Technische Hulp en Advies

Beantwoorden

Re: Rare strepen door beeld

daar de meeste games geen 1080 gebruiken kan je je tv idd beter op 720p zetten
doordat je dan ...p hebt krijg je een beter refreshing, alle beeldlijnen worden dan namelijk tegelijk opnieuw opgebouwd, bij ...i worden die om en om opgebouwd waardoor je een iets mindere kwaliteit kan krijgen.
en wat beter is voor de een hoeft niet beter te zijn voor een ander. alles heeft met afstand tot... en hoe goed zijn je ogen :eek: te maken.

wat de strepen kunnen zijn kan ik helaas niet beantwoorden, maar dat van de stroom aansluiting kan best waar wezen. leg eens een verlengsnoer van een andere groep naar de ps3 of zorg dat er niet een hele bos draden door elkaar ligt.
Gelieve aub geen opmaak te gebruiken

Member

Member
lions90
Bericht 12 van 21 (1.894 Weergaven)

Ok jij ook bedankt voor je antwoord. Ik zal hem eens op 720p zetten. Geldt dit alleen voor games of ook voor films of is het dan beter om 1080i te gebruiken :Confused: Ik heb inderdaad nog een zooi scartkabels door elkaar liggen, de hdmi ligt daar toevallig niet tussen dus misschien dat het daaraan ligt. Het lijkt me niet aan de tv te liggen, want dat is een dure tv..maar ja ik weet het ook niet.

Dat iets duur is wil niet meteen zeggen dat het goed is he :smileyhappy: Dat moet je niet als uitgangspunt gebruiken. Wat je wel kunt doen is dingen uit gaan sluiten.

Member

Member
[Ripperz71]
Bericht 14 van 21 (1.894 Weergaven)

32PF9830 is HD-Ready. Ik heb ook een HD-Ready, die geeft in bepaalde modes ook een soort vage vlekken in games weer. Er is maar 1 optimale, zogenaamde "native" resolutie voor een scherm. Wanneer je spel dus op 720p wordt weergegeven dan krijg je dat dus :smileywink: In je XMB heb je er op 1080p waarchijnlijk geen last van. :smileysad: Ken het probleem.
Beta Tester
forkless
Bericht 15 van 21 (1.895 Weergaven)

http://en.wikipedia.org/wiki/Interlace hier even een voorbeeldje met wat ik met de kam bedoelde -)

You're at the zoo, you have a popsicle. How can you be unhappy?

- Dewey

Nothing shows man's character more than by what they find ridiculous.
- Johann Wolfgang Von Goethe

I used to be cool.
- forkless

Member

Member
lions90
Bericht 16 van 21 (1.895 Weergaven)

Nog even...blue ray films ook op 720p zetten of alleen games?
Beta Tester
forkless
Bericht 17 van 21 (1.895 Weergaven)

Ja hoor, je kunt bluray ook gewoon op 720p zetten, ziet er meer dan prima uit -)

You're at the zoo, you have a popsicle. How can you be unhappy?

- Dewey

Nothing shows man's character more than by what they find ridiculous.
- Johann Wolfgang Von Goethe

I used to be cool.
- forkless

@ ripperz. die van hem heeft max 1080i zei hij, dus kan hij hem niet op P zetten :smileywink:

Ik vraag me af de TS zijn probleem nu heeft opgelost? Afgelopen weekend ging ik namelijk voor de fun ook weer Uncharted spelen en ik kon het probleem van TS ook goed zien:

-------------------------------------------

Zoals gezegd zijn het strepen die van boven naar beneden bewegen in een soort golfbeweging horizontaal en dan alleen in lichte weergave (bv jungle bij Drake's Fortune). Bij donkere beelden heb je er geen last van (of zie je niet) .

-------------------------------------------

Hetzelfde zag ik bij Call of Juarez. Een maatje van me had dit bij hem ook geconstateerd. Voor de duidelijkheid mijn tv (full hd) staat op weergave auto.

Iemand enig idee?

EDIT: Kan het soms screen tearing zijn? Heb wat zitten googelen ekwam o.a. dit tegen:

screen tearing is where a line might come up during a game (horizontal line) and you will see it kind of mess up the screen a little it usually happens when there is a lot of action or fast movement on screen.

Deze widget kan niet worden weergegeven.
Aankondigingen
Welkom op de Officiële PlayStation Forums!

Hoi Anonymous!

Heb jij recentelijk een kudo gegeven? :)

Wedstrijden

Social Media

playstationNL-twitter.png

playstationBE-twitter.png

specuwazig-twitter.png

thepandorapandora-twitter2.png

Game Character Quotes

"Get back to the pits!" Teammanager in F1 2011

"You fool! You gave cheese to a lactose intolerant volcano god" Lemonhead, Curse of Monkey Island

Nick: "Guess I'm into some side-scrolling from time to time."
Juliet: "Nick, now's not the time to be talking dirty."
Lollipop Chainsaw

"My people... Sons and Daughters of Helghan." Scolar Visari, Killzone

Duke: "Who are you? My evil twin?"

Toekomst-Duke: "I'm you genius! Only back in time" Duke Nukem: Zero Hour

Link: "You feel all warm and fluffy" Zelda: Majora's Mask (Als je de melkkoets hebt beschermt krijg je een masker. Als je nadien nog eens hetzelfde doet, krijg je een knuffel)

Welke quotes wil jij hier zien? Post het hier!

Recent nieuws