Teknisk support

Reply

Member

Member
ErikPerik17
Registered: ‎08-10-2010
Message 21 of 30 (1,612 Views)

Re: Hur du kontaktar PS3 supporten och glömda lösenord editerar konton

Hejsan. Mitt Ps3 har varit ur funktion under ett tag, har dendär yellow light grejen. Nu är det så att jag har mailat till mailen hänvisad här, utan svar. Och när jag ringer så upprepar en automatiserad röst samma mening hela tiden. Och för 7.5 i minuten så vill man ju inte vänta flera minuter på att dem ska svara. Är det någon som vet om de kanske har bytt nummer`?

Please use plain text.

Level 1

Level 1
Svahning
Registered: ‎17-11-2010
Message 22 of 30 (1,531 Views)

Supporten suger. Har kontaktat dom 2 gånger nu över att mina båda ps3 konsoller visar felkod 80010514 när ja försöker spela Hellboy the science of evil. Men testade mina resterande 93 spel och alla startade utan problem på båda konsollerna, Så jag skickade först..

Hej har 3 ps3 konsoller här hemma. 2st 40 gb och en 60 gbare. Nu till mitt problem alla mina spel funkar i dom men vill spela hellboy och när ja ska göra de får ja felkod 80010514. Och som fallet är så är de inte en enda repa på spelet för jag är väldigt rädd om mina spel. Och eftersom de inte funkar i nån av dom 3 undrar jag om de är nå fel på firmware 3.50 mvh Jörgen

Fick detta som svar.

Hej,

Tack för ditt e-mail, tyvärr så låter det som ett fel i hårdvaran enligt din beskrivning

Men innan vi går vidare ska vi testa med en återställning av operativsystemet, vänligen följ denna guide:

Guiden som man återställer och så och de testa jag och de funka inte. Så jag skickade igen efter en massa test.

Hej nu har jag testat alla mina spel (ca 94 st) i mina 2 ps3 konsoller, Den ena är den gamla modellen av 40 gb med en lins och den andra är den nyare modellen med 2 linser.  Skickar även med bilder på konsollerna och på spelen och en bild på Hellboy skivan men svårt att se att de inte är några repor. Alla mina spel startade upp utan problem på båda konsollerna. Vilket har tagit ex antal timmar och testa efter som jag har rätt många spel. Så då kan man utesluta i mina ögon att det är något fel på konsollerna. Men känns inge skoj att Hellboy inte funkar och ger mig felkod 80010514. Hoppas det kommer en firmware så jag kan starta de spelet igen. Knepigt ändå är att ja testa Hellboy spelet hos en kompis som har en 80 gbare av den modell som kom efter 40 gb och i hans funkade spelet fast han också har 3.50. För återställning och byte av hd funkade inte heller. Hoppas på svar mvh Jörgen Svan

Då fick jag till svar.

Hej igen,

om problemet kvarstår, är den defekt.

För att få felet åtgärdat ska ni ta kontakt med butiken där ni har köpt ditt PlayStation 3 och be butiken skicka in ert PlayStation 3  till service.

Med venlig hilsen/Best Regards

Oliver Povlsen

PlayStation Hotline

Nordisk Film A/S

Mosedalvej 14-16
DK-2500 Valby

Så kan säga att jag är bra less på supporten och funderar på att byta till xbox 360 istället för där får man bra support och snabba lösningar.

Please use plain text.

Svar: Hur du kontaktar PS3 supporten och glömda lösenord editerar konton

det är ingen som svarar när man ringer och ingen svara på e-mailen man skickar. har vi änns kvar supporten i sverige?

Please use plain text.

Svar: Hur du kontaktar PS3 supporten och glömda lösenord editerar konton

Please use plain text.

Member

Member
krisbi0
Registered: ‎10-01-2011
Message 25 of 30 (1,389 Views)

[ Edited ]

Tack för det.

Please use plain text.

Jag har försökt att få tag i Playstation-supporten och ringer det nämnda numret men hamnar i Danmark istället. Förstår inte varför? Jag kan inte danska och kan inte koppla mig vidare.

Hjälp!

Please use plain text.

Member

Member
MR_FREDDY50
Registered: ‎23-05-2011
Message 27 of 30 (927 Views)

Hmm, Min kompis har ett annat PSN account som jag vill logga in på men så har jag glömt lösenordet och måste reseta eller något men jag har ju glömt av Date of birthday eller något sånt. Jag måste fylla i när man föddes men jag fyllde bara i något... BTW jag försöker fixa det för min broder men han skrev ju bara in något på date of birthday men hur kommer jag in på den gubben utan att fixa date of birthday? Tack för svar!
Please use plain text.

Member

Member
mackel50
Registered: ‎11-07-2011
Message 28 of 30 (823 Views)

Nåt fel på mitt online

Det har varit fel på mitt online flera gånger i år ibland i en halv vecka har det varit segt ,jag har blivit utloggad flera gånger efter att PSN funkade igen,den 29 juni när jag börja spela Uncharted 3 beta trial så har det varit segt på sista tiden och jag har skickat mail till support nu. Jag vill inte att jag ska bli utloggad av Playstation Network hela tiden annars är det inte kul att ha PS3 om man bara blir utloggad.

mackel50

Please use plain text.

Har försökt kontakta dom flera gånger via den där mailen men får aldrig något svar, de är väl svensk support?

Please use plain text.

Member

Member
Frezzno
Registered: ‎14-03-2012
Message 30 of 30 (476 Views)

Kontaktade dom nyss, fick en autosvar mail. Får se vad som händer sen.

PSN Home club: Journey Began
"Life is short, make music while you still can."
Please use plain text.
This widget could not be displayed.
Announcements

Hej Anonymous och välkommen till PlayStation Forum!

Följ också vår Skandinaviska Community Manager DancingTurian

Utvalda

Recent News