

Please use plain text.

[ Edited ]

Pudsigt nok, så fungerer det automatisk når jeg gør det den anden vej, så jeg kan nøjes med at tænde for min PS3 mens HDMI kablet er i og TVet er tændt, og så spørger den om jeg vil bruge HDMI, også selvom der er andre kabler i.

I øvrigt en ting jeg har lagt mærke til er at når man bruger den metode med at holde on/off knappen nede, så skifter PS3en tema til Original.

Registered: ‎23-09-2004
Message 4 of 7 (97 Views)

Er fordi den laver en videoreset, så nytter det ikke at dit theme bevares, det kunne jo være det der havde skabt problemet der gjore at du nulstillede, eller det passer måske ikke 100% til din nye videoinstilling.

//WhiteWolf
My PS3 Stats
Blank PSN friend requests are ignored, state who you are and from where I know you
If you're caught cheating with trophies you will be deleted from my list
Please use plain text.

Der var ikke noget problem, det er et tip der fortæller hvordan du kan skifte dine video-output indstillinger. Teamet bliver hvis man skifter på den normale måde ved at gå ind under indstillinger.
Registered: ‎23-09-2004
Message 6 of 7 (86 Views)

Ja det kunne jeg godt læse, men det var dig selv der påpegede den skiftede til det orginale theme når du brugte reset metoden, årsagen er den jeg beskrev.

//WhiteWolf
My PS3 Stats
Blank PSN friend requests are ignored, state who you are and from where I know you
If you're caught cheating with trophies you will be deleted from my list
Please use plain text.

OK, jeg så det som et spørgsmål ellersom om du tænte højt over hvad årsagen måske kunne være.

Hej Anonymous och välkommen till PlayStation Forum!

Följ också vår Skandinaviska Community Manager DancingTurian

Utvalda

Recent News