Beantwoorden
Heb je iets toe te voegen?

Meld je aan om verder te gaan

• 10

Nieuwe berichten gedurende het laatste uur

• ontvang binnen enkele minuten een antwoord

• 92%

92% percent van berichten die beantwoord zijn

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
07 dec 2018
Door cd_BE

cd_BE

• MVP
97%
09 Rang
voortgang

[Community Review] Hitman 2

6 reacties 429 Weergaven Aangemaakt: 07-12-2018
07 dec 2018
Door cd_BE

Hitman 2

Moord als werk

In HITMAN™ 2 reis je naar spannende sandbox-locaties over de hele wereld om je doelwitten op te sporen. Van zonovergoten straten tot donkere, gevaarlijke regenwouden: geen enkele plek is veilig voor de creatiefste huurmoordenaar ter wereld, Agent 47.

Maak je op voor de ultieme spionage thriller, waarin jij de ongrijpbare Shadow Cliënt moet uitschakelen en zijn militie moet ontrafelen. Alles verandert echter wanneer Agent 47 de ware identiteit van zijn doelwit en de waarheid over zijn verleden achterhaald.

HITMAN™ 2 biedt nieuwe manieren om te spelen, nieuwe spelvarianten en nieuwe kenmerken, waaronder de nieuwe Sniper Assassin-modus met de eerste co-op-optie in de franchise.

In-game aankoop optioneel

1 speler

Netwerkspelers 2-2

DUALSHOCK®4 Vibratie Functie

PAL HD 720p,1080i,1080p

yay.png  nay.jpg
Legacy-pakket Cutscenes zijn niet geanimeerd
Variatie om te moorden Legacy-pakket
Uitdagende challenges Ghost mode
Contracts 6 nieuwe locaties

Trailer:

Hitman 2

Wie herinnert zich deel 1 nog? Buiten dat je op diverse locaties mensen moest heu... verplichte euthanasie moest aanbieden, zat er een verhaal in, er was een opdrachtgever en de laatste missie bracht aan het licht dat er meer aan de hand was dan Diana (Godin van de jacht) en Agent 47 dachten. Deel 2 begint met dat verhaaltje en een spoiler: de man die we zoeken is de jeugdvriend van 47. Al herinnert 47 zicht niets meer, maar die vriend wel... Hoe dit afloopt laat ik jullie zelf ontdekken.

Maar de tools om er te geraken geef ik jullie graag mee in deze review. Sinds kort heb ik ook het idee gekregen om mijn Twitch kanaal terug vanonder het stof te halen, dus moesten jullie willen dan zal ik Hitman 2 komende weken van tijd tot tijd eens streamen. Er zijn nog enkele levels in Hitman 2 die ik niet heb verkend, misschien dat we dat samen kunnen doen.

https://www.twitch.tv/cd_be

Legacy-pakket

Legacy-pakket

Ik ga heel eerlijk zijn, ik heb een beetje gemengde gevoelens met het Legacy-pakket. Dit is de  geremasterde versie van alle locaties en missies uit het eerste seizoen en de Game of The Year-upgrade.

Concreet zit in deze bundel:

• Alle content uit Seizoen 1
  • De Patient Zero-bonus campagne
  • 3 thema-escalatie contracten
  • 3 extra outfits
  • 3 extra wapens

Waarom de gemengde gevoelens? Wel, ik heb Seizoen 1 en die is niet compatibel met Seizoen 2. Je hebt het Legacy pakketje nodig om van al deze “oude” content opnieuw te genieten. Een tijdje geleden is van Seizoen 1 ook nog de GoTY versie verschenen samen met de Game of The Year-upgrade voor mensen die Seizoen 1 reeds hadden. Mensen die daar dus in hebben geïnvesteerd vallen een beetje uit de boot met Hitman 2. Maar het Legacy pakket is wel de moeite waard. Je kan het verhaal in één keer doorspelen, te beginnen in Parijs, en als je weet hoe je snel en efficiënt je opdrachten van seizoen 1 kan volbrengen unlock je een hoop extra content voor seizoen 2. Content is misschien een verkeerde woordkeuze, wapens en gadgets is accurater. Want je kan met de gewonnen wapens en gadgets van seizoen 1 aan het werk in seizoen 2. Dan heb je dus zeker een streepje voor op mensen die enkel seizoen 2 spelen. Als je fan bent van de Hitman reeks dan is het Legacy pakket zeker de moeite waard om je ervaring in Hitman 2 sterker te maken. Ik denk dan persoonlijk aan de Sieger 300 Ghost, die je kan vrijspelen als je al de levels van de Escalation: The cheveyo calibration uitgespeeld.

Sieger 300 Ghost Deze komt echt van pas bij latere opdrachten.

Daarom dat deze review ook even op zich liet wachten, ik wilde al of toch veel van mijn wapens uit seizoen 1 meenemen op avontuur in deel 2.

Day at the beach

Direct in de harde actie vliegen is bij Hitman nooit echt een strak plan. Maar direct in de geniepige stealth actie sluipen wel! Onderweg naar de kust krijg je een korte briefing en eenmaal je de kust veroverd hebt krijg je rustig de tijd om ongestoord de controls te ontdekken of herontdekken.

47 has landed

Je hebt een heel strand voor jezelf en even later een huis, althans als je binnengeraakt. Beetje een nadeel is dat dingen zelf ontdekken niet altijd een optie is, als er iets is in de level dat je kan gebruiken dan zie je dit met je instinct (R1 ingedrukt houden) of aan de kleine vierkantjes die her en der bij de voorwerpen staan. Dit maakt het allemaal net iets eenvoudiger dan het zou moeten. Hoewel de sleutel onder de mat, lag niet onder de mat en was niet aangegeven waar je deze wel kon vinden. Dus er is nog wel uitdaging.

Om een voorbeeld te geven in de villa had ik vrij snel de geheime deur gespot voordat Diana vertelde dat er iets mis was met het grondplan. Ik moet zeggen dat dit echt jammer is, als je een level volledig uit wil spelen, dus alle mogelijkheden die er zijn dus de Challenges en Master Difficulty, leer je gaandeweg de locaties door en door kennen. Speel daarom ook altijd op professioneel en als je het echt kent ga je voor je Master. De casual haalt al de fun van een level of heel deze game. Hoewel voor die roze challenge was het misschien beter geweest om casual door Miami te wandelen.

Training Day

déjà vu?

Het jaar is 1999... hebben jullie een déjà vu? Wel, ik ook. Als je een Hitman wil zijn, moet je training hebben. En dat begint bij de basis op de geheime basis. Hoewel dat ik het gevoel kreeg bij de intro dat ik deze training al eens gehad heb in seizoen 01... had ik die save bijgehouden zou het spel dan weten dat ik deze training al gedaan heb? Nu is het terug naar de boot om alles te leren.

Eenmaal ik de boot helemaal door had en naar de Final test mocht, kon ik me plots nog heel goed herinneren dat ik in seizoen 1 veel, maar echt veel te lang naar de ingang zocht om niet gespot te worden. Ik ging effectief op zoek naar een kniptang (die ik nooit heb gevonden). Ik kan stellen dat het nu vlotter ging, ik zou zelfs durven zeggen sneller. De groene plantjes zijn ook een leuke extra toeging aan de level.

Deze training level is ideaal om al de kneepjes van het vak te leren in een “veilige” omgeving. Al zullen de diehard Hit mannen en vrouwen onder ons het misschien een beetje te saai en te veel déjà vu vinden.

I'm going to Miami...

Herhaling is goed, maar je moet er ook niet mee overdrijven. Gelukkig kan je ook gewoon verder gaan met deel 2, en deze training later doen voor de trophies en misschien wel een extra wapen...

Gameplay

... welcome to Miami

De Gameplay is hetzelfde gebleven als deel 1, daar hebben ze, naar mijn gevoel, niets aan veranderd. Hoewel dat we nu wel terug een koffertje kunnen meenemen met een sniper of een ander wapen in, altijd handig als ze niet zien met wat je precies rondloopt. Dat is precies van Hitman: Blood Money geleden. Volgens sommige nog steeds de beste Hitman ooit gemaakt!

Ik ga op reis en neem mee Als Agent 47 ben je ingelijfd door de mysterieuze organisatie ICA “"International Contract Agency” wat was hun slogan nu ook al weer; Merces Letifer, niet? Zoals we al een tijdje gewoon zijn in de Hitman serie heb je één doel: Mensen euthanaseren. Hoe je dat doet daar ben je vrij in. Doe je de vroegtijdige dood van je doelwitten af als een ongelukje? Laat je hen verdwijnen in het niets zonder dat er ooit eens spoor van gevonden wordt, dat kan natuurlijk alleen als je een silent assassin bent. Of pak je het gewelddadiger aan? Schiet je je doelwit koelbloedig neer, of blaas je hem/haar op met een bom, al dan niet met  collateral damage. Misschien wil je voor het meer persoonlijke tintje gaan en het met je klassieke Fiberwire proberen. Dan heb je nog de keus of je je pak aanhoudt je je een gelegenheids vermomming gebruikt. Die je al dan niet uit een washok gaat nemen. Of leent van iemand die daar toch maar in je weg rondloopt. Waar je dan nog de keuze hebt om de eigenaar van het gewenste kostuum een lichte tik te verkopen of ook naar de eeuwige jachtvelden stuurt. Hitman 2 doet wat we gewoon zijn van Hitman 2, je hebt een doelwit, je hebt in the field mogelijkheden om je doelstellingen te halen en de ICA biedt ook nog ondersteuning aan door op bepaalde locaties iets droppen dat misschien handig van pas kan komen.

Hoewel als je een locatie niet kent, dan is het soms beter om gewoon rustig te wachten en te observeren. Hoe meer je ziet, hier meer je weet. Misschien heeft je doelwit wel een gewoonte die fataal kan eindigen. Of hoor je mensen vertellen over rare trekjes van je doelwit en kan je zaken in gang zetten om naar dat fatale einde te gaan. Een ongelukje zit in een klein hoekje, toch?

Altijd online?

Hoe leuk Hitman 2 ook is, zonder het internet is het bijlange zo leuk niet. De uitdagingen en de scores (het voltooien van missies stories, tegenstanders ongemerkt uitschakelen en verbergen, een sleutel vinden, extra map intel vinden,...) werken dan gewoon niet. En die scores heb je nodig om nieuwe rewards te krijgen door dichter bij de mastery (level 20 van de map) te komen. Ik spreek uit ervaring, door een technisch probleem viel mijn internet weg, de scores telden niet mee. Gelukkig was het een proefloop voor ik aan de master ging beginnen, maar toch.

Level up

Naarmate je vordert met Mastery krijg je van de map nieuwe start posities, kostuums en  nieuwe wapens en/of gadgets om een streepje voor te hebben in een volgende level of gewoon om dezelfde level opnieuw te spelen en andere dingen proberen. Hitman, het is een beroep als een ander, niet?

Want als je kijkt naar het verhaal van Hitman, dat is belachelijk kort, korter dan deel 1 heb ik zo de indruk. Maar al die extra’s om een level 100% te krijgen, en al de mission stories maken het telkens opnieuw een uitdaging en creëert een heel andere speelervaring. Je kan het misschien zelfs lichtelijk verslavend noemen. zoals reeds aangegeven met het Legacy-pakket zijn sommige uitdagingen plots minder groot want je hebt de nodige extra tools al. Natuurlijk kan je die pas gebruiken bij een tweede playthrough in het begin moet je het doen met de standaard middelen. En een nieuwe level ontdekken is toch altijd leuker als je van toeten of blazen weet.

In seizoen 1 maakte ik er voor mezelf een uitdaging van om de eerste keer een level als Silent Assassin uit te spelen. Natuurlijk, dat is niet altijd zo eenvoudig als het lijkt.

Contract vs Escalation

DiY

Zoals je misschien nog weet uit seizoen 1 was er een modus waar je zelf contracten kon creëren en deze met de wereld delen. Deze modus is terug! Het doel is om een doelwit uit te kiezen in een map naar keuze, vervolgens een manier bedenken om hem of haar te elimineren. Dit kan je doen met het arsenaal aan wapens dat je hebt of je maakt handig gebruik van de omgeving. Als je klaar bent met je contract te spelen kun je nog aanpassingen doen op het einde en extra voorwaarde instellen. Kwestie van het wat moeilijker te maken.

Voor zij die willen; Contract ID: 2-12-2164690-54

Het is een gemakkelijke, wie weet hou je er zelfs nog een trophy aan over. Filmpjes delen mag altijd!

Moeilijk gaat ook?

Dan hebben we Escalation, dat zijn contracten gemaakt door de ICA, of toch door IO Interactive met als enige verschil dat elk contract escaleert naar mate je een level stijgt. Sommige escalaties hebben drie levels, andere 5. Telkens veranderd er één ding dat de opdracht moeilijker maakt. Er is iets misplaatst, je mag een bepaalde actie niet meer doen. Kortom alles om je opdracht moeilijker te maken. In seizoen 1 had ik na het spelen van de main game heel veel plezier met de tal van Escalaties die er waren in de levels. Deze zijn in seizoen 2 iets minder aanwezig maar daarom niet minder plezant of gemakkelijker. En een leuke bonus als je het volledig uitspeelt, hangt er soms nog een extra beloning aan vast. Wat dan weer een extra handigheid kan zijn voor het gewone verhaal te spelen.

Elusive target

Sean Bean De elusive targets, dit is denkelijk het enige van heel de hitman reeks dat de grootste uitdaging vormt. Want eenmaal je je bepaalde dingen in actie zet is er geen weg terug. Misluk je in je opzet dan heb je gefaald en zal je nooit de kans krijgen om het nog een keer te proberen.

Toen The undying eindelijk uitkwam was ik zelfs zenuwachtig om eraan te beginnen. In seizoen 1 heb ik gefaald en dat is een blaam die ik altijd meedraag als ik aan een bepaalde level terug denk. Het maakt de uitdaging wel veel groter en je moet de map waar je target zal verschijnen door en door kennen om deze targets te voltooien. De voldoening is groot als het eenmaal gelukt is, maar de stress voor als het misloopt is bijna ondraaglijk.

Bij de undying heb ik gewikt en gewogen en toen ik een actieplan had heb ik dit in voegen gebracht. Een paar keer oefenen (zolang je niets in gang zet dat het einde van je target is, kan je de missie herstarten) en dan voor echt. Toen ik hem net in zijn kist had gelegd en naar de helikopter wilde gaan om te vluchten stootte ik op iemand die door mijn vermomming heen keek… het angstzweet droop van mijn voorhoofd. Snel omkeer gemaakt en op het laatste nippertje toch kunnen vluchten zonder kleerscheuren. Dit gevoel van excitement heb je enkel bij de Hitman elusive targets! Op naar de volgende!

In seizoen 1 kwamen na een tijdje, ik geloof een jaar, de elusive targets terug. Moest je ze gemist hebben kreeg je nog een kans. Ik had gehoopt dat ik na twee jaar terug de kans kreeg om mijn target dat ik toen gemist hebt toch nog te elimineren. Maar helaas, dat was definitief voorbij. Dit zouden ze toch eens moeten herbekijken bij IOI. Ik zou het persoonlijk niet zo erg vinden dat moest ik nu falen met een elusive target ik het volgend jaar nog eens mag proberen. Want een game niet kunnen uitspelen door een domme fout of een moment van verstrooidheid is wel een hele harde straf.

Maar ik kan wel zeggen dat ik Sean Bean naar de eeuwige jachtvelden heb gebracht!

Ghost Mode

Ghost Mode is een gloednieuwe modus in HITMAN 2. Voor het eerst is er een multiplayer optie. Nu ik hoor jullie al denken HITMAN en multiplayer dat kan nooit goed komen. Als jij het stealth wil aanpakken en de andere in chaos dat is om problemen vragen. Wel, dat is niet het geval met Ghost Mode.

Je speelt samen en toch helemaal apart in deze 1 vs 1 mode. Je begint met dezelfde tools op dezelfde locatie en random targets. De eerste die het doel behaald wint. Simpel, toch? Ideaal om je vaardigheden en skills te testen. Bekijk de trailer en ontdek het zelf:

Zoals in elke HITMAN game draait het om elimineren, het liefst zonder dat iemand weet dat je er ooit geweest bent. Dat is ook het doel in deze host mode. Schakel je target uit, verstop het lichaam en zorg dat niemand je het ziet doen. Want als je wordt gespot verlies je een punt. Als iemand de opdracht heeft vervuld dan krijg je een nieuw doelwit en begint het spelletje van voor af aan. Sluw en nauwkeurig dat is nodig om deze modus tot een goed einde te brengen, al tikt de klok wel want er is een kaper op de kust. Als jij of je tegenstander het te bont maakt heeft de andere er geen invloed op, maar waar je misschien wel als eerste naar toe loopt zijn de host chats. De items zijn random, maar er is maar één exemplaar. Dus wie het eerste bij de kist is, kan het voor de andere moeilijker maken. Of misschien net plezieriger.

Wie heeft ooit gezegd: I reject your reality and substitute my own? Dat moeten ze bij IOI ook gehoord hebben. Want hoewel je het tegen elkaar opneemt heeft ieder zijn eigen realiteit. Jou acties beïnvloeden enkel jou realiteit. De enige manier om je tegenstander het wat moeilijker te maken zijn de Ghost Items die beïnvloeden beide realiteiten. De Ghost-versie van je tegenstander zal je altijd zien. Je weet dus perfect waar hij of zij uithangt, welke kostuum ze dragen, welk wapen ze hebben. Je kan misschien zelfs inschatten wat hun volgende zet gaat zijn. Dus als je weet dat de enige manier om de realiteit van je tegenstander te beïnvloeden de Ghost Items zijn en je toevallig een Ghost Coin in je inventaris hebt kan je het tij misschien op de goede moment keren. Want het vallen van de coin hoor je in beide realiteiten… ‘Picture-in-pictures’ op TV heeft het naar mijn gevoel nooit echt gewerkt, maar voor HITMAN 2 zijn de ‘Picture-in-pictures’-updates wel handig. Moest je de Ghost van je tegenstander uit het oog zijn verloren dan blijf je zo op de hoogte van zijn of haar belangrijkste acties. Zoals je in onderstaande afbeelding kan zien. Je tegenstander heeft het doel geëlimineerd en jij hebt nu 20 seconden om de score gelijk te maken, want na 20 seconden krijg je een nieuwe opdracht en ben je je punt kwijt.

Conclusie

De 6 nieuwe levels zijn een pak groter dan we gewoon zijn. Het duurt even voor je de level kent en zo de dingen naar je hand kan zetten. De missie stories helpen, maar ze geven niet alles vrij. Je moet zelf nog op ontdekking gaan. Soms moet je ook de score even vergeten en gewoon eens zot doen, maar misschien niet op Master.

De echte uitdaging is de level opnieuw spelen op Master Difficulty en enkel met je kostuum. De klassieke Hitman dus.

Hitman 2 blijft trouw aan Hitman 1, het gaat gewoon verder waar deel 1 gestopt is. Het Legacy-pakket geeft het spel een meerwaarde maar is zeker niet noodzakelijk om van Hitman 2 te genieten. De mogelijkheden voor euthanasie te plegen zijn legio.

Mensen die nog twijfelen, binnenkort doe ik een stream van een level. Dan kunnen we samen op ontdekking. 

Getest op PlayStation 4 met een review code voorzien door de uitgever!

reactie

I do not suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Beta Trial Member since: 07-07-2003
Mac USER , since 28 - 09 - 2006!

Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Beta Tester
06
/16

PBJ85

• Beta Tester
99%
06 Rang
voortgang
PBJ85
geaccepteerde oplossing

Ik zie de game niet als deel 2 .

Meer als een deel 1.5 

Het ziet en voelt er het zelfde uit als deel 1 als ik naar de beelden kijk op Twitch.

Neemt niet weg dat Hitman een heerlijke game reeks is.

Sluipen en op geniale manieren kills voor zien is en blijft toch wel heerlijk! 

[/~~~MY TWITTER ~~~ PSN: PBJ85~~~#4thePlayers~~~\]

[Helpdesk: NL 020 709 5025 BE 02 588 42 40 ma t/m vr 9-20 za 10-16.00.]
[PlayStation PLUS FAQ -- Alle info over PlayStation Plus vind je hier!]
[Playstation Network Status Checker]

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
09
/16

cd_BE

• MVP
97%
09 Rang
voortgang
cd_BE
PBJ85
geaccepteerde oplossing

Het is inderdaad meer van hetzelfde. Al ben ik wel blij dat ze dit keer niet in episodes uitkomen en we ineens alles krijgen. Hoewel, nu pas besef ik hoe handig die episodes waren om een level volledig te verkennen. Je had niets anders te doen, nu is het door de bomen het bos niet meer zien.

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Beta Tester
06
/16

PBJ85

• Beta Tester
99%
06 Rang
voortgang
PBJ85
cd_BE
geaccepteerde oplossing

Ik heb deel 1 in de aanbieding gekocht toen alles al uit was. 

Gelukkig dat ik des tijds te weinig ruimte op mijn HDD zodat ik ook per episode moest spelen! 

[/~~~MY TWITTER ~~~ PSN: PBJ85~~~#4thePlayers~~~\]

[Helpdesk: NL 020 709 5025 BE 02 588 42 40 ma t/m vr 9-20 za 10-16.00.]
[PlayStation PLUS FAQ -- Alle info over PlayStation Plus vind je hier!]
[Playstation Network Status Checker]

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
09
/16

cd_BE

• MVP
97%
09 Rang
voortgang
cd_BE
geaccepteerde oplossing
Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
09
/16

spiral78

• MVP
89%
09 Rang
voortgang
spiral78
geaccepteerde oplossing

Mooi en uitgebreid review. Lijkt me een mooi spel om dit met "Christmas lights" te spelen.

Beantwoorden
0 Kudos

Life is Simple!

--------------------------------
Nederland - 020 709 5025
België - 02 588 42 40

Ma t/m Vrij 10:00-16:00

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
09
/16

cd_BE

• MVP
97%
09 Rang
voortgang
cd_BE
geaccepteerde oplossing

Voor mensen die me willen zien sukkelen, hoewel ging nog vrij vlot... behalve dan zoeken achter een schop en de plaats waar ik moest graven:

https://www.twitch.tv/videos/346313200

Beantwoorden
0 Kudos

Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer