Reply
Want to join in?

Sign in to continue

• 86

New messages in the last hour

• Get a response within minutes

• 92%

92% percent of messages responded to

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
23 Dec 2011
By Velorond

Velorond

66%
02 Rank
Progress

Kan inte lägga till pengar i Playstation Store - Huvudtråden

[ Edited ]
202 Replies 18,625 Views edited 04-01-2012
23 Dec 2011
By Velorond

Tjenare!

Jag undrar om dom har ändrat någonting när det gäller att betala med vissa kort i PSS, jag har använt mig av Swedbanks E-Kort så länge jag har haft mina PS3:or och aldrig haft några problem, men nu står det bara att jag inte kan lägga in pengar och att jag ska kontrollera mina kortuppgifter.

Kan ni hjälpa mig?

Reply
LABELS:
View our house rules for posts
Post Reply Update Reply Cancel

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

Foxxis

85%
02 Rank
Progress
Foxxis
Accepted Solution

Hej,

Jag vill ha hjälp med ett väldigt irriterande problem. Jag kopierar ett inlägg jag postat på den engelska delen av forumet, men postar även här då detta egentligen är något nordisk support borde hjälpa till med:

---------------------

We have been having this problem on and off for a couple of months. I have done too much research and tried to get in contact with the local support (Sweden) to no avail. 

The problem is that it is impossible to add funds to the online wallet both during a purchase or as a separate action. The attempt is met with the "Can't add funds to wallet" or "Error 80023102". 

I know of the usual suggestions for solution of this problem, so to prove that the error isn't on our end here they are and debunked:

- We have tried with difference credit cards. Both cards have had the small test-charge gone through without a problem. So there is no adress or credit card detail problem.

- We have managed to buy content using both cards. The error is thus intermittent. It sometimes works, but most often not. AND this is without us changing anything. No network changes, no card detail changes. Nothing. It rarely works, but on some occasions it does.

- There are no connection problems. Online gaming is problem free, all other actions in the store or vs. PSN works well. We have tried connecting the PS3 with an ethernet cable directly to the cable modem = no router or firewall inbetween. This has no effect on the problem.

- The credit card company has investigated the issue and for all our attempts report that Sony has not attempted a charge. The transaction is aborted before it has even begun contacting a payment processor or bank. So it is not the case of our credit card company denying the charge.

All in all, I am 100% confident that this problem lies with Sony and I would like to see this resolved. I am a professional game developer by trade and my guess is that Sony has implemented some rigorous security system in the wake of the fiasco that led to accound and credit card details being stolen. This security system generates false positives and is apparently for some reason blocking our attempt to spend money with Sony.

Rest assured we will NOT purchase any additional Sony products this or the next generation unless this is responded to in a professional matter and resolved. If Sony doesn't want our money and denies our transactions then fine - we will take our business elsewhere.

----------

Tacksam för hälp snarast.

//Foxxis

Can't add funds to wallet / error 80023102

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

Air67

20%
02 Rank
Progress
Air67
Accepted Solution

Hej,

Jag har samma problem, har använt mig av Visa sen jag köpte min PS3 2007. Har fungerat bra men nu får jag samma felmeddelande som nedan. Mycket irriterande eftersom jag vill köpa innehåll till nyårsfesten.

Kommer det feedback från Sony?

Air67

0 Kudos

Re: Can't add funds to wallet / error 80023102

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
Award Winner
08
/16

European_Gamer

• Award Winner
98%
08 Rank
Progress
European_Gamer
Accepted Solution

Jeg har lavet en guide her der viser hvordan man får penge til sin wallet.

Jeg ved ikke hvorfor det kort du har brugt i lang tid ikke virker længere men det kan jo være fordi dit kort er udløbet, hvis det slet ikke virker med dit kort kan du jo købe et PSN card i en butik og så sætte penge ind på den måde,

0 Kudos

Re: Kan inte lägga till pengar i Playstation Store

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
07
/16

DancingTurian

99%
07 Rank
Progress
DancingTurian
Accepted Solution

Hej.

Jag har skickat ett mail till vår support här och de kommer att undersöka problemet. Under tiden, om det är någon annan som har liknande problem med att lägga till pengar med sitt bankkort, skriv i den här tråden så lägger jag till ert namn på listan som jag har skickat iväg.

Tack på förhand!

Re: Kan inte lägga till pengar i Playstation Store - Huvudtråden

Tw_logo.pngyt_logo.png

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

Elonion

41%
02 Rank
Progress
Elonion
Accepted Solution

Jag har samma problem både med swedbanks e-kort och med ett vanligt VISA-kort. Det har aldrig varit några problem tidigare men nu efter nyår har det inte gått att få köpa något.

0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
07
/16

DancingTurian

99%
07 Rank
Progress
DancingTurian
Accepted Solution

Tack Elonion. Jag har lagt till dig på listan.

0 Kudos

Tw_logo.pngyt_logo.png

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

Blazekick

26%
02 Rank
Progress
Blazekick
Accepted Solution

Tja på er!

Jag har också samma problem så att jag varken kan handla eller lägga till pengar i min "wallet"
och har aldrig haft det förut :/

0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
07
/16

DancingTurian

99%
07 Rank
Progress
DancingTurian
Accepted Solution

Hej!

Vill bara hålla er uppdaterade och meddela att vi fortfarande undersöker det hela och kollar på varför e-kortet inte fungerar. Vi ber om ursäkt för att det har tagit så lång tid, men vi har inte glömt bort er eller problemet.

0 Kudos

Tw_logo.pngyt_logo.png

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

koloso95

24%
02 Rank
Progress
koloso95
Accepted Solution

I´m from denmark and have the exact same problem. I bought MW3 Hardend so I could get the free DLC's. But every time I try to open my Elite account I get a message telling me there's a problem connesting to PSN store. So you´re not alone. And I hope you find a solution fast :o)

0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
07
/16

DancingTurian

99%
07 Rank
Progress
DancingTurian
Accepted Solution

Vi jobbar för fullt med bankerna för att komma omkring problemet. Felet ligger i säkerhetskollen och det är på grund av detta som ni får felkoden. Jag håller er uppdaterade så fort jag vet något mer.

0 Kudos

Tw_logo.pngyt_logo.png

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

DVD_Crookes

24%
02 Rank
Progress
DVD_Crookes
Accepted Solution
Hej! Jag kan inte heller lägga till pengar med kreditkort när jag ska köpa någonting :/
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

Velorond

66%
02 Rank
Progress
Velorond
Accepted Solution

Jag skickade in ett mail till Sonys support mail strax efter jag skrev här och det här är vad jag fick som svar:

"We are sorry for the inconvenience."

Sony is experiencing some problems adding funds to PSN Wallet with Visa and Mastercard. They are working on the problem. In the meantime Sony recommend to buy PSN Live Cards to add funds on PS Store instead.

0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
07
/16

DancingTurian

99%
07 Rank
Progress
DancingTurian
Accepted Solution

Hej,

Jag har fått lite info. Säkerhetskontrollen för kortbetalning uppdaterades nyligen och kontroll av hemadresser blev mer strikt. Det kan vara så att ni inte kan betala med kort för att adressen ni har registrerat på ert PSN - konto inte matchar adressen på ert bankkonto.

Jag återkommer när jag får fler uppdateringar men kontrollera era registrerade adresser så länge.

- DT

0 Kudos

[ Edited ]

Tw_logo.pngyt_logo.png

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

Elonion

41%
02 Rank
Progress
Elonion
Accepted Solution
Jag har provat att uppdatera adressen med de varianter jag kunde komma på byta ut åäö mot aa, ae resp. oe men ingen lycka.

Det jag däremot sett är att dom lyckas dra 1,09 kr från mitt konto men sen vet jag inte vad som händer så det verkar fungera till viss del. Jag har läst nånstans att de drar en liten summa först för att kontrollera att kortet fungerar och det steget verkar fungera.
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

WhiteScorpion4

24%
02 Rank
Progress
WhiteScorpion4
Accepted Solution

Tja!! Jag har samma problem,jag försöker köpa Playstation plus men lyckas dock inte!! Ett fel inträffar och den där jävla koden. har försökt i 2 dagar nu! Måste ju funka!!!! Allt stämmer med info.

vad ÄR FELET???:manmad:

0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

YgisOnFire

21%
02 Rank
Progress
YgisOnFire
Accepted Solution
Hej hej. Har precis skaffat mig en PS3a och nu för första gången när jag ska köpa något direkt från playstation store så råkar jag ut för samma sak som resten här. Ni får försöka lösa det här riktigt snabbt för innan den 11e då kampanjen går ut måste jag ha resident evil 5! Plus att ni redan har Tjuv-dragit pengar (1,09 kr) från mitt Konto. INTE OK..
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

FISKEPROFFS

39%
02 Rank
Progress
FISKEPROFFS
Accepted Solution

Hej!

Jag har också testat med E-kort och noterat 1.09 i uttag på mitt konto men sedan får jag att kort information ej är giltig...

Någon som kommit runt problemet?

[Update]

Har nu varit i kontakt med banken och de har godkännt köpet. Deras förslag var som någon skrivit tidigare, ändra tex ö till o. Detta hjälpte dock ej.

Banken godkänner köpet men ändå fungerar det ej...

Om det skall strula så här ångrar jag snart mitt köp av PS3...

0 Kudos

Svar: Kan inte lägga till pengar i Playstation Store - Huvudtråden

[ Edited ]

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

ThorModeen

67%
02 Rank
Progress
ThorModeen
Accepted Solution

Hej!

Jag sitter i samma båt. Efter nyår så kan jag inte addera pengar till mitt psn-konto. Jag hade "The card information is not valid", men efter att ha kollat upp och synkat adressen till vad banken hade fick jag "The funds could not be added" Och nu får jag "An error has occured (80023102)" :-P

Har också Swedbank e-kort. Har fungerat utan problem tidigare.

Kommer vi nånsin att få reda på hur "Siren Blood Curse" slutar? :-(

Nån ny info från SONY?

0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
07
/16

DancingTurian

99%
07 Rank
Progress
DancingTurian
Accepted Solution

Hej!

Har inte hört något nytt men ska försöka få en uppdatering. Jag återkommer så snart som möjligt.

- DT

0 Kudos

Tw_logo.pngyt_logo.png

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

FISKEPROFFS

39%
02 Rank
Progress
FISKEPROFFS
Accepted Solution

Suck...

Har nu uppdaterat så att både Billing Information och Location på Account details är samma. För att undvika problem med tex ö

Får dock återigen "The credit card information is not valid. Please check your entries carefully."

Enligt banken inga problem!

Ännu en krona reserverad, dvs då funkar test transaktion, undras om de återbetalar dessa?

12-01-09SKYDDAT BELOPP-1,09
 12-01-09 SKYDDAT BELOPP -1,09 
 12-01-08 SKYDDAT BELOPP -1,09 

• Vart vänder jag mig för support?

Åter en kväll utan möjlighet till spel med polarna.

Note:

Japp, givetvis är jag grymt besviken med nyinköpt PS3 320 GB och så funkar inte betaltjänster...

Har bett polarn hålla utkik efter en billig XBOX, där funkar det iallafall...

Snart föredetta PS3 Gamer    :manmad:

0 Kudos

View our house rules for posts
Post Reply Update Reply Cancel