Technische Hulp en Advies

Beantwoorden

YLOD - Help! Mijn PS3 is gisteren overleden.

Gisteravond was ik druk bezig met een spelletje Call of Duty: World at War.

Plots begon mijn PS3 te piepen en ging het beeld op zwart. Nadat ik 'm uit had gezet en weer aan had gedaan piepte hij nogmaals en verscheen er kort een geel lampje, in plaats van de rode of groene. Daar schrok ik natuurlijk van, want mijn PS3 ging ook niet meer aan en ik heb al eerder gelezen over de zogenaamde YLOD.

Na een reset (door de 'aan'-knop 5 sec lang ingedrukt te houden) ging de PS3 gelukkig weer aan en hoefde ik alleen even de HDMI / geluidsinstellingen opnieuw te kiezen. 

Ik besloot dat het waarschijnlijk een foutje was (immers: uit ieder verhaal bleek dat een PS3 met YLOD helemaal niet meer aan ging), en startte COD: World of War weer op om verder te spelen. Na vijf minuten viel de PS3 weer uit.

Ik heb toen de stappen herhaald en heb het voor elkaar gekregen om nog even snel een backup van een aantal savegames te maken. Helaas niet van allemaal, want kort daarop viel de PS3 wederom uit. En nu gaat 'ie helemaal niet meer aan. Bij het opstarten knippert het lampje direct geel, gevolgd door drie rode lampjes en drie piepjes. Daarna niets.

De PS3 zelf heb ik altijd goed onderhouden. Hij stond in een goed geventileerde ruimte en kan dus ook nooit te heet zijn geworden (hij stond wel al een aantal uur aan, maar dat zou natuurlijk niets uit moeten maken).

Gelukkig heb ik de disc die erin zat er ook op tijd uitgehaald. Maar goed: Hoe nu verder? Is hier een oplossing voor?

Ik heb mijn PS3 namelijk in Mei 2007 gekocht, dus het jaar garantie dat erop zit is verlopen. Ik las ook dat Sony dan niets meer voor je doet (wat ik overigens belachelijk vindt)... Klopt dit?

Het gaat om het 60GB-model met Backwards Compatibility. Ik heb er destijds de volle introductieprijs van 599,00 euro voor betaald.

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken
MVP
Am4deos
Bericht 2 van 213 (31.903 Weergaven)

Re: YLOD - Help! Mijn PS3 is gisteren overleden.

Precies wat ik en heel veel anderen ook meegemaakt hebben met die eerste 60 GB uitvoering. Omdat ik geen zin had om mijn PS3 maanden kwijt te zijn aan een niet-functionerende reparatieservice van Sony, heb ik een nieuwe gekocht. 60 GB HDD er weer in gezet en ik kon weer gamen.

Je kan proberen om het ding retour te sturen naar Sony, maar afgaande op de berichten heb je weinig kans op gratis reparatie of andere PS3.

De garantietermijn is begin 2009 uitgebreid naar 2 jaar.

Als je dus snel bent heb je nog garantie. . . .   Gewoon Sony even bellen dus.

- PS3 60GB
- Sharp Aquos LC42XD1e
- Logitech Z-680

F41R schreef:

De garantietermijn is begin 2009 uitgebreid naar 2 jaar.

Als je dus snel bent heb je nog garantie. . . .   Gewoon Sony even bellen dus.

Je hebt gelijk.

Ik heb  Sony zojuist gebeld en kan (met een kopie van de aankoopbon) de PS3 gewoon kostenloos opsturen naar hun antwoordnummer (komen natuurlijk wel aanteken- en verzekeringskosten voor het pakje bij, maar dat valt wel mee).

Binnen 15 dagen krijg ik een nieuwe 60GB-versie van ze terug.

Echter, ik ga zo eerst even MediaMarkt bellen. Misschien kan ik 'm bij hun omruilen. Ze zullen denk ik niet de 60GB-versie op voorraad hebben, dus daar twijfel ik nog over. Ik verlies dan wel de Backward compatibility en m'n extra USB-poorten/memorcard-sloten.

Level 1

Level 1
Bericht 5 van 213 (31.889 Weergaven)

veel mensen hebben dit al meegemaakt? ik heb namelijk ook de 60 gb versie, moet ik me zorgen maken? en wat is dit fenomeen van Yellow light of death? zoals de xbox of?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Owner of => RFOM 2,COD4 (prestige 10 lvl 55) Resistance FOM, Motorstorm, Gundam xD, Rainbow 6 las vegas, GRAW 2,GTA4 and more to come ^_^

Level 2

Level 2
Trustgames
Bericht 6 van 213 (31.877 Weergaven)

nee, het is een tamelijk zeldzaam verschijnsel. de xbox 360 heeft meer last van hitte dan de ps3. jij bent een van de ongelukkige...tja...pech. verder kan je er niet veel aan doen, alleen opsturen..je hebt altijd kans dat iets het niet doet...dus ja....maar t komt wel goed denk ik:smileywink:
Psp Equipment:
Psp Value Pack, 2gig Sony, 2gig Sandisk Gaming, 8gig Sandisk:smileytongue::smileytongue:, Trust Powerd Audio Case, Moh Heroes, Cod Rtv, Firmware Version:3.90m33-3 Go!Cam, Psp Gps reciever:smileywink:

Ps3 Equipment: Ps3 80 gig, heleboel demo's, 1 dualshock controller, GTA 4, LittleBigPlanet

Level 1

Level 1
ricodino
Bericht 7 van 213 (31.855 Weergaven)

hoi,

Ik ben nieuw hier, ik wist niet eens dat er een community forum was.

Maar goed ik ben ook in het bezit van een ps3 60gb, maar sinds gisteren doet mijn ps3 erg vreemd. Ik was een bluray van Batman The Dark Knight aan het kijken, toen promt het beeld ging stotteren en het volgende moment alles stopte. Gereset en nogmaals de films gestart, weer vastgelopen.. Nog twee keer gedaan, kwam niet veel verder.. hooguit 3 minuten beeld en weer vastgelopen..

Vervolgens de game Pro evo 2009 gespeeld, zonder problemen..

Vandaag nogmaals de bluray geprobeerd... heb 15 minuten kunnen kijken en vervolgens liep hij weer vast..

Baal enorm.. heb al gekeken naar de garantieperiode, maar ik had maar 1 jaar garantie en dit is net afgelopen

heeft een van jullie een idee wat er mis mee kan zijn?

MVP
Lijpo
Bericht 8 van 213 (31.854 Weergaven)

ricodino schreef:

hoi,

Ik ben nieuw hier, ik wist niet eens dat er een community forum was.

Maar goed ik ben ook in het bezit van een ps3 60gb, maar sinds gisteren doet mijn ps3 erg vreemd. Ik was een bluray van Batman The Dark Knight aan het kijken, toen promt het beeld ging stotteren en het volgende moment alles stopte. Gereset en nogmaals de films gestart, weer vastgelopen.. Nog twee keer gedaan, kwam niet veel verder.. hooguit 3 minuten beeld en weer vastgelopen..

Vervolgens de game Pro evo 2009 gespeeld, zonder problemen..

Vandaag nogmaals de bluray geprobeerd... heb 15 minuten kunnen kijken en vervolgens liep hij weer vast..

Baal enorm.. heb al gekeken naar de garantieperiode, maar ik had maar 1 jaar garantie en dit is net afgelopen

heeft een van jullie een idee wat er mis mee kan zijn?

Misschien een krasje, vingerafdruk of stofje op de disc? Als PES gewoon werkt zal het wel aan de disc liggen

@ topic starter: Vervelend om te horen, heb hetzelfde meegemaakt (mijn topic zal nog wel hier in de buurt staan haha) Helaas heb ik mijn disc er niet uit weten te krijgen maar goed, die zal nog wel opgestuurd worden

Member

Member
ki-999
Bericht 9 van 213 (31.762 Weergaven)

[ Bewerkt ]

Het lijkt me niet verstandig mensen hier aan te sporen om zelf reparaties uit te voeren aan hun ps3 console.

A :  Vervalt je garantie   ( in veel gevallen kan sony op vertoon van je aankoopsbewijs dit probleem kostenloos oplossen  ) 

B :  je wekt de suggestie dat de service van sony ondermaats is,dit is niet het geval.

Dus mensen ga aub niet zelf lopen sleutelen aan je console,maar neem contact op met Sony

Indien je case geopend is vervalt automatisch je garantie.

Bericht bewerkt door nihor op 30-07-2009 09:13 AM

Level 8

Level 8
pAvax
Bericht 10 van 213 (31.761 Weergaven)

Alleen verlies je dan wel al je rechten op Garantie, moet je er dan wel bij vermelden. En volgens mij stuurt de helpdesk geen 40gb's terug hoor, als je 60gb hebt ingeleverd....

Deze widget kan niet worden weergegeven.
Aankondigingen
Welkom op de Officiële PlayStation Forums!

Hoi Anonymous!

Heb jij recentelijk een kudo gegeven? :)

Wedstrijden

Social Media

playstationNL-twitter.png

playstationBE-twitter.png

specuwazig-twitter.png

thepandorapandora-twitter2.png

Game Character Quotes

"Get back to the pits!" Teammanager in F1 2011

"You fool! You gave cheese to a lactose intolerant volcano god" Lemonhead, Curse of Monkey Island

Nick: "Guess I'm into some side-scrolling from time to time."
Juliet: "Nick, now's not the time to be talking dirty."
Lollipop Chainsaw

"My people... Sons and Daughters of Helghan." Scolar Visari, Killzone

Duke: "Who are you? My evil twin?"

Toekomst-Duke: "I'm you genius! Only back in time" Duke Nukem: Zero Hour

Link: "You feel all warm and fluffy" Zelda: Majora's Mask (Als je de melkkoets hebt beschermt krijg je een masker. Als je nadien nog eens hetzelfde doet, krijg je een knuffel)

Welke quotes wil jij hier zien? Post het hier!

Recent nieuws