Beantwoorden
Beta Tester
markaveli81
Bericht 1 van 126 (4.027 Weergaven)

PlayStation®Plus FAQ

[ Bewerkt ]

Wat is PlayStation Plus?

PlayStation Plus is een service waarmee je bestaande gratis PlayStation Network-account wordt uitgebreid. Als je lid van PlayStation Plus wordt, krijg je toegang tot premium gamingfeatures en speciale aanbiedingen via de PlayStation Store.

Wat zijn de voordelen van PlayStation Plus?

Met PlayStation Plus profiteer je van premium gamingfeatures, waaronder Volledige game uitproberen en Automatisch downloaden voor demo's, games en updates van de systeemsoftware. Daarnaast profiteer je met PlayStation Plus ook van speciale aanbiedingen in de PlayStation Store, zoals gamedownloads, kortingen, als eerste toegang tot demo's en bètaversies en andere exclusieve content.

Wat zijn de speciale aanbiedingen in de PlayStation Plus?

De speciale aanbiedingen in de PlayStation Plus omvatten game- en itemdownloads, kortingen, als eerste toegang en exclusieve toegang voor PlayStation Plus-leden. Items kunnen games, avatars, thema's en extra's zijn.

Wat is Volledige game uitproberen?

Met Volledige game uitproberen kun je volledige games downloaden en deze gratis voor een beperkte tijd uitproberen. Je voortgang wordt opgeslagen en de door jou verdiende trofeeën worden ontgrendeld als je de game na de proefperiode aanschaft.

Wat is Automatisch downloaden?

Als Automatisch downloaden is geactiveerd, worden updates van de systeemsoftware, game-updates en bepaalde demo's automatisch naar je PlayStation 3-systeem gedownload, zodat deze klaar op je staan te wachten als je je PS3 de volgende keer weer gebruikt.

Hoeveel kost PlayStation Plus?

PlayStation Plus kost €49,99 voor een eenjarig abonnement en €14,99 voor een abonnement van 90 dagen.

Waarom moet ik lid van PlayStation Plus worden?

PlayStation Plus is een premium service waarmee je bestaande PlayStation Network-account wordt uitgebreid, zodat je toegang krijgt tot exclusieve gamingfeatures en allerlei speciale aanbiedingen via de PlayStation Store.

Welke nieuwe features zijn er met PlayStation Plus beschikbaar die niet met een standaard PlayStation Network-account te krijgen zijn?

Features die uitsluitend via PlayStation Plus verkrijgbaar zijn, zijn onder andere premium gamingvoordelen zoals Volledige game uitproberen en Automatisch downloaden voor demo's, games en updates van de systeemsoftware. PlayStation Plus omvat ook speciale aanbiedingen in de PlayStation Store, zoals gamedownloads, kortingen en als eerste toegang tot exclusieve content.

Is PlayStation Plus een wereldwijde service?

PlayStation Plus is in de meeste landen met een PlayStation Store beschikbaar, behalve in Turkije en Rusland.

Hoe word ik lid van PlayStation Plus?

Schaf PlayStation Plus gewoon in de PlayStation Store aan en haal meer uit PlayStation Network. Je kunt voor 90 dagen of voor een jaar lid van PlayStation Plus worden. Voor extra gemak wordt je lidmaatschap van PlayStation Plus automatisch verlengd. Je kunt deze abonnementsverlenging te allen tijde beëindigen.

Opmerking: als je met een Master-account lid van PlayStation Plus wordt, wordt Automatisch geld toevoegen voor de betreffende Master-account automatisch ingesteld op [Aan].  Automatisch geld toevoegen is niet beschikbaar voor Sub-accounts.  Als Automatisch geld toevoegen op de verlengingsdatum op [Aan] staat, je betaalmethode bij ons is geregistreerd en je portemonnee onvoldoende tegoed bevat om de abonnementskosten te dekken, wordt je portemonnee automatisch via de door jou geregistreerde betaalmethode aangevuld met het minimale opwaardeertegoed of de abonnementskosten, afhankelijk van welk bedrag het hoogste is.  De aan je portemonnee toegevoegde tegoeden kunnen niet worden vergoed.  Je kunt na de aankoop Automatisch geld toevoegen te allen tijde via PlayStation Network > Accountbeheer op [Uit] instellen.

Als er geen creditcard is geregistreerd, de portemonnee niet voldoende tegoed bevat of [Automatisch geld toevoegen] is uitgeschakeld, kan je PlayStation Plus-lidmaatschap wellicht niet  worden verlengd.

Raadpleeg voor meer informatie de servicevoorwaarden en de gebruikersovereenkomst.

Geldt er een leeftijdsgrens voor PlayStation Plus?

Je moet 18 jaar of ouder zijn om PlayStation Plus aan te schaffen.

Hoe kan ik de speciale aanbiedingen voor PlayStation Plus downloaden?

De games en speciale aanbiedingen voor PlayStation Plus zijn in het gedeelte PlayStation Plus van de PlayStation Store verkrijgbaar.

Hoe lang kan ik de content van Volledige game uitproberen spelen?

De speelbare tijd in de proefversie en de periode dat je de download kunt spelen, verschilt per game en wordt voorafgaand aan het downloaden getoond.

Hoe werkt Automatisch downloaden?

Ga om Automatisch downloaden te activeren naar het menu [Instellingen]. Raadpleeg de online handleiding voor meer informatie (USA url - http://manuals.playstation.net/document/en/ps3/current/index.html)

Wat gebeurt er als de proefperiode van Volledige game uitproberen voorbij is? Hoe kan ik verder gaan met waar ik in de game ben gebleven?

Als de aangegeven proefperiode voorbij is, is de content niet langer speelbaar. Koop de volledige game om verder te kunnen spelen. Je voortgang in Volledige game uitproberen wordt opgeslagen en de door jou tijdens de proefperiode verdiende trofeeën worden na de aankoop ontgrendeld.

Kan ik het PlayStation Plus-lidmaatschap naar een andere account, bijvoorbeeld een Sub-account, overzetten?

Nee. Als het PlayStation Plus-lidmaatschap eenmaal is aangeschaft, kan dit niet naar een andere account worden overgezet.

Hoe kan ik controleren wanneer het abonnement wordt verlengd?

Je kunt de einddatum van je huidige abonnement via PlayStation Network > Accountbeheer bekijken.

Werkt mijn PlayStation Plus-account zowel op mijn PlayStation 3-systeem als op mijn PSP-systeem?

Ja. Je PlayStation Plus-account kan zowel voor je PlayStation 3 als je PSP worden gebruikt. Gedownloade content kan zowel op je PS3 als op je PSP worden gebruikt, mits deze content compatibel is met elk systeem.

Hoewel PlayStation Plus-leden toegang tot speciale aanbiedingen voor PSP hebben, kan PlayStation Plus niet via de PlayStation Store van PSP of Media Go worden aangeschaft. Volledige game uitproberen en Automatisch downloaden zijn niet beschikbaar op PSP.

Werkt mijn PlayStation Plus-account zowel op mijn PlayStation 3-systeem als op mijn PSP-systeem?

Er wordt een pictogram in je accountprofiel weergegeven om aan te geven dat je PlayStation Plus-lid bent.

Kunnen meerdere accounts op één PlayStation 3-systeem van de via PlayStation Plus gedownloade content gebruik maken?

Ja. Gedownloade content kan tijdens de abonnementsperiode door elke gebruiker op hetzelfde PS3-systeem worden gebruikt. Als het abonnement moet worden verlengd, moet de accounthouder de licentie verlengen door zich aan te melden. Als de accounthouder zich na de abonnementsverlenging aanmeldt, wordt de licentie opnieuw geactiveerd.

Kan ik PlayStation Network cards gebruiken om voor PlayStation Plus te betalen?

Ja, alle betaalmethoden die voor de aanschaf van content in de PlayStation Store zijn goedgekeurd, kunnen worden gebruikt om lid van PlayStation Plus te worden.

Wordt mijn PlayStation Plus-abonnement automatisch verlengd?

Ja. Voor extra gemak wordt je lidmaatschap van PlayStation Plus automatisch verlengd. Je kunt deze abonnementsverlenging te allen tijde beëindigen.

Opmerking: als je met een Master-account lid van PlayStation Plus wordt, wordt Automatisch geld toevoegen voor het betreffende Master-account automatisch ingesteld op [Aan].  Automatisch geld toevoegen is niet beschikbaar voor Sub-accounts.  Als Automatisch geld toevoegen op de verlengingsdatum op [Aan] staat, je betaalmethode bij ons is geregistreerd en je portemonnee onvoldoende tegoed bevat om de abonnementskosten te dekken, wordt je portemonnee automatisch via de door jou geregistreerde betaalmethode aangevuld met het minimale opwaardeertegoed of de abonnementskosten, afhankelijk van welk bedrag het hoogste is.  De aan je portemonnee toegevoegde tegoeden kunnen niet worden vergoed.  Je kunt na de aankoop Automatisch geld toevoegen te allen tijde via PlayStation Network > Accountbeheer op [Uit] instellen.

Als er geen creditcard is geregistreerd, de portemonnee niet voldoende tegoed bevat of [Automatisch geld toevoegen] is uitgeschakeld, kan je PlayStation Plus-lidmaatschap wellicht niet worden verlengd.

Raadpleeg voor meer informatie de servicevoorwaarden en de gebruikersovereenkomst.

Kun je PlayStation Plus cadeau geven?

Je kunt in de winkel een PlayStation Network card kopen. De ontvanger kan dit tegoed vervolgens gebruiken om lid van PlayStation Plus te worden.

Wat is het annuleringsbeleid voor PlayStation Plus?

Je kunt je abonnementsverlenging te allen tijde opzeggen via PlayStation Network > Accountbeheer of door naar de klantenservice te bellen. Tenzij de lokale wet anders bepaalt, gaan annuleringen aan het einde van de huidige abonnementsperiode in en ontvang je geen restitutie voor reeds betaalde abonnementsgelden.

Kom ik in aanmerking voor vergoeding als ik nog steeds abonnee ben, maar mij de toegang is ontzegd?

We keren in geval van ontzegging geen vergoedingen uit.

Wat gebeurt er als mijn portemonnee onvoldoende tegoed bevat als het tijd is om mijn PlayStation Plus-lidmaatschap te verlengen?

Opmerking: als je met een Master-account lid van PlayStation Plus wordt, wordt Automatisch geld toevoegen voor het betreffende Master-account automatisch ingesteld op [Aan].  Automatisch geld toevoegen is niet beschikbaar voor Sub-accounts.  Als Automatisch geld toevoegen op de verlengingsdatum op [Aan] staat, je betaalmethode bij ons is geregistreerd en je portemonnee onvoldoende tegoed bevat om de abonnementskosten te dekken, wordt je portemonnee automatisch via de door jou geregistreerde betaalmethode aangevuld met het minimale opwaardeertegoed of de abonnementskosten, afhankelijk van welk bedrag het hoogste is.  De aan je portemonnee toegevoegde tegoeden kunnen niet worden vergoed.  Je kunt na de aankoop Automatisch geld toevoegen te allen tijde via PlayStation Network > Accountbeheer op [Uit] instellen.

Als er geen creditcard is geregistreerd, de portemonnee niet voldoende tegoed bevat of [Automatisch geld toevoegen] is uitgeschakeld, kan je PlayStation Plus-lidmaatschap wellicht niet worden verlengd.

Wat gebeurt er als ik per ongeluk de PlayStation Plus-content van mijn systeem verwijder?

In de meeste gevallen kun je de content, als deze nog steeds beschikbaar is, opnieuw downloaden. Content onder Volledige game uitproberen kan echter slechts één keer worden gedownload.

Kan ik PlayStation Plus-content opnieuw downloaden?

In de meeste gevallen kun je de content, als deze nog steeds beschikbaar is, opnieuw downloaden. Content onder Volledige game uitproberen kan echter slechts één keer worden gedownload.

Kan ik de speciale aanbiedingen voor PlayStation Plus ook na beëindiging van mijn abonnement blijven gebruiken?

In de meeste gevallen blijven gratis games, thema's en gedownloade gamecontent beschikbaar zolang je lid van PlayStation Plus bent. Als je lidmaatschap om welke reden dan ook wordt beëindigd, zijn de door jou gedownloade items, behalve gratis avatars, niet langer beschikbaar. Als je opnieuw lid van PlayStation Plus wordt, is deze content weer beschikbaar.

Na beëindiging van je PlayStation Plus-abonnement blijven naast avatars ook de aangeschafte content die je met korting hebt gedownload en de aanbiedingen voor als eerste toegang beschikbaar.

Wat is het verschil tussen Volledige game uitproberen en een gamedemo?

Met Volledige game uitproberen kun je de volledige game gedurende de proefperiode spelen, inclusief de mogelijkheid om je voortgang op te slaan en trofeeën te verdienen die na aankoop worden ontgrendeld. Demo's geven vaak slechts toegang tot een deel van de game.

Worden de speciale aanbiedingen voor PlayStation Plus vernieuwd?

Ja. De speciale aanbiedingen voor PlayStation Plus worden elke maand en soms nog vaker vernieuwd.

Hoe weet ik welke content in de PlayStation Store voor PlayStation Plus is bedoeld?

In de PlayStation Store staat naast items die voor PlayStation Plus-leden beschikbaar zijn het PlayStation Plus-logo.

Wat als ik de voor PlayStation Plus aangeboden content al in mijn bezit heb?

Je kunt de bestaande uit de PlayStation Store gedownloade content blijven gebruiken.

Wat is PlayStation Plus?
Delen
Gelieve aub geen opmaak te gebruiken
Member
dirkjan82
Bericht 2 van 126 (4.011 Weergaven)

Re: PlayStation®Plus FAQ

markaveli81 schreef:

18+ content? :smileyvery-happy:

Delen

Zit hier nou ook Cross-game chat bij, of wordt het gratis voor iedereen met patch 3.40 :smileytongue:? Want dat zou de enige reden zijn waarom ik Plus zou aanschaffen.
Delen
Member
xSnipeStroker-
Bericht 4 van 126 (3.987 Weergaven)

Staat een fout ietsje lager dan het midden van alle vragen:

Er wordt een pictogram in je accountprofiel weergegeven om aan te geven dat je PlayStation Plus-lid bent.
Delen

Heb nog niet alles gelezen.

Maar wat me wel wat zorgen baard is dit:

Welke nieuwe features zijn er met PlayStation Plus beschikbaar die niet met een standaard PlayStation Network-account te krijgen zijn?

Features die uitsluitend via PlayStation Plus verkrijgbaar zijn, zijn onder andere premium gamingvoordelen zoals Volledige game uitproberen en Automatisch downloaden voor demo's, games en updates van de systeemsoftware. PlayStation Plus omvat ook speciale aanbiedingen in de PlayStation Store, zoals gamedownloads, kortingen en als eerste toegang tot exclusieve content.

---

als je dan geen plus hebt, krijg je geen updates van de systeemsoftware? Waardoor je de PS3 dan openzet voor hackers. Als je PS3 niet meer wordt upgedate controleert sony ook minder. Kan je doen wat je wil. Heb je geen plus, kan je je PS3 niet 100% meer gebruiken omdat je systeemsoftware enkele jaren oud is.

Dat vind ik maar een smerig zaakje van Sony.

I do not suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Beta Trial Member since: 07-07-2003
Mac USER , since 28 - 09 - 2006!
Delen
aka_Nero
Bericht 6 van 126 (3.868 Weergaven)

Er staat ook automatisch downloaden, dat het vanzelf gaat en je het niet handmatig moet doen :smileywink:
Delen
pAvax
Bericht 7 van 126 (3.841 Weergaven)

aka_Nero wrote:
Er staat ook automatisch downloaden, dat het vanzelf gaat en je het niet handmatig moet doen :smileywink:

Zoals dat je nu doet dus... ¬_¬'

Delen

dirkjan82 schreef:

markaveli81 schreef:

18+ content? :smileyvery-happy:

Games zijn vaak 18+ he met geweld erin.

Delen
Beta Tester
markaveli81
Bericht 9 van 126 (3.809 Weergaven)

Met automatisch downloaden bedoelt men dat je PlayStation 3 automatisch checkt (bijv. 3 u 's nachts) of er nieuwe firmware/game/software updates zijn en die automatisch download zodat bij volgende gebruik je console klaar staat. :smileywink:
Delen
Member
imGibbs
Bericht 10 van 126 (3.756 Weergaven)

Waarom moet ik lid van PlayStation Plus worden?

PlayStation Plus is een premium service waarmee je bestaande PlayStation Network-account wordt uitgebreid, zodat je toegang krijgt tot exclusieve gamingfeatures en allerlei speciale aanbiedingen via de PlayStation Store.

Wat bedoelen ze juist hiermee? Dacht ook toen ietsgehoord te hebben over systeem features? Of had ik dat mis verstaan?

Delen