Beantwoorden
Heb je iets toe te voegen?

Meld je aan om verder te gaan

• 26

Nieuwe berichten gedurende het laatste uur

• ontvang binnen enkele minuten een antwoord

• 92%

92% percent van berichten die beantwoord zijn

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02 jan 2019
Door cd_BE

cd_BE

• MVP
98%
09 Rang
voortgang

[COMMUNITY REVIEW] RIG 500 PRO HC

6 reacties 162 Weergaven Aangemaakt: 02-01-2019
02 jan 2019
Door cd_BE

RIG 500 PRO HS

Fluweel zacht rond de oren

HEADSET VOOR COMPUTERGAMES MET HOGE RESOLUTIE, SURROUNDGELUID EN CONSOLE Heers over het slagveld met de RIG 500 PRO HC. De lichtgewicht exoskeleton, afgestemde akoestische kamers, 50mm-drivers en de bediening van de game audio zorgen voor een hoge resolutie audio-ervaring.

It' fits

Het moeten niet altijd games zijn die we aan een review onderwerpen, toch? In de tijd van het online game en het communiceren met elkaar heb je van tijd tot tijd ook nood aan een goede headset, als je met die headset ook nog met je mede gamers kan praten heb je twee vliegen in één klap. Dat moeten ze bij Plantronics ook gedacht hebben toen ze de RIG 500 PRO HS speciaal voor de PS4 op de markt brachten. Toen de vraag kwam of we deze wilde reviewen kwam mij dit net goed uit. Want mijn headset was niet echt Playstation VR bestendig. Dat is een KRAAAK die je niet wil horen als je een headset op je hoofd zet. Tijd om deze aan de test te onderwerpen en luisteren naar wat het zegt.

nay.jpg
Hoge-gevoeligheid drivers Design (maar dat is puur persoonlijk)
Aanpasbare hoofdbeugel en oorschelpen Kabel lengte is nogal lang voor PS4
Volume eenvoudig te regelen Geen atmos op playstation

In de doos

In de doos zit natuurlijk de Pro Rig, het zou nogal vreemd zijn moest deze er niet in zitten. Maar wat belangrijker is, zeker voor PS4 gamers, is de Quick start guide. Waar duidelijk te lezen staat dat de Sleeve die standaard aan de connector hangt voor de Xbox is.

Handig zo'n draaiknop in de hand

Voor de PS4 moet je heel eenvoudig een nieuw broekje aan de connector hangen en deze glijdt over je controller alsof het er altijd al voor gemaakt was. 

Eenmaal je alles hebt uitgepakt en hebt aangesloten kan je binnen tien minuten beginnen gamen en natuurlijk babbelen als je online gaat.

Klink los & klink vast

Voor de mensen met een groter of kleiner hoofd kan je met een simpele klik de schelp los klikken en aanpassen. Je PS4 herkent automatisch dat je een headset in je controller hebt geplaatst. Al kan het wel zijn dat je in je instellingen even moet aanpassen wat je juist door je headset wil laten knallen en checken dat de microfoon werkt, anders sta je tegen niemand te babbelen terwijl je denkt dat je een hele discussie aan het voeren bent. Of ervan verschiet dat de mensen niet doen wat je vraagt. Je mede-gamers zijn geen boeren, jij hebt het misschien gewoon verkeerd ingesteld of was ik dat nu? En natuurlijk niet vergeten om de klank aan te draaien aan de connector.

Het geluid

Zo zacht voor het oor!

Hoe test je het best een noise cancelling headset? Door je radio op te zetten, mensen uit te nodigen om te komen babbelen en een divers aanbod aan games. Ik heb het met optie één en drie gedaan. Je hoort de omgeving getemperd, dus moest er een gehijg en een gekrijs zijn op de gang omdat er ergens brand uitbreekt dan hoor je het nog net.

Als games heb ik gekozen voor Assassins Creed Odyssey, Hitman 2 en Farming Simulator ‘19. Kwestie van wat variatie te hebben in het geluid dat ik hoor. Of je nu een uil of een hond ergens in een veld hoort, of het galop van een paard in AC:O de hele ervaring klinkt feilloos. De ludieke comments van Agent 47 komen zelfs beter over in de headset dan uit de boxen van je TV.

Het driedimensionaal geluid maakt het spelen, met een headset waarvan je niet doorhebt dat deze op je hoofd, een ervaring rijker. Bij Farming Simulator viel het me heel hard op dat je kon horen waar de vogeltjes aan het kwetteren waren en als je dan met je tractor richting het geluid draaide, hoor je de vogels plots beter.

Tijdens de jacht in AC kon ik het gebrom van de beer ook heel goed lokaliseren en er in een boogje rondlopen zodat ik hem langs de zijkant kon elimineren kwestie van de huid niet te duur te verkopen. En het briesen van een hert kan je plots heel hard laten verschieten. Bij Hitman was het vooral in Miami en Whittleton Creek dat de headset me een streepje voor gaf, althans dat gevoel had ik tijdens het spelen.

De Mic

Handig zo'n spreekding voor je mond Nu een headset heb je meestal op je hoofd, dus hoe het ding eruit ziet daar lig je niet echt wakker van. Ik ben persoonlijk niet zo’n fan van het design, maar het is wel heel functioneel in elkaar gestoken. Door je microfoon simpelweg naar boven te zetten schakel je hem in of uit, als je dan bijvoorbeeld aan het streamen bent en er komt een toerist in je stream ruimte kun je zonder veel moeite de klank uit klikken en weer aanzetten. Hoe simpel kan het zijn?

Op een stream over Farming Simulator heb ik me duidelijk gehoord dat ik iets te hard aan het klagen was dat het wel heel erg donker is zo s’nachts op een veld. Maar mijn radio (een echte, geen ingame) kon ik niet horen in deze stream. Dus de Microfoon filtert ook de onnodige dingen zodat je enkel het belangrijkste aan je vriendjes en vriendinnetjes kan vertellen.

De RIG 500 & de PSVR

De RIG 500 & de PSVR: ideale match? Zoals reeds gezegd met een simpele klik kan je de oorschelpen wat hoger of lager plaatsen. Voor de VR had ik deze helemaal onderaan gezet zodat heel het exoskeleton plaats genoeg heeft om over mijn hoofd en de PSVR te schuiven. Al was het wel even proberen om het in één vloeiende beweging te doen. Deze headset voelt heel los en soepel aan waardoor ik even bang was hem ook te breken, maar deze is duidelijk rekbaar en ging de vloeiende beweging steeds vlotter en vlotter. Al moet je wel rekening houden met de microfoon en de PSVR monitor die durven al eens botsen. Maar de VR en de Pro HC kunnen gelukkig beide tegen dit kleine stootje.

Conclusie

Lange kabel De oorschelpen zijn zijdezacht en passen als gegoten, ik was aangenaam verrast hoe zacht deze headset is. De elastiek zorgt ervoor dat je nergens last van hebt tijdens het gamen. Na enkele minuten ben je helemaal vergeten dat je een headset op hebt en ben je helemaal mee met je spel. De volume draaiknop aan de controller connector is ook heel handig om je geluid snel luider of stiller te zetten waardoor je het risico op gehoorbeschadiging goed kan beperken.

Ik heb er verdorie spijt van dat ik deze headset in bruikleen heb gekregen voor deze review. Het is een aanwinst voor iedere gamer die ongestoord wil genieten van zijn of haar game.

Specificaties

Frequentierespons van de microfoon 100 Hz-10 kHz
Microfoongevoeligheid -45 dBV/PA
Signaal-ruisverhoudingcodec van de microfoon >42 dB
Microfoonontvangstpatroon Eenzijdig gericht
Gewicht koptelefoon 258 g/9,1 oz
Frequentierespons van de koptelefoon 20 Hz – 20 kHz
Impedantie van de koptelefoon 32 ohm
Gevoeligheid van de koptelefoon 111 dBSPL/V
Maximaal ingangsvermogen van de koptelefoon 40 mW
Stuurprogramma’s van de koptelefoon Dynamische 50 mm
Compatibiliteit Xbox One en PS4™
Kabellengte 1,3 m
Beantwoorden
0 Kudos
reactie

I do not suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Beta Trial Member since: 07-07-2003
Mac USER , since 28 - 09 - 2006!

Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
09
/16

cd_BE

• MVP
98%
09 Rang
voortgang
cd_BE
geaccepteerde oplossing

Oeps, ik had deze blijkbaar eerst in het Engelse gedeelte van de Community gepost 

Beantwoorden
0 Kudos

I do not suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Beta Trial Member since: 07-07-2003
Mac USER , since 28 - 09 - 2006!

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
05
/16

LegionChief

92%
05 Rang
voortgang
LegionChief
geaccepteerde oplossing

Leuke review! Zouden we meer moeten hebben. Ik bedoel over accessoires. 

Beantwoorden
0 Kudos

Voor reviews, zoek op: [Community review] 'Jouw game'

Helpdesk:
Nederland = 020 709 5025 (tegen lokaal tarief)
België = 02 588 42 40 (tegen lokaal tarief)

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
11
/16

chrisboers

• MVP
95%
11 Rang
voortgang
chrisboers
LegionChief
geaccepteerde oplossing

Zeker, dit willen we zeker vaker doen. We krijgen helaas niet zo vaak review-exemplaren van hardware toegestuurd. Maar dit bevalt prima!

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
11
/16

chrisboers

• MVP