Teknisk support

Reply

Member

Member
Kung_Krut
Registered: ‎09-05-2012
Message 1 of 1 (194 Views)

Problem med PS3 slim, den vill inte starta Nier men allt annat. :/

Yo!
Har ett litet problem med min PS3 Slim, tycker det är ett ganska udda problem. Det är som så att den inte vill starta Nier, jag har provat med alla mina andra spel och dom går igång som dom ska och funkar perfekt, Är verkligen just detta enskilda spel den inte vill starta.
När jag har matat i skivan så anstränger den sig verkligen för att läsa, man hör att den har problem och efter ett tag så låter det som att den försöker mata ut skivan men det gör den inte, sen slutar den, och spelet dyker inte upp på XMB. 

Skivan är i mycket fint skick och jag har även provat samma skiva på andra PS3 maskiner och där går skivan igång direkt utan krångel, som det ska göra, så det är ju inte spelet det är fel på.
Sökte litegranna och hittade bara liknande problem där PS3:an slutar läsa ALLA Blu-Ray skivor, för mig gäller det ju bara ett spel. 

Någon som har varit med om liknande och vet vad som behövs göras eller är det något med läsaren som måste repareras alternativt ny maskin som gäller? Ska skaffa mig en rengörinsskiva och prova igen efter det men tänkte först kolla vad ni tycker. Har även en film på problemet.

http://www.youtube.com/watch?v=XrTyL_oWINs&feature=player_embedded

Please use plain text.
This widget could not be displayed.
Announcements

Hej Anonymous och välkommen till PlayStation Forum!

Följ också vår Skandinaviska Community Manager DancingTurian

Utvalda

Recent News