Beantwoorden
Heb je iets toe te voegen?

Meld je aan om verder te gaan

• 69

Nieuwe berichten gedurende het laatste uur

• ontvang binnen enkele minuten een antwoord

• 92%

92% percent van berichten die beantwoord zijn

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
21 dec 2018
Door Kenneloth

Kenneloth

• MVP
82%
06 Rang
voortgang

[Community Review] Asterix & Obelix: XXL 2

[ Bewerkt ]
2 reacties 141 Weergaven bewerkt 21-12-2018
21 dec 2018
Door Kenneloth

Afbeeldingsresultaat voor asterix & obelix: xxl 2 logo

yay.png                                   nay.jpg

Ouderwets leuk!                                           Cutscenes niet geremasterd

Veel easter eggs                                           Prijzig

PS4 Pro features

Asterix & Obelix XXL 2 is zoals de naam doet vermoeden het vervolg op Asterix & Obelix XXL een platform/adventure voor de PlayStation 2. In tegenstelling tot het eerste deel verscheen XXL 2 enkel in Europa. Een reden hiervoor is nooit gegeven maar gelukkig is de remaster wel wereldwijd beschikbaar. De game biedt een mix van actie en avontuur voor alle leeftijden en is trouw aan de striproots en zit vol humor en grappige verwijzingen.

The story so far…

Waar is Panoramix gebleven? De druïde met de lange baard is verdwenen nadat hij de zijnen heeft verraden in opdracht van Julius Caesar! Voorbereiding tot de strijd worden getroffen in het Gallische dorp! Ze moeten de waarheid ontdekken! Asterix & Obelix, altijd klaar om op de vuist te gaan, worden door hun stamhoofd Heroïx op missie naar Rome gestuurd. Wanneer zij daar aankomen ontdekken zij er een pretpark, Las Vegum, wordt gebouwd in naam de beroemde Romeinse keizer. Met welk doel? Wat verbergt Panoramix?

Gerelateerde afbeelding

The good

Zoals eerder aangegeven is Asterix & Obelix XXL 2 een game oorspronkelijk uitgekomen voor de PlayStation 2. Nu in 2018 hebben ze besloten de game te remasteren en opnieuw uit te brengen voor de PlayStation 4. Enkele verbeteringen zijn de hogere resolutie, opgepoetste textures en 4K ondersteuning voor de PlayStation 4 Pro. Niet slecht dus! De game is nog altijd ouderwets leuk en bevat meer dan genoeg content bestaande uit zes hoofdstukken, character upgrades, characters outfits, verzamelobjecten en een hele berg Romeinen om de pan in te hakken!

Afbeeldingsresultaat voor asterix & obelix: xxl 2 ps4

De kracht van Asterix & Obelix XXL 2 zit hem de referenties naar andere personages, films en/of stripboeken. Ze kom je geregeld Romeinen tegen die er uit zien en zo snel zijn als Sonic. Romeinen zonder armen en benen zoals Rayman en Romeinen die de aanvallen van Ryu uit Street Fighter gebruiken, erg leuk om het tegen op te nemen! Wanneer je deze Romeinen verslaat verzamel je hun helmpjes en die kun je gebruiken om upgrades te kopen. Upgrades bestaan uit meer gezondheid, schild of nieuwe aanvallen. Tip! Wanneer je een gebied opnieuw betreedt verschijnen de verslagen Romeinen opnieuw en kun je dus opnieuw hun helmpjes verzamelen. Erg handig als je vast komt te zitten dus!

Afbeeldingsresultaat voor asterix & obelix: xxl 2 sonic

The bad

Toch is niet alles perfect en voelt deze remaster een “beetje” gerushed. Zo hebben ze niet de moeite genomen de cutscenes te upscalen naar 1080P. Ook is de framerate verre van stabiel en gebeurde het dus geregeld dat de game ontzettend begon te haperen als er te veel op het scherm gebeurt, dit zou in theorie niet mogen gebeuren en ik kan ook niet herinneren dat de originele release dit had, zover ik mij herinner draaide deze op een stabiele 60FPS.

Nog een klein minpuntje is de prijs, die is namelijk 40 euro en dat vind ik ontzettend veel geld voor een PlayStation 2 port, want dat is het uiteindelijk. Jak & Daxter is ook opnieuw uitgebracht voor de PlayStation 4 maar dit is een trilogie voor 40 euro.

Gerelateerde afbeelding

Maar toch…

Heeft Asterix & Obelix XXL 2 een speciaal plekje mijn hart. Ik heb mij uren vermaakt met deze game en ben dan ook blij dat hij opnieuw is uitgebracht voor de PlayStation 4. Ik hoop wel dat ze de problemen met de framerate en cutscenes snel oplossen. Ook hoop ik dat ze opnieuw naar de prijs kijken. Een kleine troost, koop je de game fysiek krijg je er enkele collectors items bij zoals poppetjes, een t-shirt en iets wat lijkt op stickers, uiteraard allemaal verpakt in een mooie doos, leuk voor de echte fans!

Asterix & Obelix: XXL 2 Limited Edition - PS4

Ook leuk 

Beantwoorden
0 Kudos
reactie
Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Beta Tester
06
/16

PBJ85

• Beta Tester
99%
06 Rang
voortgang
PBJ85
geaccepteerde oplossing

Als kind las ik de strips aan een stuk door.

Astrix en Obelix hadden wat magisch. 

Elke strip weer de zelfde grappen over gekke Romeinen tot de eindgrap van de harpspeler in de boom. 

Als ik naar de screens kijk en naar de bewegende beelden ben ik blij om te zien dat de sfeer en uitstraling van de strips bijna het zelfde zijn.

40 euro voor een remaster is wat aan de hoge kant. 

Maar ik zie deze over een tijdje gewoon voor 15 euro ergens in de Sale staan! 

Ik voeg hem alvast toe aan mijn PSN-Store wensenlijstje ! 

Beantwoorden
0 Kudos

[/~~~MY TWITTER ~~~ PSN: PBJ85~~~#4thePlayers~~~\]

[Helpdesk: NL 020 709 5025 BE 02 588 42 40 ma t/m vr 9-20 za 10-16.00.]
[PlayStation PLUS FAQ -- Alle info over PlayStation Plus vind je hier!]
[Playstation Network Status Checker]

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
05
/16

LegionChief

91%
05 Rang
voortgang
LegionChief
geaccepteerde oplossing

Inderdaad, even wachten en.. plop.. in prijs verlaagd 😉

Beantwoorden
0 Kudos

Voor reviews, zoek op: [Community review] 'Jouw game'

Helpdesk:
Nederland = 020 709 5025 (tegen lokaal tarief)
België = 02 588 42 40 (tegen lokaal tarief)
Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer