Beantwoorden
Member

Playstation Staff

Re: Externe Harde schijf aansluiten

Hallo spoon

Films heb ik op mijn op mijn harde schijf staan door film te capturen
vanuit mijn hdv camera met liquid 7.2 en opslaan op harde schijf werkt perfect
en top kwaliteit .alleen maar helft van totale film met dv films is het geen probleem
hgr wil spoon

video op ps3 door harde schijf met usb op op ps3 aan te sluitenvindt dan alle video's

gr wil
Gelieve aub geen opmaak te gebruiken
0 Kudos
Bericht 21 van 48 (7.576 Weergaven)
0 Kudos
Level 8

Playstation Staff

ben ik toch even benieuwd wat voor een filesystem die externe disk heeft. UDF misschien?

You're at the zoo, you have a popsicle. How can you be unhappy?

- Dewey

Nothing shows man's character more than by what they find ridiculous.
- Johann Wolfgang Von Goethe

I used to be cool.
- forkless

0 Kudos
Bericht 22 van 48 (7.573 Weergaven)
0 Kudos
Member

Playstation Staff

ben ik toch even benieuwd wat voor een filesystem die externe disk heeft. UDF misschien? Beste spoon
Het is normale externe schijf 500gb heb er nog een 250 gb beide fat 32 geformateerd kan beide hdtv zien op mijn hdtv alleen het probleem ik kan geen complete hdv film zien rest is oke heb 40 films op dv staan kan ik allemaal compleet afspelen
gr wil
0 Kudos
Bericht 23 van 48 (7.573 Weergaven)
0 Kudos
Level 8

Playstation Staff

precies, alles wat groter dan 4gb is neem ik aan. je dv (ik neem aan dat je dan rechtstreeks je camera aan je ps3 hangt) is geen fat32 vandaar dat die wel werken :smileyhappy:

- Dewey

I used to be cool.
- forkless

0 Kudos
Bericht 24 van 48 (7.572 Weergaven)
0 Kudos
Member

Playstation Staff

precies, alles wat groter dan 4gb is neem ik aan. je dv (ik neem aan dat je dan rechtstreeks je camera aan je ps3 hangt) is geen fat32 vandaar dat die wel werken :smileyhappy: nee van camera naar externe schijf mijn hdv can heeft geen usb
gr wil
0 Kudos
Bericht 25 van 48 (7.573 Weergaven)
0 Kudos
Level 8

Playstation Staff

sorry dat ik zo blijf zagen maar ik wil even van de hoed en de rand weten :smileywink: Hoe groot zijn welke bestanden nu precies en op welk filesystem staan ze en welke werken dan precies?

- Dewey

I used to be cool.
- forkless

0 Kudos
Bericht 26 van 48 (7.572 Weergaven)
0 Kudos
Member

Playstation Staff

Gentle people!

Ik heb het anders gedaan en naar mijn mening de meest effectieve oplossing.

Mijn 500 Gig externe harde schijf aangesloten op mijn pc.
In windowsmediaplayer11, de harde schijf of de gewenste mappen op de harde schijf toegevoegd in de library. In de media sharing eigenschappenscherm (ook te vinden in windowsmediaplayer11) mijn PS3 geautoriseerd om bestanden te mogen benaderen op de mappen die gedefinieerd zijn in de library. (Voor deze autorisatie moet je PS3 zich wel op het zelfde netwerk als je pc bevinden daar hij anders jouw PS3 niet kan zien.) Druk vervolgens op OK.

Vervolgens ga je naar je PS3 en zie je een apart windows icoontje in het PS3 menu. (Als het goed is heeft het icoontje ook de naam van jouw pc). Hierin kan je vervolgens bladeren in alle mappen van je (externe) harde schijf, ongeacht deze ntfs of fat32 is. Ik kan nu alles streamen, van een simpele MP3'tje tot een 4 Gig grote HD-WMV'tje.

Thuis draai ik een draadloos netwerk. Zowel mijn laptop als mijn pc hebben media sharing aan staan. Het streamen gaat voortreffelijk, zelfs het vooruitspoelen van een avi gaat feilloos. Als dit voor mij werkt kan ik mij niet voorstellen dat het in een bekabelde omgeving fout loopt.

Op deze manier hou ik mijn externe harde schijf uit het zicht van mijn PS3 en kunnen mijn talloze downloads ononderbroken worden hervat! Mocht je je PS3 moeten verhuizen van je slaapkamer naar de woonkamer, hoef je je schijf tenminste niet mee te sleuren.
Idealer kan het niet!

Nadeel is wel dat je pc aan moet blijven als je je media wilt benaderen vanuit je PS3. Maar ach, dat neem ik voor lief aangezien mijn pc toch 24h moet neerladen.

:smileywink: Enjoy people! This is living!

Wireless Rules!!

PS: pc draait Vista ultimate en laptop XP professional
0 Kudos
Bericht 27 van 48 (7.573 Weergaven)
0 Kudos
Level 8

Playstation Staff

Ja tot 4gb, daar zat de crux. FAT32 gaat namelijk niet verder dan dat :smileywink: WMP11 is overigens prima, maar het heeft wel als beperking dat het nogal bestandstype beperkt is en DRM kent. Maar als het werkt voor je, werkt het he :Thumbs:

- Dewey

I used to be cool.
- forkless

0 Kudos
Bericht 28 van 48 (7.574 Weergaven)
0 Kudos
Member

Playstation Staff

Wellicht off topic, maar ik heb tot nu toe geen last van de Digital Rights Management (DRM). Als dit is wat er mee wordt bedoeld.
Kan wellicht ook komen omdat alle media die ik neerlaad niet 100% legaal is... :smileyvery-happy::smileyvery-happy::smileyvery-happy::smileyvery-happy: .. . maar tot nu toe, no probs.
0 Kudos
Bericht 29 van 48 (7.573 Weergaven)
0 Kudos
Member

Playstation Staff

Wellicht off topic, maar ik heb tot nu toe geen last van de Digital Rights Management (DRM). Als dit is wat er mee wordt bedoeld.
Kan wellicht ook komen omdat alle media die ik neerlaad niet 100% legaal is... :smileyvery-happy::smileyvery-happy::smileyvery-happy::smileyvery-happy: .. . maar tot nu toe, no probs. Beste spoon
Op mijn externe schijf heb ik map aangemaakt
ps3 met hierin de volgende ondermappen
video
musik
foto
als ik harde schijf nu rechtstreeks op usb van ps3 aansluit kan hij alles lezen en apspelen
mijn normale dv video speellt hij compleet af het is een mpg bestand waarvan de grootste 2.9 gb is
hdv speelt hij af tot 4 gb maar video is10 gb

hgr wil
0 Kudos
Bericht 30 van 48 (7.573 Weergaven)
0 Kudos