PlayStation Website & Forum Feedback

Beantwoorden

Level 2

Level 2
ZaXoNeR
Bericht 1 van 2 (894 Weergaven)

Audio Multi output fout

Er is enige tijd geleden een update uitgekomen waarbij er een feature genaamd, Audio multi output is toegevoegd onder de Audio opties. Deze feature maakt het mogelijk dat de PS3 verschillende output kanalen ondersteund.

Bijvoorbeeld via de optical out naar je receiver, en via de HDMI naar de televisie. Als je deze feature aanzet kan je dus vanaf de receiver en op de TV PS3 geluid horen. Een nadeel van deze manier van output is dat het allemaal op lagere frequenties word gezet 48 Khz, maar je hebt dan wel geluid uit je boxen en uit de TV. Voordat deze feature uitkwam was het alleen mogelijk om OF op de receiver OF op de TV geluid van de PS3 te horen.

Ik heb deze feature gebruikt om te kijken wat het nou allemaal is. Ik kreeg geluid uit de Receiver 5.1 en geluid uit de TV 2 boxen. Was allemaal leuk maar toch miste ik dat vollere geluid uit mijn receiver, de lagere frequenties zijn wel merkbaar, ook al kan ik nu dus 2 extra boxen van de TV gebruiken.

Ik heb de feature uitgezet, nu komt de fout, ik kan mijn muziek niet meer op output frequency 44.1/88.2/176.4 Khz afspelen.

Sinds ik de feature heb gebruikt, speelt alles ineens alleen nog maar op 48 Khz af. Ook het afstellen van mijn optical out mist ineens een heleboel frequenties terwijl ik die daarvoor toch altijd allemaal had. Mijn Receiver speelt het dan ook gewoon af maar ook allemaal op 48Khz. De Dolby Digital en DTS worden nog ondersteund maar de frequenties, Linear PCM 5.1 44.1/88.2/176.4/48/96/192 Khz staan plotseling niet meer onder de Optical output. Dit terwijl ik dit wel altijd heb gehad.

Als ik een Blu Ray afspeel kan ik wel gewoon Linear PCM 5.1 geluid aanzetten via het menu van de Blu Ray, maar alles word afgespeeld op 48 Khz. Al de overige frequenties worden niet meer afgespeeld. Muziek word alleen nog maar op 48 Khz afgespeeld, als ik de frequentie op 44.1/88.2/176.4 zet dan komt er geen geluid uit mijn boxen.

Ik heb voordat ik deze feature, Audio multi output, altijd muziek op output frequency 44.1/88.2/176.4 afgespeeld, nu hoor ik op deze frequenties geen geluid meer. Dit komt omdat de feature het geluid allemaal op 48Khz laat afspelen waardoor er wel meer boxen worden gebruikt maar minder vol geluid word geproduceerd.

Ik weet dat mijn Yamaha receiver met gemak al de mogelijke 5.1 frequenties kan en kon afspelen. Maar na het eenmaal aanzetten van de feature word nu alles naar 48Khz gedownscaled, dit is toch minder vol geluid.

Niet slecht, maar absoluut minder. De feature staat uit, maar ik heb mijn geluid niet terug gekregen.

Kan hier door Sony even naar gekeken worden?

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken

Member

Member
Aloha-Isle
Bericht 2 van 2 (866 Weergaven)

Re: Audio Multi output fout

De update waarbij de Audio multi output onder Audio instellingen was toegevoegd is update 3.0
Gelieve aub geen opmaak te gebruiken
Deze widget kan niet worden weergegeven.
Aankondigingen
Welkom op de Officiële PlayStation Forums!

Hoi Anonymous!

Heb jij recentelijk een kudo gegeven? :)

Wedstrijden

Social Media

playstationNL-twitter.png

playstationBE-twitter.png

specuwazig-twitter.png

thepandorapandora-twitter2.png

Game Character Quotes

"Get back to the pits!" Teammanager in F1 2011

"You fool! You gave cheese to a lactose intolerant volcano god" Lemonhead, Curse of Monkey Island

Nick: "Guess I'm into some side-scrolling from time to time."
Juliet: "Nick, now's not the time to be talking dirty."
Lollipop Chainsaw

"My people... Sons and Daughters of Helghan." Scolar Visari, Killzone

Duke: "Who are you? My evil twin?"

Toekomst-Duke: "I'm you genius! Only back in time" Duke Nukem: Zero Hour

Link: "You feel all warm and fluffy" Zelda: Majora's Mask (Als je de melkkoets hebt beschermt krijg je een masker. Als je nadien nog eens hetzelfde doet, krijg je een knuffel)

Welke quotes wil jij hier zien? Post het hier!

Recent nieuws