Technische Hulp en Advies

Beantwoorden

Level 1

Level 1
GeMMeX
Bericht 1 van 4 (708 Weergaven)
Geaccepteerde oplossing

Oververhitting PS3 Slim?

Ik ben in het bezit van een PS3 slim 120 gb. Het maakt niet uit welk spel ik aan het spelen ben, maar na ongeveer 15 a 30 minuten kapt de PS3 ermee. Hij valt uit zonder waarschuwing of iets dergelijks en alle lampjes op het paneeltje zijn ook uit. Als ik de stekker er aan de achterzijde uithaal kan ik de PS3 weer opnieuw aanzetten om vervolgens weer 15 a 30 minuten te kunnen spelen.

Als ik aan de PS3 voel, voelt ie erg heet. Nu staat ie in een kastje, maar kan wel zijn warmte kwijt. Ik dacht met een intercooler het probleem op te lossen en kocht dus ook een intercooler van Nyko. Echter helpt dit voor geen meter. Ik heb de PS3 inmiddels uit het kastje gehaald en in de vrije ruimte gezet. Dit helpt ook niet. In de verticale stand geprobeerd, helpt ook niet. 

Ik heb vorig jaar zelf de laser vervangen. En ja, ik heb van te voren gekeken welke ik moest hebben en heb dan ook een identieke laser besteld en geinstalleerd. Ik weiger namelijk een gereviseerd exemplaar voor 150 euro aan te schaffen, terwijl ik de PS3 pas 1,5 jaar had......

Iemand ervaring mee of enig idee wat het zou kunnen zijn.....

Alvast bedankt!

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken

Level 3

Level 3
PESserOranje85
Bericht 2 van 4 (691 Weergaven)

Re: Oververhitting PS3 Slim?

Als een PS3 oververhit raakt, hoort die normaal gesproken uit te vallen met een rood knipperend lampje. Aangezien je aangeeft dat er na het uitvallen geen enkel lampje meer brandt, lijkt dit dus geen oververhitting te zijn maar iets anders. Vermoedelijk iets met de stroomtoevoer in de kabel of in de voedng van de PS3.

Als het intern in de voeding van de PS3 zit zal de console opgestuurd moeten worden, maar mocht het ergens anders in de stroomtoevoer zitten, dan kun je het misschien toch zelf nog oplossen. Ik zou dus eerst proberen wat de PS3 doet met een andere stroomkabel in een ander stopcontact/stekkerdoos.

De stroomkabel van de PS3 slim is universeel dus misschien heb je al een zelfde stroomkabel in huis bij een ander electronisch apparaat. Anders zou je misschien even de stroomkabel van iemand anders kunnen testen die ook een PS3 heeft.

Level 1

Level 1
GeMMeX
Bericht 3 van 4 (687 Weergaven)

Andere stekker en stopcontact heeft geen nut....ook al geprobeerd. En opsturen weiger ik, maar das een hele andere discussie die ik hier niet ga voeren....

Maar ik heb elders op het forum gelezen dat het vermoedelijk met de voeding te maken heeft. Ik heb inmiddels een nieuwe interne voeding besteld en krijg die morgen thuisbezorgd. Ik waag de gok wel van 45 euro...... Ik laat hier wel weten of het ermee opgelost is.

Mocht dit niet werken, wordt er gewoon een nieuwe aangeschaft ipv opsturen en een tweedehandsje krijgen voor 150 euro................

Level 1

Level 1
GeMMeX
Bericht 4 van 4 (666 Weergaven)

Gisteren de bestelde voeding binnengekregen. Na 5 minuten was ie ingebouwd en de PS3 weer aangesloten. Na een uitgebreide test, bijna 3,5 uur spelen, ben ik tot de conclusie gekomen dat het probleem is opgelost.

Voor een ieder die het zelfde probleem heeft, bestel een nieuwe interne voeding en het probleem is opgelost! Hieronder de link waar ik besteld heb. Ik heb hierdoor 100 euro bespaard en geen ellende met data die ik kwijt ben....

http://www.consolepro.nl/playstation-alle-reparatie-onderdelen-c-40_75.html
Deze widget kan niet worden weergegeven.
Aankondigingen
Welkom op de Officiële PlayStation Forums!

Hoi Anonymous!

Heb jij recentelijk een kudo gegeven? :)

Wedstrijden

Social Media

playstationNL-twitter.png

playstationBE-twitter.png

specuwazig-twitter.png

thepandorapandora-twitter2.png

Game Character Quotes

"Get back to the pits!" Teammanager in F1 2011

"You fool! You gave cheese to a lactose intolerant volcano god" Lemonhead, Curse of Monkey Island

Nick: "Guess I'm into some side-scrolling from time to time."
Juliet: "Nick, now's not the time to be talking dirty."
Lollipop Chainsaw

"My people... Sons and Daughters of Helghan." Scolar Visari, Killzone

Duke: "Who are you? My evil twin?"

Toekomst-Duke: "I'm you genius! Only back in time" Duke Nukem: Zero Hour

Link: "You feel all warm and fluffy" Zelda: Majora's Mask (Als je de melkkoets hebt beschermt krijg je een masker. Als je nadien nog eens hetzelfde doet, krijg je een knuffel)

Welke quotes wil jij hier zien? Post het hier!

Recent nieuws