Beantwoorden
Heb je iets toe te voegen?

Meld je aan om verder te gaan

• 10

Nieuwe berichten gedurende het laatste uur

• ontvang binnen enkele minuten een antwoord

• 92%

92% percent van berichten die beantwoord zijn

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
26 sep 2018
Door chrisboers

chrisboers

• MVP
95%
11 Rang
voortgang

[Community review] Marvel's Spider-Man

9 reacties 1.262 Weergaven Aangemaakt: 26-09-2018
26 sep 2018
Door chrisboers

Afbeeldingsresultaat voor spider man launch trailer

yay.png

nay.jpg

Het is Spider-man!

Erg veel collectibles en ‘fluff’ in de open wereld

Webslingeren door New York

Verhaal komt wat traag op gang

Filmische gevechten met bekende super-schurken

BE GREATER.

Ontdek een nieuw hoofdstuk in de wereld van Marvel's Spider-Man als een Peter Parker met meer ervaring.

In Marvel's Spider-Man draait alles om een van de beroemdste superhelden ooit. Bereid je voor op de acrobatische toeren, improvisatie en webcapriolen waar deze muurkruiper om bekendstaat. Sommige elementen zijn nooit eerder vertoond in een Spider-Man-game.

Speel Spider-Man op een compleet nieuwe manier met parkourscènes, unieke interactie met de omgeving, nieuwe gevechtsmogelijkheden en actie zoals je die in films ziet.

Intro

Spider-Man is toch wel een van de meest iconische, en meest geliefde superheld van het hele Marvel universum. Misschien wel, en dat klinkt raar voor een op een spin gebaseerd, geheel in latex gehuld karakter, de meest aaibare superheld. Deels komt dat doordat hij, net als wij, een gewoon leven leidt, met gewone problemen - te laat op zijn werk, relatieperikelen met zijn grote liefde MJ, maar ook zijn spitsvondige one-liners, humor, intrinsieke goedheid, en naast zijn superkrachten toch ook bescheidenheid en kwetsbaarheid.

Dat alles is niet specifiek nieuw voor deze game van Insomniac, maar wel de reden waarom velen uitkeken naar wat zij ervan gemaakt hebben in deze PS4 exclusive. Oh, en de meer dan geweldige previews en trailers op E3 2017 en verder hebben daar zeker aan bijgedragen. Herinner je je nog de actie sequence waarbij Spider-Man op een auto landt, de ene na de andere vijand uit de auto sloopt, de bestuurder in webben wikkelt, en de auto bruut tot stilstand dwingt? Of dat hij als een waanzinnige een gebouw doorkruist, om aan de andere kant op tijd een vijand te kunnen onderscheppen? Het water loopt bij voorbaat al door de mond, en zorgde ervoor dat Spider-Man bij velen heel hoog op het verlanglijstje kwam te staan.

En nu is het zo ver, Spider-man is onder ons, en uiteraard lees je bij ons de review!

Kopen, kopen, kopen!

Voor wie wil weten of Spider-Man de moeite van een aankoop waard is: Jazeker. Daar hoeft geen enkele twijfel over te bestaan, Spider-Man is een geweldig goede game, die zijn aanschafprijs meer dan waard is. Dus lees je deze review alleen om een koopadvies te krijgen, dan ben je nu klaar: ren naar de winkel!

Nu we dat uit de wereld hebben, kunnen we ons op het spel concentreren. En aangezien we al weten dat Spider-man een erg goede game is, zal het hier vooral gaan over de mindere kanten van het spel. En ja, die zijn er ook, en het is goed om dat te weten. Daar reviewen we tenslotte voor!

Open wereld action adventure

Spider-Man is een typische open wereld action adventure. Dat betekent dat je steeds van missie naar missie gaat, een startpunt opzoekt, alwaar een volgende missie start. Tussendoor kan je je tijd nemen, en dingen doen in de open wereld. Hoe meer je in die open wereld doet, hoe meer XP je verdient (en dus Spider-Man van meer truukjes kan voorzien), maar ook verschillende soorten tokens kan verdienen. Die tokens heb je voor vanalles nodig. Nieuwe outfits voor Spidey zelf, unlocken en upgrades van je gadgets, en meer.

De open wereld acties zijn erg gevarieerd. In eerste instantie dien je de hele map te unlocken door radiotorens van de politie te repareren (Argh, eerste fout!). Vervolgens vind je op de ontsloten stukken map collectibles in de vorm van rugtassen, waarin Spidey memorabilia van ‘vroeger’ heeft achtergelaten. Ok, onhandig, maar goed.

Naarmate het verhaal zich verder ontsluit komen daar diverse andere collectibles, taken en mini-quests bij. Zo mag je duiven gaan vangen, krijg je in onderzoekslaboratoria een aantal opdrachten, daagt ene ‘Taskmaster’ je uit met verschillende challenges, en ontstaan er in de diverse wijken allerlei opstootjes die je de kop in moet drukken. In totaal zijn er zo’n 15(!) soorten uitdagingen, verzamel-objecten en taken te verrichten. Heb je iets voltooid, dan unlock je een speedtravel-punt. Niet dat je die wil gebruiken, het rondslingeren is immers immens leuk! Ga je toch voor een speedtravel, dan heeft Insomniac ook daar een geinige draai aan gegeven.

Het is nogal veel, en het voelt enorm aan als ‘fluff’, vooral omdat het allemaal vrijwel niets te maken heeft met het hoofdverhaal, behalve dat je hiermee Spidey kan upgraden en daarmee de hoofdmissies wat makkelijker worden. BIj uitspelen van het hoofdverhaal had ik al best veel tijd aan zij-missies ed besteed, maar was ik pas op gemiddeld 60% van alle activiteiten. Dat ontmoedigde me direct om de rest nog te gaan doen.

Bovendien voelen de open wereld-activiteiten nogal losstaand van de missies aan. Zit je tussen missies in, en zegt Spidey net nog dat hij HEEL SNEL naar het volgende punt moet, want er is geen tijd te verliezen, kan je rustig wat rond gaan zwieren, hier en daar een zijmissie oplossen, of het park gaan bezoeken op zoek naar mooie plekjes om te fotograferen. Nergens wordt er vervolgens aangedrongen op het feit dat je echt nog een ander missie te doen hebt.

Het verhaal

Ik ga niet te veel over het verhaal vertellen, dat zou spoilery zijn. Maar, er is wel degelijk een verhaal, en dat is een prima verhaal ook. Met plotwendingen, hoewel iedere Spider-Man fan die al wel van een kilometer ver ziet aankomen, en een mooie set super-vijanden. De gevechten met die super vijanden zijn toch wel de highlights van de game, met shots en setpiece die zou uit een Spider-Man film zouden kunnen komen. Het is vooral op die momenten dat je echt het idee hebt in een film te spelen.

Daarnaast gaat het verhaal minstens zo veel over Spider-man als over zijn alter-ego Peter Parker, en zijn relatie met zijn familie, MJ, en F.E.A.S.T, zeg maar wat bij ons het Leger des Heils opvangcentrum is.

Het verhaal komt behoorlijk traag op gang. Eerst heb je als voorproefje een confrontatie met Fisk, ook wel bekend als KingPin. Maar daarna blijft het erg lang rustig. Weliswaar komen er andere (super)vijanden in beeld, maar het wordt pas echt weer episch in het laatste bedrijf, en dat bedrijf is dan ook weer uitstekend, maar is eigenlijk te kort. Je bouwt heel lang op naar de climax, maar ziet vervolgens de credits te snel langs rollen. Daar had meer ingezeten.

Graphics

Wie afgaat op de trailers die op E3 en dergelijke getoond zijn, en verwacht dat de hele game zo filmisch verloopt als die eerder genoemde actie met de auto, komt bedrogen uit. De gameplay verloopt als een combinatie tussen Infamous en Batman, waarbij het webslingeren door de stad veel weg heeft van wat Cole McGrath kon tegen het einde van Infamous, en de gevechten veel weg hebben van de gratie van de Batman games.

Daarbij valt op dat je, zeker in het begin, nog best moet wennen aan de controls. Dat wennen heeft zijn consequenties: als je niet weet wat je doet, gaat ook Spidey onhandig te werk, en leg je in no-time het loodje. Spidey is dan ook niet de standaard kogel-spons, hij is zeker aan het begin behoorlijk kwetsbaar. Maar heb je eenmaal de controls te pakken, en heb je een aantal upgrades onder de knie, dan beginnen de gevechten steeds soepeler te verlopen, en weet je in no-time tientallen tegenstanders af te weren en uit te schakelen.

Eerst met een webschot zorgen dat ze niet meer bewegen, dan met een websprong de afstand overbruggen, een flinke tik uitdelen, gevolgd door een uppercut die hem de lucht in slingert, waarna je in de lucht met een paar vervolg klappen hem definitief uitschakelt, waarna je je focus dermate opgeladen hebt, dat je een nabij staande vijand met een finishing move uit kan schakelen. Het zijn dit soort momenten dat de game filmische trekjes begint te krijgen, en eindelijk inlost wat vooraf verwacht wordt.

Conclusie

Zoals aan het begin al gezegd, Spider-man is een absoluut geweldige game, en een genot om te spelen. Het webslingeren door New York is heerlijk, en New York zelf ziet er prachtig uit, en nodigt uit om op je gemak te verkennen. Toch is er wel wat op de game aan te merken. het verhaal komt langzaam op gang, en eenmaal op gang is het vrij voorspelbaar en is de epische apotheose te kort.

De open wereld van New York is prachtig, de commentaren van JJJ die je tijdens het webslingeren begeleiden hilarisch, maar de activiteiten voelen als onnodige vulling, en zijn weinig spectaculair. Ze hebben vrijwel geen verbinding met het verhaal (behalve dat sommige elementen pas verschijnen als je belangrijke plot-punten gepasseerd bent), en dat is jammer. Misschien ben ik daarin te kritisch, maar ik had gehoopt dat we het stadium van radiotorens, random gevechten en collectibles wel gepasseerd waren.

Oh en die auto-sequence: Ja, die zit zeker in het spel, en ziet er prachtig uit. Helaas is die volledig scripted. Maar de zonsondergangen zijn gelukkig wel echt ingame...

Marvel's Spider-Man is nu verkrijgbaar in de Store.

Beantwoorden
0 Kudos
reactie
LABELS: PS4

Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
05
/16

LegionChief

92%
05 Rang
voortgang
LegionChief
geaccepteerde oplossing

Eindelijk kan ik deze game gaan spelen. Het heeft, een hele hele, lange tijd geduurd maar het gaat dan toch gebeuren. 🎉🎊

Beantwoorden
0 Kudos

Voor reviews, zoek op: [Community review] 'Jouw game'

Helpdesk:
Nederland = 020 709 5025 (tegen lokaal tarief)
België = 02 588 42 40 (tegen lokaal tarief)

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
05
/16

LegionChief

92%
05 Rang
voortgang
LegionChief
geaccepteerde oplossing

Ben net begonnen met de game en, tja, ik had er meer van verwacht. Het is een leuke game hoor maar ik zie nu al dat alles buiten het verhaal om snel repetitief zal worden.

Ik snap ook niet zo goed waarop de negens en tienen van gamingsites gebaseerd zijn.

Beantwoorden
0 Kudos

Helpdesk:

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Beta Tester
07
/16

PBJ85

• Beta Tester
90%
07 Rang
voortgang
PBJ85
LegionChief
geaccepteerde oplossing

Grappig. 

Gisteren begonnen en kan nog niet echt oordelen. (kerstvakantie Is geen vakantie bij mij door zoveel verplichtingen) 

Het slingeren gaat stuk makkelijker dan ik Had verwacht.... Hopelijk vanavond ff een stukje door pakken! 

Beantwoorden
0 Kudos

[/~~~MY TWITTER ~~~ PSN: PBJ85~~~#4thePlayers~~~\]

[Helpdesk: NL 020 709 5025 BE 02 588 42 40 ma t/m vr 9-20 za 10-16.00.]
[PlayStation PLUS FAQ -- Alle info over PlayStation Plus vind je hier!]
[Playstation Network Status Checker]

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
11
/16

chrisboers

• MVP
95%
11 Rang
voortgang
chrisboers
PBJ85
geaccepteerde oplossing

Ik ben benieuwd wat je er van vindt! Ik heb hem net helemaal uitgespeeld, inclusief alle DLC en al die zij-missies (wat helaas heel erg als 'werk'  voelt). Phew!

Maar het slingeren werkt echt heel lekker. Ik weet niet meer of het meteen al vanaf het begin werkt, maar als je met <R2> slingert, kan je, als er iets dichtbij is, met <L2> daar snel op af stormen. Als je dan op het juiste moment op (ik geloof driehoekje) drukt, vlieg je helemaal snel naar voren!

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
05
/16

LegionChief

92%
05 Rang
voortgang
LegionChief
PBJ85
geaccepteerde oplossing

Weer een paar uurtjes gespeeld. Inderdaad het webslingeren is fantastisch. Ik slinger me helemaal gek. Snel reizen? Ik slinger wel ;) En tijdens een slingeren gooi ik toch vaak er een "Woohoo!" uit. :)

Het vechten speelt ook lekker. Ik mis wel multi kills of takedowns. Maar eerlijk is eerlijk, het is vechten is bevredigend. En zeker met de verschillende doelen die je kan behalen. 

Toch vind ik het allemaal iets te makkelijk. Trofeeën zijn zo gehaald en had wel iets meer uitdaging mogen hebben.

Hoe dan ook, ik kom een beetje terug op mijn eerdere post. Het is een goede game. Goed gedaan en een waardige Spidey-game. De gadgets zijn goed gedaan en mooie toevoeging. 

Black suit is mijn favoriete Spidey pak, maar ik moet nog wat pakken vrijspelen.

Iets meer uitdaging had echter gemogen.

@PBJ85 Hoe zijn jouw ervaringen?

@chrisboers Zijn DLC's een aanrader?

Beantwoorden
0 Kudos

[ Bewerkt ]

Helpdesk:

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
11
/16

chrisboers

• MVP
95%
11 Rang
voortgang
chrisboers
LegionChief
geaccepteerde oplossing

Voor de review van deel 1 van de DLC kan ik je hier  naar verwijzen. Voor deel 3 komt de review ergens deze week nog. Deel 2 hebben we helaas niet mogen reviewen. Samengevat: het is een leuke toevoeging, van ongeveer 3-4 uur per deel. Verhaal is aardig, maar niet wereldschokkend, en wordt een beetje afgeraffeld aan het einde. Screwball is (helaas) terug, net als (gelukkig) Black Cat. Weer nieuwe zijmissies als fluff, maar gelukkig minder dan in het hoofd-spel. Al met al een goede reden om Spider-man weer eens op te starten.

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
11
/16

chrisboers

• MVP