PlayStation®Network Ondersteuning

Beantwoorden
Geaccepteerde oplossing

Stotterend geluid in de cutscenes van bepaalde games

Hallo,

Ik heb sinds enige tijd problemen met het afspelen van cutscenes van enkele games (voornamelijk Uncharted 2 en Ratchet and Clank: Tools of destruction;; andere games van deze reeksen heb ik niet getest).
Bij andere games zoals Resident evil 5 en just cause 2 heb ik deze problemen niet.

Het is ook enkel tijdens cutscenes, gameplay zelf is overal vloeiend.

Beeld hapert normaal niet (tenzij ik pauzeer en dan probeer verder te kijken, dan stottert zowel geluid als beeld). 

Ik speel via RCA op een niet-HD TV.

Wat zou hier de reden van kunnen zijn?

Bedankt. 

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken
Angershock
Bericht 2 van 7 (194 Weergaven)

Re: Stotterend geluid in de cutscenes van bepaalde games

Bij uncharted 2 had ik dit ik ook, en ook alleen in de cutscenes.
Op internet zijn er meer mensen met deze klacht, ligt denk ik aan het spel, de enige (tijdelijke) oplossing die ik vond was: Pauzeer de cutscene en kijk dan weer verder..
Image and video hosting by TinyPic

Heb inderdaad al veel problemen omtrent uncharted en ratchet and clank gehoord, maar anderen hebben er dan weer totaal geen last mee.  Vb een vriend van me speelde mijn disc perfect af.

Hoelang moet je dan pauzeren? Want als ik 5 seconden pauzeer en dan weer verder laat afspelen, is zowel beeld als geluid van het filmpje stotterend (enkele frames die gewoon steeds herhaald worden).

Angershock
Bericht 4 van 7 (185 Weergaven)

Geen idee, de ene keer pauzeerde ik 2 sec en dan werkte het weer normaal, de andere keer leek niks te helpen en keek ik maar gewoon de stotterende cutscene, ik heb niet echt een oplossing voor je..
Misschien dat iemand anders hier die wel weet?
Image and video hosting by TinyPic

Dit is toch een vrij voorkomend probleem, zowel bij nieuwe als bij oudere ps3's? (zowel slim, fat, splinternieuw als enkele jaren oud...als ik alles mag geloven wat online te vinden is erover)

En toch weet niemand van Sony wat hierop geantwoord moet worden? :smileysad:

Level 3

Level 3
PESserOranje85
Bericht 6 van 7 (163 Weergaven)

De betreffende games die je nu noemt zijn allemaal games die volledig vanaf de Blu-ray gedraaid worden (zonder dat er vooraf gamedata op de harde schijf geïnstalleerd wordt zoals bij de meeste games het geval is).

Als de Blu-ray drive niet helemaal meer 100% werkt (door slijtage of stof/rookaanslag of een ander defect op de lens bijvoorbeeld) zou dit een verklaring kunnen zijn voor het feit dat het streamen vanaf de Blu-ray disc niet meer snel genoeg gaat. Dit kan dus ook haperingen in de cutscenes opleveren.

Als de discs zelf kras- en vlekvrij zijn denk ik dus dat je ervanuit kan gaan dat er een (beginnend) defect in de PS3 zit. Om dit zeker te weten, zou je natuurlijk een keer kunnen testen of een andere PS3 (van een vriend) op jouw tv met dezelfde kabel dit probleem ook heeft.

Bedankt voor de respons :smileyhappy:

Zal dus wel de drive zijn, aangezien mn vrienden geen problemen hebben met het lezen van de games (zelfde disc, zelfde tv, zelfde bekabeling).

Deze widget kan niet worden weergegeven.
Aankondigingen
Welkom op de Officiële PlayStation Forums!

Hoi Anonymous!

Wedstrijden

Binnenkort zijn er weer wedstrijden!

Social Media

playstationNL-twitter.png

playstationBE-twitter.png

specuwazig-twitter.png

thepandorapandora-twitter2.png

Game Character Quotes

We zoeken nieuwe game character quotes, ga naar het topic!

Welke quotes wil jij hier zien? Post het hier!

Recent nieuws