Beantwoorden
Heb je iets toe te voegen?

Meld je aan om verder te gaan

• 62

Nieuwe berichten gedurende het laatste uur

• ontvang binnen enkele minuten een antwoord

• 92%

92% percent van berichten die beantwoord zijn

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
03 jul 2017
Door chrisboers

chrisboers

• MVP
95%
11 Rang
voortgang

Let's Play AereA

[ Bewerkt ]
9 reacties 723 Weergaven bewerkt 03-07-2017
03 jul 2017
Door chrisboers

Hallo allemaal,

we gaan eens iets nieuws proberen!  Vanaf vandaag vinden jullie hier mijn belevenissen met de actie-RPG AereA in een Let's Play walkthrough. Jullie kunnen mij volgen, becommentariëren, of mij zelfs opdrachten geven. Zeg maar als een  soort Community Side-quest! Zolang het geen Kill 100.000 monster x opdrachten zijn, (het moet dus wel enigszins uitvoerbaar zijn),  zal ik mijn best doen ze uit te voeren.

Ik ga vrijwel elke avond streamen op mijn Youtube-kanaal, dus kijk gezellig mee, of kijk ze later terug. Ik zal de video's ook hieronder op het forum posten, dus ook hier kunnen jullie mijn awesome RPG fighting skills (ahum) van het nodige commentaar voorzien.

Als eerste wil ik jullie vragen met welk karakter ik verder moet spelen:

Wolff de harpboogschutter,

Jacques de celloridder,

Jules de luitmagiër, of

Claude de trompetschutter

Het leuke is dat ik elke speelsessie een ander karakter kan kiezen, hoewel het natuurlijk wel lastiger wordt met een volledig niet-ontwikkeld karakter. Het is dus aan jullie hoe lastig ik het krijg!

Hier komen alvast de eerste uren gameplay:

Beantwoorden
0 Kudos
reactie
LABELS: PS4

Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
11
/16

chrisboers

• MVP
95%
11 Rang
voortgang
chrisboers
geaccepteerde oplossing

Kijk vanavond ook weer mee naar het volgende deel, waarbij ik na een flinke knock-out in deeltje zes, een nieuwe poging ga doen de vierde boss in het spel te verslaan!

Beantwoorden
0 Kudos

Let's Play AereA

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
06
/16

Kenneloth

• MVP
83%
06 Rang
voortgang
Kenneloth
geaccepteerde oplossing

Leuk Chris, zal zeker meekijken 

Beantwoorden
0 Kudos

Let's Play AereA

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
11
/16

chrisboers

• MVP
95%
11 Rang
voortgang
chrisboers
geaccepteerde oplossing

Help Help! Gister avond is voor de tweede keer mijn ass whooped door die gorilla met ridder boss!

Zie hier mijn avontuur van gister:

Met mijn superaanval weet ik hem wel te raken, maar mijn gewone aanval doet maar 1 damage, dus dat schiet niet echt op. Bovendien lijkt zijn aanval vanaf grote afstand WEL schade aan te richten. Iemand ideeën?

Beantwoorden
0 Kudos

Let's Play AereA

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
11
/16

chrisboers

• MVP
95%
11 Rang
voortgang
chrisboers
geaccepteerde oplossing

Ik weet niet WAT ik gedaan heb, maar ineens was die knight plat! Zie het hier:

En dan maar meteen door naar oerinstrument #6:

Beantwoorden
0 Kudos

Let's Play AereA

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
03
/16

ghostly-legend

94%
03 Rang
voortgang
ghostly-legend
geaccepteerde oplossing

Wel leuk om te kijken, maar game is niet echt mijn stijl. 

Lekker dat je die boss hebt verslagen!

Beantwoorden
0 Kudos

Let's Play AereA

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
09
/16

spiral78

• MVP
90%
09 Rang
voortgang
spiral78
geaccepteerde oplossing

Wat er idd met die knight gebeurde. Lucky denk ik. Naar een aantal fragmenten gekeken te hebben kan het spel best leuk zijn. Wat voor opdracht ik je kan geven als sidequest vindt ik lastig. 

Beantwoorden
0 Kudos

Let's Play AereA

Life is Simple!

--------------------------------
Nederland - 020 709 5025
België - 02 588 42 40

Ma t/m Vrij 10:00-16:00

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
11
/16

chrisboers

• MVP
95%
11 Rang
voortgang
chrisboers
spiral78
geaccepteerde oplossing

Die sidequests zijn inderdaad vrij lastig te verzinnen, de game is redelijk recht-toe recht-aan.

Bovendien kom ik nu in een wat vervelend stuk, waar ik veel moet back-tracken door eerdere gebieden. Is iets minder interessant om te volgen in een "Let's Play'. Maar, het wordt vast weer interessanter daarna!

Beantwoorden
0 Kudos

Let's Play AereA

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
11
/16

chrisboers

• MVP
95%
11 Rang
voortgang
chrisboers
geaccepteerde oplossing

Bijna  klaar! Alleen die laatste boss nog, en die is best lastig (zoals het hoort). Daarna mijn samenvatting en wat ik van de game vindt. Wat is jullie idee, als je het zo ziet?

Beantwoorden
0 Kudos

Let's Play AereA

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
11
/16

chrisboers

• MVP
95%
11 Rang
voortgang
chrisboers
geaccepteerde oplossing

En klaar! De laatste boss is ook verslagen!

In totaal heb ik zo'n 9-10 uur nodig gehad om de game door te spelen, inclusief alle sidequests. Tijd voor de eindbalans!

De game probeert iets unieks neer te zetten door de muzikale insteek, en dat lukt deels. De vier karakters waar je mee kan spelen, de centrale hub, en de bosses zijn allemaal geinspireerd op muziek en instrumenten. De currency bestaat uit muzieknoten ed. Toch blijft het gevoel over dat er veel meer gedaan had kunnen worden met het thema.

Qua gameplay is het interessant dat je met meerdere spelers tegelijk kan spelen, en dat verhoogt de pret aanzienlijk. E ndat is nodig ook, zonder dat wordt het spel toch echt al vrij snel saai. Dit komt enerzijds door de vrij rechtlijnige levels, waarbij je tientallen schakelaars om moet zetten, blokken op hun plek moet duwen, en vijanden moet verslaan om weer een nieuwe deur te openen.

Helaas forceert de game je met de sidequests EN het tweede deel van de hoofdverhaallijn je om steeds weer oude levels door te spelen.  Dit alles lijkt meer bedoeld om de doorlooptijd van de game wat te rekken, en dat had voor mij echt niet gehoeven. Liever een kortere game die vernieuwend is en niet verveelt, dan een game die alle content 2-3 keer op het scherm forceert.

Deze gameplay is dermate eenvoudig, dat je je hersenen op 10% kan laten draaien, net voldoende om te onthouden welke kant je op moet. Niet alleen de puzzels zijn eenvoudig, ook de vijanden, en zelfs de eindbazen bieden weinig weerstand.

Wel weer leuk is dat je bij iedere speelbeurt kan kiezen wie van de vier karakters je wil spelen. Dit nodigt zeker uit om te experimenteren, en te kijken wie het beste bij je past wb gaming-stijl.  De tweede helft van de game neig je dan toch om aan 1 persoon vast te houden, omdat die nu eenmaal veel krachtiger ontwikkeld is dan de rest, maar zeker aan het begin is dit leuk.

Al met al is AereA een leuke game gebleken, die helaas te lang duurt, en waar toch meer ingezeten had. tel daarbij op dat de game vrij buggy en weinig gebalanceerd is, en je hebt een game waar je, zeker als hij in de budgetbakken ligt, best plezier kan beleven, zolang je je maar bewust bent van de beperkingen. Het is in ieder geval geen game die het uiterste van je hersenen zal vergen.

Dan de hamvraag: vonden jullie een Let's Play zoals deze leuk, en moeten we dit vaker gaan doen? Welke game zouden jullie graag in een Let's Play zien? Laat het hieronder in een comment weten!

Beantwoorden
0 Kudos

Let's Play AereA

Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer