PlayStation®Network Ondersteuning

Beantwoorden
Beta Tester
TempusMori
Bericht 1 van 6 (401 Weergaven)

ps3 overhitting alweer. back uppen?!?!?!?

hey luitjes,

me ps3 heeft wederom de geest gegeven na een paar maanden. ik ga nu maar een nieuwe kopen. is er enige manier om wanneer ik een nieuwe heb mijn oude gegevens nog te kopieren van de hdd?

simpel gezegd, is het mogelijk om hem eruit te halen. op een manier op de oude te koppelen of whatever om zo oude gegevens te lezen en te kopieren? en dan koppelen aan laptop of nieuwe ps3 of iets dergelijk

of ben ik de pineut (om het netjes te zeggen)

©
Gelieve aub geen opmaak te gebruiken
Beta Tester
TempusMori
Bericht 2 van 6 (397 Weergaven)

Re: ps3 overhitting alweer. back uppen?!?!?!?

ugh kon me post ni editten... khad ff een brainwave.. kan ik me ouwe hdd in de nieuwe douwe, save games op usb backuppen, ouwe hdd er weer uit, nieuwe erin. en dan de savegames terug zetten?

of denk ik nou te makkelijk en gaat dat ni? ik neem ni aan dat het overhitten aan me hdd ligt. dus neem aan dat het mogelijk is... toch?... :smileysad:

©

Level 3

Level 3
Belgian_Stig
Bericht 3 van 6 (393 Weergaven)

[ Bewerkt ]

euhm ff kijken

als het echt op zo'n korte tijd is dat de herstelde ps3 terug de geest geeft weges overhitting moet ik toch ten stelligste ingrepen aanraden om dit tegen te gaan;

gaande van extra onderhoud (extra stofzuigen) tot eventueel mogelijk een ander plaatsje in huis

troost je ik heb dit zelf ook gedaan, ook al zou een nieuwe ps3 slim beter bestand moeten zijn toch maar in deze raad in acht nemen...

nu de vraag ivm de savegames, nu weet hoe het precies zit om ze gewoon te kopieren aangezien de back ups meestal gemaakt worden via het speciale back up programma, ik meen trouwens gelezen te hebben in andere posts in diverse topics dat dit soms gewoon niet lukt....

mocht het lukken dan is er slechts 1 manier om ze nog te redden:

hdd's wisselen gaat niet, het is net alsof elke ps3 console een eigen print nalaat bij de eerste kennismaking, dus als je die hdd eruit haalt en in de nieuwe ps3 plaats kan deze er helaas niks mee aanvangen vooraleer je gaat formateren en dus de savegames verliest...

je enigste kans ( duidelijk kans ik geef geen garantie dat het werkt ) is de interne hdd eruit te halen, ze in een casing plaatsen (plastieken omhulsel) zodat ze als externe hdd dienst doet en zo via een pc/laptop proberen de juiste file te vinden vd gamesave data en deze te kopieren, nadien op de nieuwe ps3 zetten en mss zal dit lukken.... als je de casing hebt kan je het ook proberen rechtstreeks via de nieuwe ps3...

de 2 ps3's koppelen is geen oplossing aangezien de oude reeds gesneuveld is, je moet 'm op z'n minst kunnen aan zetten om een transfer te doen...

let wel op; het zijn dus enkel de gamesave data die je kan redden, je moet zef wel de account(s) installeren maar ik denk dat dit zou moeten lukken

F1 online Racing vd PS3 info www.f1onlineps3.webs.com
Beta Tester
TempusMori
Bericht 4 van 6 (383 Weergaven)

thanks voor de feedback. de ps3 staat al sinds aanschaf op dezelfde plek in huis. toen ik hem had laten 'repareren' was ik bij een repairshop geweest en ni bij sony zelf (aangezien ik toch geen garantie meer had en dit goedkoper was...). dit zal dan ni helemaal koosjer zijn geweest. hij staat verder niet warm ofzo en ik zorg altijd goed voor me spulletjes (kheb zelfs nog een werkende vectrex :smileytongue:). regelmatig schoonmaken etc. ik denk gewoon dat het me ps3 zijn tijd geweest is. staat ni in een kast ofzo staat gewoon open en bloot naast me tv. maar in ieder geval bedankt voor je goede zorgen :smileywink:

ik had al zo'n vermoeden dat het niet eenvoudig opgelost kon worden zoals ik zei met simpel hdd over plaatsen. hoop doet leven zullen we maar zeggen. dan gaat ik maar op zoek naar een casing voor me hdd en probeer het op zo'n manier te regelen. ik weet dat het nie gegarandeerd is maar is het proberen waard. ook weet ik dat sommige save data niet gekopieerd kan worden. maar alles wat lukt is meegenomen.

de rest van de data maakt mij ni uit. game data kan opnieuw geinstalleerd worden. foto's had ik ni erop eveneens geen films of muziek. save data is het belangrijkst.

maarja mocht het helemaal niet lukken dan kan ik na een nieuwe gekocht te hebben hem alsnog een maal te laten repareren al is het enkelt voor een back up te maken. en de 60gb gewoon als  semi-functionele reserve console te houden

eventuele verdere input is van harte welkom, die van u of van een ander,

mijn dank is in ieder geval groot en ik zal je op de hoogte houden :smileytongue:

ps: de casing zijn daar verschillende in of volstaat elke 2.5" casing ervoor?

©

Level 3

Level 3
Belgian_Stig
Bericht 5 van 6 (377 Weergaven)

over die casings weet ik nie zoveel...

het belangrijkste is wel dat ie een usb aansluiting voorziet....

tja en ook al begrijp ik het dat niet bij Sony zelf bent geweest voor de herstelling, ik bedoel de mijne is er wl geweest, buiten garantie ook, maar sedert dien werkt het ding perfect, hij werkt ondertss al langer na de herstelling dan voor dat ie het de 1e keer heeft begeven.

is ondertss wel verplaatst en draait nu continu met extra koeling....

mocht het hele save game data probleem opgelost kunnen worden, kan je eventueel ook de interne 60gb hdd als externe backup hdd, gaan gebruiken......

wat een 2e ps3 betreft, ik dacht ook zo, ik heb ondertss 1 vd laatste 80gb consoles voor de release vd slim tegen een zware korting op de kop getikt als back up ps3... aangezien ik online een F1 seizoen host moet ik toch voorbereid zijn mocht m'n hoofdps3 besluit de geest te geven...

F1 online Racing vd PS3 info www.f1onlineps3.webs.com
Beta Tester
TempusMori
Bericht 6 van 6 (370 Weergaven)

een maat van me had zijn ps3 ook via die repairshop laten maken. zonder problemen. dus had er vertrouwen in. en ik had toendertijd ook gewoon het geld er niet voor om bij sony te laten repareren. dus tja...

en idd een wijze oplossing van jou ook van een reserve ps3.

als ik nou me ouwe laat repareren kan ik dat eventueel alsnog bij sony laten doen. kmoe er toch voor betalen. behield je toen al je data ook nog? of kreeg je hem leeg terug?

©
Deze widget kan niet worden weergegeven.
Aankondigingen
Welkom op de Officiële PlayStation Forums!

Hoi Anonymous!

Wedstrijden

Binnenkort zijn er weer wedstrijden!

Social Media

playstationNL-twitter.png

playstationBE-twitter.png

specuwazig-twitter.png

thepandorapandora-twitter2.png

Game Character Quotes

We zoeken nieuwe game character quotes, ga naar het topic!

Welke quotes wil jij hier zien? Post het hier!

Recent nieuws