Beantwoorden
20 dec 2009
door Andriesc
Member
Playstation Staff
Geaccepteerde oplossing

Welke RPG ?

[ Bewerkt ]
11 reacties 1.781 Weergaven bewerkt 20-12-2009

Hi guys ,

ik ben er al een tijdje aan aan het denken voor een leuke RPG te kopen voor kerst. Echter ben ik helemaal nieuw in dit Genre en weet ik er nog letterlijk zéro vanaf ... Tot nu toe was ik een echt FPS / Action-Adventure gamer , maar ik heb nu zin gekregen in iets anders :smileywink: 

Welke RPG raden jullie me aan ? 

Thx ! 

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken
0 Kudos
Bericht 1 van 12 (1.781 Weergaven)
0 Kudos
Level 6

Playstation Staff

Re: Welke RPG ?

Oblivion

Live By Honour, Kill By Stealth

0 Kudos
Bericht 2 van 12 (1.770 Weergaven)
0 Kudos
Level 8

Playstation Staff

Dragonage Origins? :smileyhappy:

0 Kudos
Bericht 3 van 12 (1.781 Weergaven)
0 Kudos
Level 9

Playstation Staff

Veel hangt af van je voorkeur natuurlijk... Je hebt JRPG's (Japanse RPG's zoals bijv. Final Fantasy series) en Westerse RPG's (Fallout 3, Dragon Age)... Aangezien je van FPS/Adventure gamer bent, stel ik voor om eerst Borderlands uit te proberen, een leuke mix tussen FPS en RPG :smileywink:
0 Kudos
Bericht 4 van 12 (1.774 Weergaven)
0 Kudos
Level 3

Playstation Staff

Borderlands, Fallout 3, Dragon Age (maar deze moet ik nog zelf spelen :smileytongue:)
0 Kudos
Bericht 5 van 12 (1.765 Weergaven)
0 Kudos
Level 1

Playstation Staff

bij mij op 1 Oblivion 2 dragon age
0 Kudos
Bericht 6 van 12 (1.758 Weergaven)
0 Kudos
Level 7

Playstation Staff

Mmm ik twijfel tussen Dragon Age en Borderlands ... Waarschijnlijk ben ik nog iets te noob voor Dragon Age dus zal ik maar Eerst Borderlands kopen :smileyhappy:
0 Kudos
Bericht 7 van 12 (1.748 Weergaven)
0 Kudos
Level 8

Playstation Staff

Zijn twee totaal verschillende games; waarbij je allebij nieuw in zal zijn. Al denk ik wel dat het FPS gehalte van Borderlands je wel zal aanstaan Andries.

0 Kudos
Bericht 8 van 12 (1.747 Weergaven)
0 Kudos
Member

Playstation Staff

Ik zou echt voor Dragon Age gaan.

0 Kudos
Bericht 9 van 12 (1.595 Weergaven)
0 Kudos
Level 2

Playstation Staff

Ik zou Borderlands geen RPG durven noemen. Het heeft RPG invloeden ja (Quests, Character Levels en Items verzamelen), maar het blijft toch voornamelijk een shooter.

Tja, goeie RPG om te beginnen vind ik lastig op PS3....Oblivion is een beetje te vrij misschien voor een beginner, Dragon Age zou beter zijn, maar is denk ik ook nog wel pittig als je geen RPG's gewend bent. Fallout 3 vond ik leuk, maar is toch vrij veel shooter en mist wel dat fantasy gevoel.

En dan zijn er nog wat Japanse RPG's, waarvan ik Disgaea 3 absoluut zou afraden voor een eerste RPG. Eternal Sonata is dan wel weer een mogelijk startpunt en binnenkort komen White Knight Chronicles, Star Ocean The Last Hope en Final Fantasy XIII eraan waar ik nog niet echt een oordeel over kan vellen. De gemiddelde JRPG is wel even wennen voor ons westerlingen de eerste keer, maar uiteindelijk blijft het een kwestie van smaak, je houd er wel van of je doet dat niet.

Voor een eerste op dit moment zou ik kiezen voor Fallout 3 of Dragon Age. Als JRPG je aanspreekt is Eternal Sonata een leuke keuze ook.

0 Kudos
Bericht 10 van 12 (1.552 Weergaven)
0 Kudos