PlayStation®Network

Reply
Community Manager
DancingTurian
Registered: ‎22-11-2011
Message 141 of 186 (562 Views)

Re: Kan inte lägga till pengar i Playstation Store - Huvudtråden

[ Edited ]

Ska få tag på de rätta personerna så vi kan se vad vi kan göra för att fixa problemet.

Edit: Jag antar att du redan har kontaktat banken?

Tw_logo.pngyt_logo.png
Please use plain text.

[ Edited ]

Tanten hade ingen aning vad jag pratade om, sa bara att jag skulle försöka senare.

Provat nu igen, med både mitt Swedbank och Nordea och ingenting funkar.

På både hemsidan och konsollen.

Dessutom, eftersom det inte funkar med Nordea heller måste det väl vara något problem från PSNs sida?

Please use plain text.

Hej jag försökte köpa ett spel på psn store och har samma fel som alla haft tidigare och jag använder inget e-kort utan bara visa eller mastercard. Det gick att köpa för någon månad sedan då jag köpte pixeljunks monster deluxe. men idag funkar inget, varken att lägga till pengar eller köpa direkt.

Det är konstigt med för vi har gäster från australien här och en av dom köpte en vita förra veckan och köpte 3-4 spel men sen i tisdags förra veckan kunde han inte köpa något. Vi har testat alla lösningsar som står här men inget verkar funka.  Störande när " cant add funds to wallet" kommer upp för det går så fort så det känns som att systemet inte ens försöker. :smileysad: 

FiXA gärna detta problemet ASAP för det ser ju ut som att det pågått i flera månader nu man kanske borde byta bort sin ps3 och vita till något annat istället :smileysad:

Please use plain text.
Community Manager
DancingTurian
Message 144 of 186 (512 Views)

[ Edited ]

Hej!

Jag beklagar besväret som detta har orsakat men vänligen notera att fram till ett par veckor sedan har detta problem varit fixat. Vi håller som sagt på att undersöka detta. Så om jag förstår rätt så fungerar det varken för dig (svensk bank) eller din vän (australiensk bank)? Får man fråga vilka banker ni använder? Du kan skicka ett privat meddelande om du inte vill skriva det här.

- DT

Tw_logo.pngyt_logo.png
Please use plain text.

japp det funkar inte för mig eller min vän och vi använder inga e-kort.

jag använder Länsförsäkringar bank och mitt kort var mastercard fram tills för 2 veckor se då dom skickade nya kort som det står visa på. har handlat med det och så så det funkar så där ligger inga problem.

min kompis från australien använder National Australia Bank ( NAB ) och han kollade sitt konto och dom har dragit testdragingen ca kanske 7 ggr utav ca 30 försök :smileysad:

Hos mig hade dom inte dragt någon gång.

Please use plain text.
Community Manager
DancingTurian
Message 146 of 186 (497 Views)

Ok. Skulle jag kunna få din väns användarnamn, Wicked?

Tw_logo.pngyt_logo.png
Please use plain text.

hmm midoimmortal är hans namn..

Please use plain text.
Community Manager
DancingTurian
Message 148 of 186 (478 Views)

Skulle ni kunna kontakta PlayStation Support och förklara situationen? Kontaktdetaljer hittar ni här.

Tw_logo.pngyt_logo.png
Please use plain text.

Level 3

Level 3
s9358
Registered: ‎12-07-2012
Message 149 of 186 (448 Views)

jag kan inte heller handla i ps store, och kan inte heller sätta in pengar via siten. Har varit så i två dar och varje gång jag försökt får jag felmeddelandet 80023102. Har också fått en hel del krasher de senaste 2 dagarna.

Jesus died for somebodys sins, but not mine
Please use plain text.

Level 6

Level 6
zinep
Registered: ‎23-12-2008
Message 150 of 186 (377 Views)

Hej,

En parentes: En polare försökte ladda på sin "wallet" från ett ekort (Swedbank) via sonyentertainmentnetwork.com, och fick det där problemet med "Unable to add funds" som folk har stött på i den här tråden. Men att göra det på konsollen istället fungerade.

Nämner av arkiveringsskäl det ifall någon googlar (för att verba) efter problemet.

Use the PS3, Luke.

(Själv visste jag inte ens att det påstås att det ska gå att ladda kontot via web:en, vet inte hur hon hittade det. Nåja, det verkar hur som helst inte fungera med ekort).

Please use plain text.
This widget could not be displayed.
Announcements

Hej Anonymous och välkommen till PlayStation Network - sektionen!
Här kan du läsa om PlayStation Store och PlayStation Plus - uppdateringar, PlayStation Network underhåll m.m.

PlayStation®Store och PlayStation®Plus Uppdateringar

Recent News