Reply
Want to join in?

Sign in to continue

• 18

New messages in the last hour

• Get a response within minutes

• 92%

92% percent of messages responded to

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
21 Nov 2011
By seb_gbk

seb_gbk

22%
02 Rank
Progress

netværkskonfigurations problemer

3 Replies 769 Views Created 21-11-2011
21 Nov 2011
By seb_gbk

Hejsa, først og fremmest vil jeg lige sige at jeg er ny her, det her er rent faktisk mit første indlæg, men jeg har virkelig brug for noget hjælp! I fredags var jeg så heldig at få tidligt fri fra skole, så jeg gik hjem, tændte ps3'en, og satte Fifa igang. Jeg sidder fint og spiller Ultimate Team, men ligepudselig kommer der en besked oppe i hjørnet om at jeg er blevet afbrudt fra medieserveren. Jeg  går ind i netværkskonfiguration, fordi jeg tænkte at det bare var et normalt problem, men den gider ikke gå på mit net. Jeg slukker og prøver igen, denne gang hvor jeg selv indtaster IP adresse, men igen gider den ikke. Jeg prøver at logge på det åbne netværk i nærheden af mig, men det gider den heller ikke. Så jeg kopierer hvad der nu kan kopieres over på en USB nøgle, og laver en hurtig formatering. Jeg prøver så igen men den gider stadig ikke på mit eget net. Så prøver jeg det åbne netværk, og det gider den pludselig godt. Min papfar som er supernørd til sådan noget computerting kigger så på det, og finder ud af at min ps3 ikke accepterer den IP adresse den får uddelt. Er der nogen af jer der har et forslag til hvad jeg skal gøre?:Help:

0 Kudos
Reply
LABELS:
View our house rules for posts
Post Reply Update Reply Cancel

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
Award Winner
05
/16

WhiteWolfDK

• Award Winner
95%
05 Rank
Progress
WhiteWolfDK
Accepted Solution
For det første er mediaserverne og Fifa serveren 2 vidt forskellige ting, dernæst må du jo få en fejlkode, en PS3 er ret ligeglad med hvilken IP den får, så det lyder mere som om det er din router der afviser, prøv at sætte din PS3 i DMZ, det vil din supernørd papfar vide hvad betyder ;)

//WhiteWolf
0 Kudos

Re: netværkskonfigurations problemer

My PS3 Stats
Blank PSN friend requests are ignored, state who you are and from where I know you
If you're caught cheating with trophies you will be deleted from my list

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
Beta Tester
05
/16

Keldj

• Beta Tester
92%
05 Rank
Progress
Keldj
Accepted Solution

Hej seb_gbk

Som Whitewolf så rigtigt siger, så er der forskel på "medie server" og "FIFA server".

"FIFA server" er en server, der står ude på det store Internet og den "snakker" din PS3 med, når du vil spille FIFA mod andre.

"Medie server" derimod er en server/program der som oftest er på dit lokale netværk hjemme hos dig selv. Det er et program/server der lader dig dele medie-filer med andre enheder. Eksempelvis kan man installere et program på sin pc, der sætter computeren i stand til at dele film, billeder og musik med PlayStation 3 konsollen (Visse versioner af styresystemet Windows har indbygget en medie-server og det er der også diverse fildelingsprogrammer der har, så man kan sagtens have en medie-server stående uden at man egentligt ved det).

Den fejl du fik betød bare, at din PS3 havde snakket med en eller anden medie-server og at den ikke gør det mere - der kan være 10389321 forskellige grunde til at du får denne besked. Eksempelvis kan computeren der kørte "serveren" være lukket ned, eller det kan være at vedkommende der har serveren har nægtet din PS3 adgang til de delte filer på serveren.

Med hensyn til hvorfor din PS3 ikke kunne få adgang til dit eget netværk lige igen har jeg desværre ikke en forklaring på. Det kunne dog tyde på, at der går et eller andet galt, når din PlayStation 3 snakker med din router. Men hvad det sådan mere præcist er - og hvad man kan gøre for at undgå det en anden gang - har jeg desværre ingen idé om.

Hvis du bliver ved med at opleve problemet med at du ikke kan få forbindelse til dit netværk med din PS3, så kan du prøve at kontakte PlayStation Support og du finder kontaktinformationerne her.

0 Kudos

Re: netværkskonfigurations problemer

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

seb_gbk

22%
02 Rank
Progress