PlayStation®Home

Beantwoorden

PlayStation®Home Open Beta FAQ

PlayStation®Home Open Beta FAQ

MODERATIE

V: Wie is moderator?
A: De moderators zijn werknemers van Sony Computer Entertainment die niet alleen toezien op naleving van de licentieovereenkomst [EULA] van PlayStation®Home, maar ook op de servicevoorwaarden en gebruikersovereenkomst van PlayStation®Network [PSN TOSUA], die uw toegang tot het PlayStation®Network in het algemeen en uw gebruik van de diensten hierin bepalen. Sommige moderators zijn zichtbaar en sommige hebben direct contact met de gemeenschap, andere weer niet. Een moderator kunt u herkennen aan het gekleurde -label dat voor de tekstchat bij de gebruikersnaam is geplaatst. Als een avatar geen gekleurd -label naast de gebruikersnaam heeft, is het geen moderator. Opmerking: het is in strijd met de EULA om zich voor te doen als werknemer – moderator of anderszins – van Sony Computer Entertainment of PlayStation® en dit kan tot strafmaatregelen tegen uw account leiden.

V: Kan ik me opgeven als moderator?
A: We waarderen uw bereidheid om als vrijwilliger mee te helpen bij het voorkomen van overtredingen op PlayStation® Home, maar het antwoord hierop is nee. We beschikken over een heel team dat altijd en overal als moderator kan optreden. Als u het PlayStation®Home Moderation team wilt helpen, kunt u de functie Melding versturen gebruiken om waargenomen overtredingen binnen PlayStation®Home te melden [meer informatie volgt].

V: Hoe bereik ik een moderator om overtredingen te melden?
A: Gebruik de functie Melding versturen om een overtreding te melden (druk in PlayStation®Home op Select en volg de aanwijzingen op het scherm). Moderators hoeven u niet melden hoe een conflict wordt opgelost of wat de status is van de genomen maatregelen met betrekking tot de door u verstuurde melding. We verzoeken u vriendelijk zelf geen contact op te nemen met de medewerkers van PlayStation® over de status van een melding.

V: Hoe werkt de functie Melding versturen?
A: Bij het versturen van een melding wordt een uitgebreid activiteitenlogboek gegenereerd, dat naar het PlayStation®Home Moderation team wordt gezonden. Op deze manier beschikt het Moderation team over alle noodzakelijke informatie om maatregelen te nemen tegen mensen die zich misdragen binnen PlayStation®Home, of om een valse melding te herkennen. Opmerking: dit activiteitenlogboek wordt aangemaakt als u met SELECT naar het Beveiligingsscherm van PlayStation®Home gaat. Als u op deze toets drukt, worden de bestanden na een korte pauze aangemaakt. Beschouw het als de sluiter van een camera en zorg ervoor dat hetgeen u wilt melden in beeld is, wanneer u op de toets drukt. Het activiteitenlogboek gaat een paar minuten terug, dus als u tijdig op Select drukt en een melding verstuurt, kunt u er zeker van zijn dat de overtreding is vastgelegd.

V: Wat gebeurt er als mensen een valse melding doorgeven? Weet ik zeker dat ik hier geen last mee krijg?
A: Ja. De functie Melding versturen levert ons voldoende bewijsmateriaal en de gerapporteerde persoon heeft geen reden tot bezorgdheid als er geen sprake is van een overtreding. De persoon die de valse meldingen verstuurt, zal al snel door ons systeem worden herkend en dit gedrag zal eveneens als een overtreding worden aangemerkt.

V: Ik krijg steeds een foutmelding als ik de functie Melding versturen gebruik. Wat moet ik doen?
A: We hebben de oorzaak van deze fout ondertussen gevonden en dit zal spoedig verholpen zijn.

V: Wat zijn de gevolgen als op PlayStation®Home in strijd met de EULA of de PSN TOSUA wordt gehandeld?
A: De gevolgen zijn afhankelijk van de aard van de overtreding. De lichtste bestraffing bestaat uit een waarschuwing en een aantekening op uw PSN-account. Tijdelijke ontzegging van de toegang wordt ook toegepast, variërend van enkele dagen tot een aantal maanden. Dit betreft dan de toegang tot PSN en niet alleen Home. In het ergste geval wordt de console permanent de toegang ontzegd tot het gehele PlayStation®Network. Gezien de ernst van een bestraffing zoals een permanente ontzegging van de toegang, adviseren wij u dat u de EULA van Home goed leest en begrijpt, voordat u zich op PlayStation®Home begeeft. De PSN TOSUA hebt u waarschijnlijk al gelezen toen u het account aanmaakte.
Als u de EULA of de PSN TOSUA nogmaals wilt lezen, kunt u dit HIER doen. Opmerking: het Moderation team en het Community Management team van PlayStation®Home geven geen toelichting op de werkwijze van de moderators, de EULA of de PSN TOSUA. Als u meer informatie wenst over uw account of over de maatregelen die het PlayStation®Home Moderation team tegen uw account heeft genomen, kunt u contact opnemen met de Serviceafdeling van Sony PlayStation.

V: Zijn de EULA en de PSN TOSUA ook van toepassing op privéruimtes, zoals clubhuizen en appartementen?
A: Ja. De EULA en de PSN TOSUA gelden voor alle gebieden in PlayStation®Home en de moderators zijn ook hier actief.

V: Mijn account is geblokkeerd. Wat moet ik doen?
A: Wacht tot de ontzegging van de toegang is opgeheven.
Gelieve aub geen opmaak te gebruiken
Beta Tester
RISHI-O
Bericht 2 van 31 (3.196 Weergaven)

Re: PlayStation®Home Open Beta FAQ

Sslust, mooizo dan weten we tenminste waar we aan toe zijn als HOME-gebruiker!:smileytongue:

Kun je alleen nog wel een link toevoegen waar we de licentieovereenkomst [EULA] van PlayStation®Home en de gebruikersovereenkomst van PlayStation®Network [PSN TOSUA] terug kunnen vinden?

Ik heb trouwens begrepen dat in het geval een MOD je een sanctie zoals een Ban oplegt, en je het er niet mee eens bent, je een PM moet sturen naar een van de MODS om je klacht kenbaar te maken. Ik neem voorlopig aan dat dit jullie standaard procedure is bij mogelijke klacht afhandeling....

Community Awards Winner 09

vraagje over kleding home.

is het mogelijk om je outfit van de bv amerikaanse server te overzetten naar je europese? 

is mij niet gelukt je kan alles kopieren naa een ander account behalve de kleren die je gekocht hebt.

wel jammer want in de europese server is het toch wat gezelliger.en daar kan ikk dus geen kleertjes kopen zonder credcard

Level 1

Level 1
Just-i-am
Bericht 5 van 31 (2.914 Weergaven)

ik heb een vraag ik heb ,ijn playstation 3 nu dnek ik 1 maand en ben 1x in de avond toen ik hem net had ingelogd geweest op ps home nu lukt dat never meer zegt hij steeds dat de verbinsing met de server is verbroken lkkr irritand terwijl ik gewoon kan internetten en gamen kan online zonder probleem wat kan ik nog doen ??? heb ik iets fout gedaan of ...

Level 5

Level 5
detoekomst
Bericht 6 van 31 (2.912 Weergaven)

[ Bewerkt ]
meschien moet je naar je internetprovider bellen en laat dan al je poorten van je router open zetten. en mag ik je een hierbij een tip geven: neem asjeblieft typles, dat raat ik ten zeerste aan.
Bericht bewerkt door detoekomst op 27-07-2009 09:35 PM
voor hulp en ondersteuning, bel de sony hulpdesk, tel: 0495-574-817, voor belgie, tel:011-516-406, problemen met errorcodes? www.ps3errorcodes.com, is je ps3 kapot, en wil je toch codes inlossen? www.store.playstation.com/login.gvm

Level 1

Level 1
Just-i-am
Bericht 7 van 31 (2.892 Weergaven)

[ Bewerkt ]

nee moet jij zeggen heej :smileytongue: MESCHIEN ASJEBLIEFT RAAT?? jah ik type gewoon beetje snel sorry ouwe maar jah beetje jammer van je bericht het verpest gelijk de bovenstaande info

Maar jah verder hoezow moet btw mijn provider de router openstellen als ik dat zelf zou kunnen ( achter af gekochte router ene heb verder geen problemen om met mijn ps3 op internet te komen cq te spelen :smileyfrustrated: aanmelden bij playstation lukt ook (voor mijn trofeën enzo ofcourse alleen dat home gebeuren gooid me der steeds uit)

Bericht bewerkt door Just-i-am op 28-07-2009 05:38 PM
Bericht bewerkt door Just-i-am op 28-07-2009 05:43 PM

Level 5

Level 5
detoekomst
Bericht 8 van 31 (2.882 Weergaven)

hoe zet jij de poorten van je router open, dan, als ik vragen mag?
voor hulp en ondersteuning, bel de sony hulpdesk, tel: 0495-574-817, voor belgie, tel:011-516-406, problemen met errorcodes? www.ps3errorcodes.com, is je ps3 kapot, en wil je toch codes inlossen? www.store.playstation.com/login.gvm

Level 3

Level 3
johannes1979
Bericht 9 van 31 (2.878 Weergaven)

Just heb je je controller op 1 staan?Kijk daar eens naar.Heb je hem op 2 staan dan kun je namelijk ook niet op home.

detoekomst wrote:
hoe zet jij de poorten van je router open, dan, als ik vragen mag?

Er staat in het boekje van je router hoe je hem kunt benaderen. Meestal is dat het ip naar de localhost, 192.168.0.1 volgens mij bij mij thuis. Over welke router hebben we het hier? Dan kan je het namelijk googlen :smileywink:

Deze widget kan niet worden weergegeven.
Aankondigingen
Welkom op de Officiële PlayStation Forums!

Hoi Anonymous!

Heb jij recentelijk een kudo gegeven? :)

Wedstrijden

Social Media

playstationNL-twitter.png

playstationBE-twitter.png

specuwazig-twitter.png

thepandorapandora-twitter2.png

Game Character Quotes

"Get back to the pits!" Teammanager in F1 2011

"You fool! You gave cheese to a lactose intolerant volcano god" Lemonhead, Curse of Monkey Island

Nick: "Guess I'm into some side-scrolling from time to time."
Juliet: "Nick, now's not the time to be talking dirty."
Lollipop Chainsaw

"My people... Sons and Daughters of Helghan." Scolar Visari, Killzone

Duke: "Who are you? My evil twin?"

Toekomst-Duke: "I'm you genius! Only back in time" Duke Nukem: Zero Hour

Link: "You feel all warm and fluffy" Zelda: Majora's Mask (Als je de melkkoets hebt beschermt krijg je een masker. Als je nadien nog eens hetzelfde doet, krijg je een knuffel)

Welke quotes wil jij hier zien? Post het hier!

Recent nieuws