Technische Hulp en Advies

Beantwoorden

PS3 loopt vast! Help!

[ Bewerkt ]

Hallo,

Ik was vandaag CoD: Black Ops aan het spelen, geen probleem.
Maar rond een uur of half 8, denk ik, liep mijn ps3 ineens vast.
Ik dacht; Oh, doek gwn even opnieuw opstarten, maar 't bleef.
Nu loopt mijn ps3 steeds vast.
Ik dacht eerst dat het door Black Ops was, maar daarna zat ik ook een keer
gewoon in het normale playstation begin menu en toen liep hij ook vast, ofzo.
Maar nu net ging ik weer op de normale playstation menu. Paar mensen stuurde me berichtjes
of mijn ps3 al werkte, heb ik ook gewoon antwoord op kunnen geven. 20 minuten zonder problemen,
dus ik dacht; ik ga maar eens kijken of Black Ops 't doet..
Maar na 2 minuten liep mijn ps3 alweer vast.
Ik ben vervolgens een ander spel gaan proberen en ook die loopt vast na 1-2 minuten..
Kan iemand me helpen? Wat moet ik doen?
Iemand met hetzelfde probleem? Iemand die een oplossing weet?

Alvast bedankt!!

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken

Re: PS3 loopt vast! Help!

Je kunt proberen een keer een systeem herstel uit te voeren (instellingen > Systeem instellingen > PS3 systeem herstellen)
------------------------------------------------------------------------------------------------
“When you want to succeed as bad as you want to breath, then you’ll be successful.”

Member

Member
FAYAS010
Bericht 3 van 12 (1.453 Weergaven)

hallo iedereen mijn ps3 loopt ook vast maar alleen bij black ops ik weet niet wat ik moet doen denk steeds dat het aan het spel of console zit maar dat is niet zo als ik andere spelen speel geen prob. kan ook wel zombie en normaal spelen maar als ik multyplayer doe dan loopt ie direct al vast dan moet ik zo n 6 a 10 min w8 en dan komt ie pas terug vanzelf en soms loopt ie zo vast dat ik de hele console uit moet zetten en als ie terug komt staat er je bent uitgemeld bij de psnetwork wat kan ik doen wie kan mij helpen a.u.b.

Level 3

Level 3
PESserOranje85
Bericht 4 van 12 (1.437 Weergaven)

Als de PS3 alleen vastloopt bij de online multiplayer van Black Ops, zal er inderderdaad waarschijnlijk niets kapot zijn. Meestal ligt het dan aan je netwerkinstellingen.

Om je daarmee te helpen, heb ik alleen meer gegevens nodig: Wat is je internetprovider, heb je een router, is de PS3 draadloos of met een kabel verbonden, etc. Daarnaast kun je in het menu "netwerkinstellingen" bij "instellingen en verbindingsstatus" zien wat er staat bij UPNP en NAT-type. Als je deze vragen kunt beantwoorden, kunnen we verder kijken.

Member

Member
FAYAS010
Bericht 5 van 12 (1.432 Weergaven)

hallo ja mijn provider is Online, ik had hem eerst draadloos nu met kabel aan mijn kastje weet niet als dat de router is denk het wel Bij UPnP staat beschikbaar bij nat type 2 hoop dat ik je hiermee voldoende info heb gegeven anders stuur ik de rest wel.

Level 3

Level 3
PESserOranje85
Bericht 6 van 12 (1.411 Weergaven)

[ Bewerkt ]

Zoals je internetverbinding nu is, staat hij goed ingesteld. Verbonden met kabel, UPNP beschikbaar en NAT-type 2 zijn allemaal goed. Dus voor zover ik dat van afstand kan beoordelen is er niets mis met je internetverbinding.

Het kan wellicht ook zijn dat je last hebt van de matige COD servers, want dat is nog steeds niet zo goed als het zou moeten zijn. Hier kun je zelf helaas helemaal niets aan doen dus wat dat betreft ben je afhankelijk van ontwikkelaar/uitgever Activision. Je kunt uitsluiten of het aan je PS3 of aan de game ligt door deze game ook eens een paar uur offline (singleplayer) te testen om te kijken of het daar ook vastloopt. Test dan ook meteen een aantal andere online games zodat je met zekerheid kunt zeggen of er al dan niet iets mis is met je PS3.

EDIT: Ik zie nu in je eerste post dat je het probleem ook hebt met andere games. Dan is er dus toch echt iets mis met de PS3. Dat kan een hardwarematig defect zijn waarvoor hij opgestuurd moet worden, maar misschien zit het alleen in de systeemsoftware. In dat geval kun je het zelf proberen te herstellen door een systeemherstel te draaien. Ga hiervoor in het hoofdmenu van de PS3 naar "instellingen" --- "systeeminstellingen" --- "PS3-systeem herstellen". Vergeet niet eerst een backup te maken van je savegames anders ben je deze kwijt.

Member

Member
OlafSebastian
Bericht 7 van 12 (1.389 Weergaven)

PS3 loopt vast. Ja dat is nou ook iets waar ik last van heb. Althans hij loopt niet helemaal vast maar hij heeft grote lags in spelletjes en het loaden van games gaat zo ontzettend langzaam. 

Bijvoorbeeld:
Bij Portal 2 duurt het gemiddeld 5 minuten voordat het spelletje zelf opstart.
Dan krijg je het begin scherm van portal 2 (Loading trophies etc...) daar kan je gerust 10 a 20 minuten op wachten.  Dan is het spel eindelijk geladen en als je dan van level gaat veranderen dan ben je weer 5 minuten bezig. Opvallend is vaak in het spel zelf dat je gewoon normaal kan spelen maar het geluid vaak blijft hangen. 

Bij Red Dead Redemption is het spel compleet onspeelbaar daarmee bedoel ik dat in bijna elk video element er geen geluid is en als je een beetje snel op je paard aan het rijden bent dan poef zit je opeens onder de map en kan je er niet af. 
Deze problemen zijn vooral irritant bij spelletjes als Red Dead Redemption en Call of Juaraz of spelletjes waar veel tegelijk gebeurd want spelen is dan echt onmogelijk.

Heeft er iemand suggesties?  

Member

Member
johvan
Bericht 8 van 12 (1.386 Weergaven)

heb dat probleem ook gehad

je moet een nieuwe laserlens plaatsen

je kunt ze bestellen op console pro

Member

Member
OlafSebastian
Bericht 9 van 12 (1.382 Weergaven)

En die moet ik dan ook zelf installeren? Vervalt dan niet de garantie?

Level 3

Level 3
PESserOranje85
Bericht 10 van 12 (1.371 Weergaven)

Als je de PS3 zelf openmaakt, heb je inderdaad geen garantie meer. Dus als hij nog binnen de garantietermijn valt (1 jaar fabrieksgarantie) moet je er nooit zelf aan sleutelen. Dan kun je hem beter direct naar ons opsturen. Hiervoor moet je de console alleen eerst telefonisch aanmelden:

Dit zijn de telefoonnummers van de helpdesk:

Nederland = 0495 574 817 (tegen lokaal tarief)
Belgie = 011 516 406 (tegen lokaal tarief)

De openingstijden zijn:

maandag t/m vrijdag = Van 09:00 uur tot 20.00 uur
zaterdag = van 10.00 tot 16.00 uur

Deze widget kan niet worden weergegeven.
Aankondigingen
Welkom op de Officiële PlayStation Forums!

Hoi Anonymous!

Heb jij recentelijk een kudo gegeven? :)

Wedstrijden

Social Media

playstationNL-twitter.png

playstationBE-twitter.png

specuwazig-twitter.png

thepandorapandora-twitter2.png

Game Character Quotes

"Get back to the pits!" Teammanager in F1 2011

"You fool! You gave cheese to a lactose intolerant volcano god" Lemonhead, Curse of Monkey Island

Nick: "Guess I'm into some side-scrolling from time to time."
Juliet: "Nick, now's not the time to be talking dirty."
Lollipop Chainsaw

"My people... Sons and Daughters of Helghan." Scolar Visari, Killzone

Duke: "Who are you? My evil twin?"

Toekomst-Duke: "I'm you genius! Only back in time" Duke Nukem: Zero Hour

Link: "You feel all warm and fluffy" Zelda: Majora's Mask (Als je de melkkoets hebt beschermt krijg je een masker. Als je nadien nog eens hetzelfde doet, krijg je een knuffel)

Welke quotes wil jij hier zien? Post het hier!

Recent nieuws