Reply
05 Nov 2009

Member

Playstation Staff

Nästan ny Slim har slutat fungera ?

[ Edited ]
1 Reply 417 Views edited 05-11-2009

Idag när jag spelade Uncharted 1 så gav min nya fina Slim upp. När en Cutscene skulle laddas så blev skärmen bara svart och det verkade som om systemet hade "hängt sig".

Jag kanske ska tillägga att det var tredje varvet på Uncharted (ville klara Crushing) och jag tyckte att den sökte ovanligt mycket från skivan strax innan problemet uppstod, jag kan inte komma ihåg att den gjorde det på dom tidigare genomspelningarna. Ljudet (musiken) hakade dessutom upp sig ett par gånger strax innan vilket jag aldrig varit med om tidigare.

När jag startade om PS3:n så fick jag upp

"Anslut kontrollern med en USB-kabel och tryck sedan på PS-knappen"

När jag gjort detta kommer texten:

Systemprogramvaran kan inte köras rätt. Tryck på PS-knappen för att försöka starta om systemet.

"Om systemet inte kan startas om måste du installera om systemprogramvaran. Anslut lagringsmediet med uppdateringsinformationen för version 3.01 eller senare och tryck sedan på START- och Select-knapparna samtidigt. På SCE:s webbplats för din region kan du läsa om hur du får tag på uppdateringsinformationen"

Det fungerar inte att starta om systemet så jag försökte mig på en ominstallation av systemprogramvaran, jag laddade ner senaste versionen och kopierade den till en USB-sticka (enligt instruktionerna i en katalog PS3\UPDATE\)

När jag trycker Start+Select kommer texten:

"Kontrollerar... Vänta."

upp, och efter en stund kommer så:

"Förbereder uppdatering... Stäng inte av systemet. När förberedelserna har slutförts startas systemet om automatiskt."

och procenten av förberedelserna börjar räknas upp men när den efter några minuter når 100% kommer texten:

"Ingen tillämplig uppdateringsinformation hittades. Anslut lagringsmediet som innehåller uppdateringsinformationen för 3.01 eller senare, och tryck sedan på knapparna START och SELECT samtidigt.

Sedan är det stopp, finns inget mer jag kan göra, jag antar att det är ringa Support som gäller men tänkte om någon annan haft liknande problem och kanske kan hjälpa ?

Cheers,

Thomas

Message Edited by PackSwede on 05-11-2009 10:10 PM
0 Kudos
Message 1 of 2 (417 Views)
0 Kudos
Member

Playstation Staff

Re: Nästan ny Slim har slutat fungera ?

Tjena,

Fick du någon lösning på det här?

Sitter med exakt samma problem =(