Technische Hulp en Advies

Beantwoorden

Level 1

Level 1
Laurensiossi
Bericht 1 van 3 (569 Weergaven)
Geaccepteerde oplossing

Game werkt op mijn ps3 niet, maar op anderen wel...

Beste mensen,

Ik heb een korte tijd terug een back-up gemaakt van mijn saves door een portable harddisk aan te sluiten op mijn PS3 en de saves te kopiëren.

Terwijl ik dat deed zat de CD van het spel, Call of Duty: Black Ops, er nog in.

Later die avond ontdekte ik dat het spel niet meer werkte. Zodra ik hem opstartte, werd het scherm blauw, precies hetzelfde als wanneer ik de TV overschakel op HDMI en de PS3 staat nog niet aan. Dan krijg ik een blauw scherm en komt er te staan: No signal. Als ik Black Ops opstart, wordt het scherm blauw en komt er te staan: Invalid Format.

Het zou kunnen dat dat temaken heeft met de backup, want ik heb mijn portable harddisk moeten formatteren naar FAT32, anders werd die niet herkent door de PS3 en kon ik de back-up niet maken.

Het vreemde is, dat deze game wel gewoon werkt op een andere PS3 en alleen deze game werkt niet meer.

Heeft iemand enig idee hoe ik Black Ops weer kan laten werken op mijn PS3?

Met vriendelijke groet, Laurensiossi

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken

Level 3

Level 3
PESserOranje85
Bericht 2 van 3 (555 Weergaven)

Re: Game werkt op mijn ps3 niet, maar op anderen wel...

Als je tv een blauw scherm geeft met "Invalid Format" is dat een melding vanuit je tv en niet vanuit de PS3. Het lijkt dus dat er iets mis gaat met de ondersteunde resolutie van je tv.

COD BO is een van de weinige games die de game standaard in full HD (1080p) wil draaien en misschien heeft jouw tv daar in dit geval moeite mee. Je zou eens het volgende kunnen proberen om de PS3 anders in te stellen:

- Ga in het hoofdmenu van de PS3 naar "Instellingen" en daarin naar "Beeldscherminstellingen".

- Open "Instellingen video-uitvoer" en kies voor HDMI (ik ga er in ieder geval vanuit dat je HDMI gebruikt).

- Kies bij het instellen voor "handmatig" en zorg ervoor dat je in het lijstje van resoluties alleen 576p en 720p aangevinkt hebt. De onderste twee (1080i en 1080p) moeten dus uit staan.

Hierna kun je de instellingen bevestigen en opslaan en kun je nog eens opnieuw de game proberen op te starten. Misschien dat dit dan de oplossing blijkt te zijn.

Level 1

Level 1
Laurensiossi
Bericht 3 van 3 (542 Weergaven)

Re: Game werkt op mijn ps3 niet, maar op anderen wel...

[ Bewerkt ]

Ik heb op internet opgezocht wat het verschil is tussen 1080i en 1080p (dat wist ik namelijk niet ) en heb (omdat 1080p de hoogste resolutie is) die uitgezet en 1080i aangelaten. Black Ops doet het weer

Maar ik vind het nog steeds wel vaag dat hij het nu ineens niet meer deed, 1080p heeft altijd aangestaan...

Maarja, heel erg bedankt!

Deze widget kan niet worden weergegeven.
Aankondigingen
Welkom op de Officiële PlayStation Forums!

Hoi Anonymous!

Heb jij recentelijk een kudo gegeven? :)

Wedstrijden

Social Media

playstationNL-twitter.png

playstationBE-twitter.png

specuwazig-twitter.png

thepandorapandora-twitter2.png

Game Character Quotes

"Get back to the pits!" Teammanager in F1 2011

"You fool! You gave cheese to a lactose intolerant volcano god" Lemonhead, Curse of Monkey Island

Nick: "Guess I'm into some side-scrolling from time to time."
Juliet: "Nick, now's not the time to be talking dirty."
Lollipop Chainsaw

"My people... Sons and Daughters of Helghan." Scolar Visari, Killzone

Duke: "Who are you? My evil twin?"

Toekomst-Duke: "I'm you genius! Only back in time" Duke Nukem: Zero Hour

Link: "You feel all warm and fluffy" Zelda: Majora's Mask (Als je de melkkoets hebt beschermt krijg je een masker. Als je nadien nog eens hetzelfde doet, krijg je een knuffel)

Welke quotes wil jij hier zien? Post het hier!

Recent nieuws