Reply
Want to join in?

Sign in to continue

I have a PSN account

Welcome back!

I'm new!

it only takes a minute or two

  • 10

    New messages in the last hour

  • Get a response within minutes

  • 92%

    92% percent of messages responded to

27 Apr 2012
By Legendary_Vicki

Legendary_Vicki

  • Offline
93%
08 Rank
Progress
Playstation Staff

Problem Solved

View Original Post

Bowling Alley

24 Replies 322 Views Created 27-04-2012

I was at the bowling alley last night with a friend. We went to play a game and ended up quitting after about 2 shots each. They have completley changed the physics of the game. It is nothing like what it was before and nowhere near as enjoyable to play. Anyone else noticed this?? They have changed the pool a bit too but it's nowhere near as bad as what they have done to the bowling.

0 Kudos
LABELS:

FFXIV Server - Gilgamesh.

View our house rules for posts
Post Reply Update Reply Cancel
07
/16

Wait-Jester-Sec

  • Offline
99%
07 Rank
Progress
Playstation Staff

Problem Solved

View Original Post
Wait-Jester-Sec
Accepted Solution

Bowling has been nerfed :( I mean they didnt tell us about that now did they?? :(
i liked the old way was kinda pick up and play easy. This new way looks overly complicated :( the old bowling took me ages to get any good at this may take me even longer

0 Kudos

Re: Bowling Alley

[ Edited ]
 photo Signature_zpsc792b269.jpg
03
/16

retro_79

  • Offline
72%
03 Rank
Progress
Playstation Staff

Problem Solved

View Original Post
retro_79
Accepted Solution

I will have to check it out. Just as I was getting good at the bowling lol

0 Kudos

Re: Bowling Alley

02
/16
96%
02 Rank
Progress
Playstation Staff

Problem Solved

View Original Post
Seribal_Assassin
Accepted Solution

retro_79 wrote:

I will have to check it out. Just as I was getting good at the bowling lol


Are you related to 1973 Retro? :Lol:

0 Kudos

Re: Bowling Alley

03
/16

retro_79

  • Offline
72%
03 Rank
Progress
Playstation Staff

Problem Solved

View Original Post
retro_79
Accepted Solution

Seribal_Assassin wrote:

retro_79 wrote:

I will have to check it out. Just as I was getting good at the bowling lol


Are you related to 1973 Retro? :Lol:


 

lol, no actually I'm not. Although I have had people coming up to me in home asking me that. I do agree with Vicki, they should have let us know of the changes.


 

0 Kudos

Re: Bowling Alley

09
/16

Retro_1973

  • Offline
98%
09 Rank
Progress
Playstation Staff

Problem Solved

View Original Post
Retro_1973
Accepted Solution

retro_79 wrote:

Seribal_Assassin wrote:

retro_79 wrote:

I will have to check it out. Just as I was getting good at the bowling lol


Are you related to 1973 Retro? :Lol:


 

lol, no actually I'm not. Although I have had people coming up to me in home asking me that. 
 



Fame at last! :D

0 Kudos

Re: Bowling Alley


10
/16

EdwCarnby

  • Offline
98%
10 Rank
Progress
Playstation Staff

Problem Solved

View Original Post
EdwCarnby
Accepted Solution

Retro_1973 wrote:

retro_79 wrote:

Seribal_Assassin wrote:

retro_79 wrote:

I will have to check it out. Just as I was getting good at the bowling lol


Are you related to 1973 Retro? :Lol:


 

lol, no actually I'm not. Although I have had people coming up to me in home asking me that. 
 



Fame at last! :D


 

Mr and Mrs Retro ;)

0 Kudos

Re: Bowling Alley

___________________________
PS4 Preordered - yipeeee!
07
/16

lizziebear66

  • Offline
94%
07 Rank
Progress
Playstation Staff

Problem Solved

View Original Post
lizziebear66
Accepted Solution

bowling has been totally ruined,

if its not bvroken why the hell fix it eh

 

also going to personal spaces is a night mare still,, getting error code d5201 

 

thought they wer meant to have fixed it grrrr

 

0 Kudos

Re: Bowling Alley

02
/16

shllelz3

  • Offline
22%
02 Rank
Progress
Playstation Staff

Problem Solved

View Original Post
shllelz3
Accepted Solution

yh Lizzie totally agree with you, bowling and pool spoilt not used this wk, played once......... was crap!........... ps....... get them tables out and bring bk the old 1s

0 Kudos

Re: Bowling Alley

02
/16

VickyTheVampire

  • Offline
80%
02 Rank
Progress
Playstation Staff

Problem Solved

View Original Post
VickyTheVampire
Accepted Solution

I was going to start a pertition about this to change it back, looks like I won't have to , why change somthing that everyone loved , its like when they brought pool tables to apartments and made them totally diffrent to what we are used to..

 

 

CHANGE IT BACK NOW SONY WE ARE NOT HAPPY BUNNYS!!

0 Kudos

Re: Bowling Alley

Building a better tomorrow from all my broken yesterdays
Fangs for noticing :)
03
/16

matthawes

  • Offline
96%
03 Rank
Progress
Playstation Staff

Problem Solved

View Original Post
matthawes
Accepted Solution
Tbh I've played a few games of bowling now and am getting used to it. I did prefer the old system though. Haven't played the pool yet so don't know what to make of that atm.
0 Kudos

Re: Bowling Alley

02
/16
96%
02 Rank
Progress
Playstation Staff

Problem Solved

View Original Post
Seribal_Assassin
Accepted Solution

EdwCarnby wrote:

Retro_1973 wrote:

retro_79 wrote:

Seribal_Assassin wrote:

retro_79 wrote:

I will have to check it out. Just as I was getting good at the bowling lol


Are you related to 1973 Retro? :Lol:


 

lol, no actually I'm not. Although I have had people coming up to me in home asking me that. 
 



Fame at last! :D


 

Mr and Mrs Retro ;)


:Lol:

0 Kudos

Re: Bowling Alley

02
/16

iDontKnowNEfink

  • Offline
60%
02 Rank
Progress
Playstation Staff

Problem Solved

View Original Post
iDontKnowNEfink
Accepted Solution
Y DID THEY FIX THE BLOWING ALLEY!! Stupid mods and their fixes!
They are ruining home for everyone, everyone in the world agrees!
0 Kudos

Re: Bowling Alley

06
/16

xElfenLied_US

  • Offline
85%
06 Rank
Progress
Playstation Staff

Problem Solved

View Original Post
xElfenLied_US
Accepted Solution

iDontKnowNEfink wrote:
Y DID THEY FIX THE BLOWING ALLEY!! Stupid mods and their fixes!
They are ruining home for everyone, everyone in the sad virtual world with tesco vodka in their blood agrees!


Fixed.

0 Kudos

Re: Bowling Alley

Не верь, не бойся, не проси


Uploaded with ImageShack.us
04
/16

whiteboy38rams

  • Offline
93%
04 Rank
Progress
Playstation Staff

Problem Solved

View Original Post
whiteboy38rams
Accepted Solution

its aweful now :( whats with the vibrations all the time ?? 

 

If it ain't broke ......... ect , ect , ect

0 Kudos

Re: Bowling Alley

05
/16

OoO-avatar-OoO

  • Offline
83%
05 Rank
Progress
Playstation Staff

Problem Solved

View Original Post
OoO-avatar-OoO
Accepted Solution

Can someone explain to me why Sony is wasting time breaking things that are working, instead of fixing things that don’t work?  And there sure is a long list of things that DON’T WORK!  :Stupid:

0 Kudos

Re: Bowling Alley

07
/16

Furys-embrace

  • Offline
94%
07 Rank
Progress
Playstation Staff

Problem Solved

View Original Post
Furys-embrace
Accepted Solution

Personally I like the new bowling, its re-noobed me and I'll just have to learn it all again, no biggie. I love the overly dramatic slow mo replay too when you get a strike or a spare. Dont give up on it peeps, Im sure all it will take is a few sessions of practice and you'll be getting 250+ scores again.

 

The pool on the other hand is a lot harder now as they have taken away the aiming dot and while it doesnt play as hideously as the Veemee tables its now a lot less fun to play.

0 Kudos

Re: Bowling Alley

07
/16

Snozzlenut

  • Offline
96%
07 Rank
Progress
Playstation Staff

Problem Solved

View Original Post
Snozzlenut
Accepted Solution
It's going to take some serious getting used to. I was never amazing before but at least I mostly got spares. Now I'm lucky to get one pin down. When i try and center it I somehow end up going waaaay to the side and into the bunker.

Pool is now impossible as well. I always played it with the camera angle on the eagle eye view but when you do that you don't get the little ball to show where you're aiming. It only shows up when you use the other camera angle. Which doesn't help me out much.

Everything looks a lot nicer, unfortunately I just can't get the hang of it. It's really bringing out my 'CHANGE!? ON THE INTERNET!?' rage. But I'll suck it up and try to figure out how to work it.
0 Kudos

Re: Bowling Alley

07
/16

Furys-embrace

  • Offline
94%
07 Rank
Progress
Playstation Staff

Problem Solved

View Original Post
Furys-embrace
Accepted Solution

The way I see it, its just adding extra value as it means we have to learn the games all over again, whats the problem with that really? The bowling alley has been in need of a revival for ages. Just be grateful the space is still there in its current form guys and gals....

0 Kudos

Re: Bowling Alley

07
/16

Snozzlenut

  • Offline
96%
07 Rank
Progress
Playstation Staff

Problem Solved

View Original Post
Snozzlenut
Accepted Solution
Actually, I like it. Just got a lane to myself and gave it a few practice ones and now I'm hitting spares again. It's pretty easy to get use to.
ALSO! When my opponent left the game it didn't just finish the game and put me in practice mode, it let me continue playing the game. This is like. Hopefully now I can finish a great game instead of being forced to quit when everyone else sulks and leaves.

The replay is a bit much, but I did enjoy seeing my first strike of the new design again there ;)

So bowling yay but still a big nay on the pool until they let me see where I am pointing the cue on eagle eye camera angle.
0 Kudos

Re: Bowling Alley

07
/16

Furys-embrace

  • Offline
94%
07 Rank
Progress
Playstation Staff

Problem Solved

View Original Post
Furys-embrace
Accepted Solution

There you go, its not so bad is it? Like all things new you just have to practice. I also like the way they have revised the score card too and it actually looks like an authentic scorecard from a real bowling alley now.

0 Kudos

Re: Bowling Alley

View our house rules for posts
Post Reply Update Reply Cancel