RPG Algemene Discussie

Beantwoorden

Level 2

Level 2
rovomvv
Bericht 1 van 23 (3.665 Weergaven)
Geaccepteerde oplossing

vastlopen Fallout 3

Ik heb de laatste weken als ik Fallout3 speel voortdurend last van vastlopers. Dit is begonnen nadat ik het spel had rondgespeeld (verhaallijn). Voordien nooit last van gehad.

Meestal loopt hij vast en gaat na een minuut of een/ twee verder. De laatste dagen loopt hij ook wel eens vast en moet ik de ps3 opnieuw opstarten om verder te kunnen spelen.

Gisteren heb ik uit pure frustratie mijn savegames maar verwijderd en mijn ps3 geformateerd. Daarna een nieuw spel begonnen maar de ellende duurt voort. Weer heb ik continue last van die vastlopers. Hebben hier meer mensen last van of weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik vind/ lees er vooralsnog nergens iets over terug op t internet. 

alvast bedankt

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken

Level 3

Level 3
DarkCrusaderBE
Bericht 2 van 23 (3.639 Weergaven)

Re: vastlopen Fallout 3

heb ik ook veel, bij mij zelfs voor dat ik de verhaallijn heb uitgespeeld, en ik weet ook niet hoe het komt spijtig genoeg (maar ik denk omdat het een grote wereld is)

Level 2

Level 2
rovomvv
Bericht 3 van 23 (3.626 Weergaven)

Echt heel vervelend. Heb in het begin (toen ik het spel gekocht had) nergens last van gehad maar nu.....

Baal er echt van, mede omdat ik nog maar 6 trophies moet voor mijn eerste platinum. :Cry:

Level 8

Level 8
aka_Nero
Bericht 4 van 23 (3.622 Weergaven)

Gebeurde bij mij ook altijd, had op internet rondgekeken en blijkbaar ligt het aan het spel zelf.

Level 2

Level 2
rovomvv
Bericht 5 van 23 (3.618 Weergaven)

Ik vond idd ook wat oude berichten terug. Meerdere mensen bleken hier last van te hebben.

Balen balen en nog eens balen want voor mij was dit tot nu toe mijn beste game. Vanavond toch maar weer proberen om die laatste trofies te halen. :Smile:

Level 2

Level 2
rovomvv
Bericht 6 van 23 (3.462 Weergaven)

Die vastlopers bleken dus een softwareprobleem volgens een medewerker van de helpdesk. Heb 'm dus ook moeten opsturen voor reparatie.

Level 8

Level 8
aka_Nero
Bericht 7 van 23 (3.453 Weergaven)

De PS3?

vastlopers waren heel normaal in Fallout 3. Dus lijkt me niet dat het aan je PS3 ligt :smileytongue:

maar ik heb Fallout 3 voor de pc (i.v.m. downloadable content) en daar loopt ie ook om de haverklap weer vast. Wordt er soms helemaal gestoord van :smileytongue: Ben nog niet eens bij het einde en heb al voor de zekerheid steeds gesaved. Zit nu over de 250 keer saven :smileyvery-happy:

Level 2

Level 2
Nos_feratu
Bericht 9 van 23 (3.433 Weergaven)

Hij blijft bij mij soms ook een minuutje hangen, maar helemaal vastlopen heb ik nog maar 1 keer meegemaakt. Als ie blijft hangen is het trouwens altijd terwijl ik V.A.T.S. gebruik. Zolang ik zonder speel is er niks aan de hand. En het is bij mij idd ook later pas begonnen, maar of dat was nadat ik hem de eerste keer had uitgespeeld weet ik niet.

Level 4

Level 4
LionPL
Bericht 10 van 23 (3.398 Weergaven)

Hmm, ik heb sinds kort Far Cry 2 uitgespeeld (en weer opnieuw begonnen om meer trophies te halen en om gewoon nog meer in het spel te ontdekken) en heb eindelijk ook weer Fallout 3 opgepakt. Ik ben nog niet echt ver (zit nog in Megaton en ben druk bezig met het volgen van sub quests) maar zit inmiddels al wel weer lekker in het spel (net de Super human quest afgerond, wel lachen).

Maar hier kan ik mij dus ook in vinden ja. Bij tijd en wijlen heeft het spel last van vastlopers. Soms erg hinderlijk en het lijkt inderdaad zich helemaal toe te spitsen op VATS. Zo liep ik gisteren Megaton uit (via de rechterkant, de kant waar die zwerver altijd zit) op weg naar het zuiden om Tenpenny tower te zoeken. En zoals ik vaker doe druk ik met enige regelmaat op VATS om zo te controleren of er niemand in de buurt is. Ik spotte een caravan en tot mijn stomme verbazing zette de man (en zijn koe) het ineens op een lopen toen ik eraan kwam. Ik er achteraan, en toen kwamen er een paar molerats, die netjes door die caravan handelaar werden neergeschoten. Dat kost mij mooi geen ammo!

Maar ja, toen ik net de heuvel "achter" Megaton voorbij was was het over. Het maffe was dat de PS3 nog wel wat leek te doen maar de Dualshock gewoon geen contact meer kon maken. Uiteindelijk even de uit/aan "knop" (touch) aangeraakt en na een kort moment wachten resette de PS3 zichzelf. Daarom save ik tegenwoordig ook altijd voor ik op een missie ga. Dus in dit geval een save bij de poort van Megaton en (zodra ik tenpenny tower heb gevonden) ook daar weer een save. Eigenlijk gebruik ik momenteel ongeveer 5 savegames. Een als ik iets wil "proberen", een voor de wasteland, een als ik een missie begin (dus ergens in vijandelijk gebied naar binnen stap) en altijd een als ik weer terug in Megaton ben (of een andere plek waar ik een paar uur kan slapen). Dat zijn er dus mooi 4 ipv 5. Oh well ;-)

Het is even lastig maar ja; je krijgt er wel een hoop voor terug. Want Fallout 3 blijft een hele mooie game hoor. Dat vind ik ook zo sterk bij FC2 (alhoewel dit een totaal ander genre spel is, voor alle zekerheid even erbij zeggen) dat je zoveel vrijheid hebt. Er is een verhaallijn en je kan ervoor kiezen die te blijven volgen maar het spel wordt zoveel meer en intenser als je je ook openstelt voor alles eromheen.

EN als je eens lekker door de wasteland gaat zwerven ontdek je nog eens wat :-) Zo vond ik een tijdje terug (toen ik nog flamer fuel en meer munitie voor de chinese rifle had) ineens een of andere raider in een powersuit vlakbij Vault 101. Niet zo'n enorme suit die je ziet bij Fort independence maar toch een powersuit die sterkt lijkt op wat je in het Fallout3 "logo" ziet staan. Heb de persoon weten te verslaan (sneak attack, van achteren :smileyhappy:) en heb het suit meegekregen naar megaton maar ja; ik kan er nog niets mee :-) Zit nu letterlijk in de kast.

Ach, en dat beetje negatieve karma neem ik gewoon voor lief :smileyhappy:

Nee, er is echt een hoop te ontdekken.. Nu nog op zoek naar de armory die vlak bij de junkyard zit die weer vlak bij "Minefield" zit. Kwam ik ook per ongeluk tegen maar toen werd ik even een eindje verder door een groep raiders neergeschoten :/ Maar ja; daar is saven weer goed voor.
Deze widget kan niet worden weergegeven.
Aankondigingen
Welkom op de Officiële PlayStation Forums!

Hoi Anonymous!

Wedstrijden

Binnenkort zijn er weer wedstrijden!

Social Media

playstationNL-twitter.png

playstationBE-twitter.png

specuwazig-twitter.png

thepandorapandora-twitter2.png

Game Character Quotes

We zoeken nieuwe game character quotes, ga naar het topic!

Welke quotes wil jij hier zien? Post het hier!

Recent nieuws