Beantwoorden
02 jan 2009
door: Flashyman Member 1.327 posts
Level 7
Geaccepteerde oplossing

PS3 bestandssysteem beschadigd?

3 reacties 1.595 Weergaven Aangemaakt: 02-01-2009

Ongeloofelijk, ik schrok me net een houdje toen ik Fallout 3 aan het spelen was.

Hij bleef hangen bij het laden van een nieuwe game. Nougoed dacht ik, kan gebeuren... dus ik probeer m'n ps3 uit te zetten, blijft het hangen en het groene lampje bleef knipperen.. ik voelde al nattigheid aankomen, maar ik had goede hoop.

Ik dus de power knop een paar seconden ingedrukt houden, en gelukkig, de PS3 ging (blijkbaar) geforceerd uit. Nouja, ik weer de ps3 aangezet, en wat krijgen we nou... hij starte doodleuk op tot in het XMB, maar na een paar tellen dacht ik, hey wat duurt het lang om die icoontjes te laden, en na een minuut gewacht te hebben dacht ik, hmmm, this isn't good :smileysurprised: 

PS3 herstart, dit ging deze keer weer niet, weer met het zelfde verhaal. En na het opstarten weer exact het zeflde.

Ik helemaal over de rooien natuurlijk, sloeg m'n boxzak in elkaar, en dacht ineens, hey.. wat als ik nu de I/O switch aan de achterkant een poosje uit zet, en het dan nog eens probeer...

Dus ik de PS3 uitgezet, weer moest ik het forceren, en daarna de I/O switch een minuutje uit gedaan.

Na het starten van de ps3 vloog m'n pet in de fik, ik dacht wat gebeurd er NOU dan?!?!?! Op het scherm stond: "Het bestandssysteem is beschadigd en zal moeten worden hersteld, druk op 'X' op te herstellen"... Nouja ik kon wel janken, ik dacht "Neeeee alle saves kwijt!!! Wat gebeurd er :smileysad:" Maarja een andere optie had ik niet, dus dan maar herstellen gedaan met het idee dat hij ging formateren..

Het herstellen leek in eerste instantie vrij snel te gaan, tot op 17% bleef hij hangen. Ik kon dat ding wel schieten.. en er gebeurde maar niets, tot na iets van 20 minuten, sprong hij op 18% waar hij ook weer 10 minuten over deed. Maarja, daarna ging het weer sneller en mocht ik de PS3 herstarten, dol gelukkig dat ik m'n ps3 niet op hoefde te sturen herstarte ik m'n ps3.

Nou werd het nog gekker, ik kreeg WEER het zelfde bericht, bestand systeem beschadigd enzovoorts, dus ik weer op herstellen gedrukt, en dacht nou dit komt niet meer goed. Gelukkig ging het deze keer een heel stuk sneller.

Ik de PS3 weer opnieuw opgestart en TADA, alles was er weer, alle icoontjes deden het, en je raad het nooit maar zelfs alle save games waren er nog... ongelovelijk ik schrok me echt kapot... hopelijk komt het niet nog eens voor, en voor de mensen die dit lezen en er later zelf mee in aanraking komen, geen paniek, er is nog hoop!! :smileyvery-happy: (=/ Alleen vertrouw ik m'n ps3 nou niet meer helemaal, als er nog meer gebeurd laat ik het weten... :smileysurprised:

Eind goed, Al goed! :smileyvery-happy:

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken
Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 1 van 4 (1.595 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 4

Re: PS3 bestandssysteem beschadigd?

Eind goed al goed :smileyhappy:
Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 2 van 4 (1.572 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Member

eind goed al goed, bij jou althans. Ik heb een gelijkaardig probleem mijn ps3 start op tot aan de xmb maar verder niet. De icoontjes laden niet en ik zie ook geen draaiende icoontjes die worden geladen. Enkel bij instellingen zie ik icoontjes staan. En als ik op een icoontje klik bij instellingen hangt mijn ps3 vast:smileysad:

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 3 van 4 (1.511 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 7

[ Bewerkt ]
Wat je kunt proberen, is ff een minuutje ofzo de i/o switch aan de achterkant van de ps3 (waar je aansluitingen zitten) uit te zetten (zet eerst je ps3 uit), en daarna weer de i/o switch aan te zetten, daarna de ps3 aan zetten en kijken wat er gebeurd.. Succes ermee
Bericht bewerkt door Flashyman op 02-02-2009 12:47 PM

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 4 van 4 (1.460 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos