Teknisk support

Reply

Level 1

Level 1
Talkar
Registered: ‎29-04-2012
Message 1 of 7 (828 Views)
Accepted Solution

PS Vita 3G network error

Jeg har en PS Vita 3G udgave. Jeg har dertil fået fat i et 3G simkort. 

Jeg vil gerne starte med at sige jeg har testet mit simkort i andre enheder, såsom en USB dongle til computeren og den virker fint. 

Problemet er at når jeg har smidt den ind i Vita'en og har indtastet simkort, valgt APN og alt det der, og jeg så gerne vil bruge min 3G forbindelse, til at for eksempel browse nettet. Så får jeg en fejl meddelelse: "Network Error (C4-9129-1). Nogen der har en løsning på dette problem? 

Please use plain text.
MVP
WhiteWolfDK
Registered: ‎23-09-2004
Message 2 of 7 (815 Views)

Re: PS Vita 3G network error

Når du sætter det i en PC fungerer det så direkte eller skal du igennem en login side for at komme ud? Dernæst, virker det når du kører en internettest på den?

//WhiteWolf
My PS3 Stats
Blank PSN friend requests are ignored, state who you are and from where I know you
If you're caught cheating with trophies you will be deleted from my list
Please use plain text.

Level 1

Level 1
Talkar
Message 3 of 7 (811 Views)

På min PC har jeg et program fra 3 (teleudbyderen jeg har) hvor jeg bare skal indtaste pinkoden som simkortet har. Når det er gjort er jeg forbundet til nettet. Jeg kan fint køre tests på den, og dens tracert ser også fornuftig ud på PC'en. Så det er derfor jeg undre mig over det ikke virker på Vita'en.
Please use plain text.
MVP
WhiteWolfDK
Message 4 of 7 (801 Views)

Har du fjernet pinkode checket fra dit kort på Vitaen så? Det er muligt det 3g kort bruger et loaderprogram, det gjore mit Oister f.eks men efter at have fjernet pinkode checket på Vitaen fungerer det,

Det er på Vitaen du skal lave en internettest, i den her sammenhæng er din PC jo irrelevant.

//WhiteWofl
My PS3 Stats
Blank PSN friend requests are ignored, state who you are and from where I know you
Please use plain text.

Level 1

Level 1
Talkar
Message 5 of 7 (798 Views)

[ Edited ]

Jeg har lige slået PIN koden fra. Stadig intet internet.
Når jeg kører en internet test på Vitaen fejler den ved det første punkt (Obtain IP Address). Med følgende fejl besked: "Could not connect to any of your saved access points(C4-9129-1)".
Det skal nævnes at jeg har også lige prøvet at skifte APN for at se om det ændrede noget, uden held.

EDIT: 

Jeg har også lige prøvet at slette de access points der er gemt under WIFI, og som forventet hjalp det selvfølgelig ikke. Håbede lidt på der var en fejl der gjorde at den ville prøve at forbinde via WIFI når det ikke er slået til :/

Please use plain text.

Level 1

Level 1
Talkar
Message 6 of 7 (793 Views)

Jeg har fundet en løsning på problemet!
Det hele lå i at jeg havde fået forkert APN af 3. De sagde jeg skulle prøve med "data.dk" eller "data.tre.dk".
Efter et kig på deres hjemmeside fandt jeg dog ud af at jeg i stedet skulle anvende "bredband.tre.dk"!
Tak for hjælpen WhiteWolfDK! ^^
Please use plain text.
MVP
WhiteWolfDK
Message 7 of 7 (785 Views)

Det var så lidt, var jo ikke let når de gav dig et forkert APN, måtte også skifte frem og tilbage inden jeg ramte med Oister, men det er jo ikke lige det første man tænker på :-D, må skrive den mulighed bag øret til næste gang jeg møder en med problemer.

//WhiteWolf
My PS3 Stats
Please use plain text.
This widget could not be displayed.
Announcements

Hej Anonymous och välkommen till PlayStation Forum!

Följ också vår Skandinaviska Community Manager DancingTurian

Utvalda

Recent News