Beantwoorden
Heb je iets toe te voegen?

Meld je aan om verder te gaan

• 14

Nieuwe berichten gedurende het laatste uur

• ontvang binnen enkele minuten een antwoord

• 92%

92% percent van berichten die beantwoord zijn

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
04 jun 2009
Door Sslust

Sslust

• Award Winner
96%
02 Rang
voortgang

Sony Computer Entertainment introduceert PSPgo

8 reacties 455 Weergaven Aangemaakt: 04-06-2009
04 jun 2009
Door Sslust

Sony Computer Entertainment introduceert PSPgo:

PSP® (PlayStation®Portable) ontwikkelt zich voor perfecte aansluiting bij de digitale levensstijl

De superdraagbare PSPgo is gericht op digitale content en komt dit najaar wereldwijd in de winkels om samen met de PSP®3000 de gebruikerservaring verder te verbeteren

Tokio, 3 juni 2009 -  Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI) heeft vandaag de PSP® (PlayStation®Portable) go geïntroduceerd, een nieuwe versie van het PSP draagbare entertainmentsysteem dat specifiek is ontworpen voor aansluiting bij de digitale levensstijl van consumenten die onderweg willen genieten van downloadbare content. De PSPgo (PSP-N1000) zal vanaf 1 oktober 2009 in de winkels liggen in Noord-Amerika, Europa en Aziatische landen met een adviesprijs van 249 euro. Met zowel de bestaande PSP 3000 als de nieuwe PSPgo tilt SCEI de spel- en entertainmentervaring onderweg naar een nieuw niveau en krijgen consumenten de mogelijkheid om het PSP-systeem te kiezen dat het beste bij hun wensen past.

De PSPgo is ideaal voor de mobiele consument van vandaag die liever geen content op schijfjes meeneemt en on-demand amusement verlangt. Door de voortdurende uitbreiding van de breedbandinfrastructuur is het aantal gebruikers van digitale content opmerkelijk toegenomen. Om op deze trend in te haken beschikt de PSPgo in plaats van het UMD-station* over een 16 GB flashgeheugen voor de opslag van een scala aan digitale content, zodat gebruikers kunnen genieten van de onbeperkte draagbare digitale opties die beschikbaar zijn via het PlayStation®Network. De PSPgo is kleiner en lichter dan ooit, heeft een geavanceerd ontwerp met een schuivend displaypaneel en kan eenvoudig overal mee naar toe worden genomen. De PSPgo wordt leverbaar in twee kleuren, Piano Black en Pearl White*2, twee van de populairste kleurstellingen sinds de introductie van het PSP-systeem in 2004. Naast de PSP 3000 zal de PSPgo de draagbare spel- en entertainmentervaring verder verbeteren door gebruikers meer mogelijkheden te bieden om te genieten van hun favoriete acontent inclusief spellen, video's, muziek en foto's, waar en wanneer dan ook.

Om te voldoen aan de behoeften van het groeiende aantal PlayStation®Network-gebruikers gaat SCE samen met andere ontwikkelaars en uitgeverijen verder met de uitbreiding van de beschikbare content in de PlayStation®Store vóór de introductie van de PSPgo, die gepland staat voor dit najaar. Er zullen steeds meer nieuwe en aantrekkelijke titels beschikbaar komen om te downloaden vanuit de PlayStation®Store, evenals op UMD. Dit brede aanbod aan content over alle genres omvat nieuwe spellen, gratis demo's, PS one®-klassiekers voor PSP, add-ons voor speltitels en trailers.

Naast directe toegang tot de PlayStation Store vanaf de PSP via het geïntegreerde draadloze netwerk (Wi-Fi) of via het PlayStation®3 (PS3®)-systeem kunnen gebruikers een breed scala aan content bekijken en downloaden via hun pc met behulp van Media Go*3, een nieuwe softwaretoepassing. Met Media Go kunnen gebruikers via hun pc content ophalen uit de PlayStation Store en PSP-content zoals spellen, video's, foto's en muziek eenvoudig op hun pc beheren. Deze gebruiksvriendelijke softwaretoepassing is beschikbaar op een cd-rom die met PSPgo wordt meegeleverd.

Dit najaar komt ook een door Sony ontwikkelde nieuwe muziektoepassing die gebruikmaakt van "SensMe™ channels"*4 beschikbaar voor downloaden naar PSP. Met deze toepassing kunnen gebruikers met hun PSP genieten van hun favoriete muziek via een uitgebreide gebruikersinterface die exclusief voor PSP is ontworpen. "SensMe channels" is een op stemming gebaseerd muziekaanbevelingssysteem dat muziekcontent categoriseert in kanalen zoals "Relax", "Dance" en "Upbeat" en afspeellijsten aanbeveelt voor gebruikers.

Andere kenmerken zijn:

Ø         Eenvoudig schuifbaar display en originele toepassingen

PSPgo biedt een scala aan opwindende entertainmentopties door gebruik te maken van het schuifpaneel. Als het paneel open is, kunnen gebruikers genieten van uiteenlopende content via de vertrouwde knopbediening zoals op de PSP 3000. Met het paneel gesloten worden originele toepassingen voor de PSPgo, zoals een klok en kalender, op het display weergegeven. Gebruikers kunnen ook genieten van video en muziek als het paneel gesloten is.

Ø         Game Sleep-functie

PSPgo heeft unieke functies zoals een Game Sleep-functie die gebruikers de mogelijkheid biedt om XMB™ (XrossMediaBar) te gebruiken terwijl de gameplay tijdelijk wordt gepauzeerd. 

Ø         Bluetooth®-functie

De Bluetooth-functie stelt gebruikers in staat om aan te sluiten op randapparaten met  Bluetooth zoals hoofdtelefoons en headsets *5, evenals een PS3 draadloze controller (DUALSHOCK®3 en SIXAXIS®) *6 voor het thuis bekijken van videocontent op een televisietoestel via de PSP*7.

Ø         Randapparatuur

Een van de producten binnen de serie randapparatuur voor de PSPgo is een nieuw basisstation (PSP-N340) *7 dat tegelijk met de PSPgo wereldwijd in de winkels zal komen. Het nieuwe basisstation biedt gebruikers de mogelijkheid om de accu van de PSPgo op te laden en tegelijkertijd video's te bekijken en naar muziek te luisteren. Tot de overige randapparatuur behoren videokabels waarmee gebruikers spellen kunnen spelen en video's kunnen bekijken op hun televisie thuis.

Met de introductie van de PSPgo gaat Sony Computer Entertainment verder met zijn snelle uitbreiding van de digitale content en de services van het PlayStation Network en de opbouw van een sterker software-assortiment. Het bedrijf komt bovendien met uiteenlopende marketingacties die zijn toegespitst op diverse regio's om een wereld van entertainment te creëren die exclusief beschikbaar is op de PlayStation-platformen.

*1  Content op UMD kan niet worden afgespeeld op PSPgo.

*2  Kleurverschillen per land en regio zijn mogelijk.

*3  Media Go ondersteunt ook PSP 1000/2000/3000. Voor die PSP-gebruikers is de software beschikbaar voor downloaden vanaf de officiële website van de PlayStation Store (http://store.playstation.com)., "Media Manager for PSP" ondersteunt geen toegang tot PlayStation Store en het is vereist om "Media Go" te gebruiken voor toegang tot PlayStation Store.

*4  SensMe channels ondersteunt ook PSP 1000/2000/3000. Meer bijzonderheden volgen op een later tijdstip.

*5  Hoofdtelefoons en headsets die gebruikmaken van het A2DP-, HSP- of AVRCP-profiel kunnen worden gebruikt. Sommige hoofdtelefoons worden mogelijk niet ondersteund.

*6  PS3 draadloze bedieningseenheid kan worden gebruikt. Voor registratie van de PS3 draadloze bedieningseenheid op PSPgo is een PS3 vereist. Sommige knoppen en de "Rumble"-functie worden niet ondersteund.

*7  Videokabels en basisstation worden afzonderlijk verkocht. Meer bijzonderheden volgen op een later tijdstip. Videokabel en basisstation voor PSP-2000/3000 kunnen niet worden gebruikt voor PSPgo.

PRODUCTOVERZICHT

PSP® (PlayStation®Portable) go (PSP-N1000)

Naam product

PSP® (PlayStation®Portable) go

Externe afmetingen

Ca. 128 x 16,5 x 69 mm (breedte x hoogte x diepte) (exclusief grootste uitsteeksel)

Gewicht

Ca. 158 g (inclusief interne accu)

CPU

PSP® CPU-systeem, kloksnelheid 1-333 MHz, hoofdgeheugen 64 MB.

Display

3,8 inch (16:9) volledig transparant type, TFT-drive,

480 x 272 pixels, ca. 16.770.000 kleuren

Geluid

Geïntegreerde stereoluidsprekers

Geïntegreerde microfoon

Belangrijkste in-/uitgangen

Draadloos LAN (IEEE 802.11b) (Wi-Fi)

Bluetooth®2.0 (EDR)

High Speed USB (USB2.0)

Memory Stick Micro™(M2™)

Analoog video uit

Microfoon

Belangrijkste aansluitingen

Multifunctionele aansluiting

(DC IN / UIT, USB, video-uitgang/ingang, audio-uitgang/ingang)

Aansluiting voor hoofdtelefoon/microfoon

Aansluiting voor Memory Stick Micro™(M2™)

Sleutel/schakelaars

Navigatieknoppen (omhoog/omlaag/rechts/links), analoge stick,

Actieknoppen (driehoek, cirkel, kruis, vierkant), L/R-knoppen

START-knop, SELECT-knop, PS-knop

POWER/HOLD-schakelaar, WLAN-schakelaar

displayknop, geluidsknop, volumeknoppen (+/-)

Stroombronnen

Lithium-ion oplaadbare interne accu

Wisselstroomadapter

USB-voeding

Intern geheugen

16 GB (Flash-geheugen)

Ondersteund profiel

PSP® Game

Toegangsbeheer

Regiocode, ouderbeheer

Draadloze communicatie

Draadloos LAN (IEEE 802.11b) (Wi-Fi)

(Infrastructuurmodus / Ad-hocmodus (aansluiting van maximaal 16 consoles))

Bluetooth®2.0 (EDR)

Meegeleverde accessoires

Wisselstroomadapter

USB-kabel

CD-ROM Media Go

*Ontwerp en specificaties kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd.

Ondersteunde formaten (in Memory Stick Micro (M2™) / intern geheugen)

Video

l      Memory Stick Video Format

à     MPEG-4 Simple Profile (AAC)

à     H.264/MPEG-4 AVC Main Profile (AAC)

l      MPEG-4

à     MPEG-4 Simple Profile (AAC)

à     H.264/MPEG-4 AVC Main Profile (CABAC) (AAC)
Baseline Profile (AAC)

l      AVI

à     Motion JPEG (Linear PCM)

à     Motion JPEG (μ-Law)

Muziek

l      Memory Stick Audio Format

à     ATRAC3™*8

à     ATRAC3plus™*8

à     MP3

l      MP3 (MPEG-1/2 Audio Layer3)

l      MP4 (MPEG-4 AAC)

l      WAVE (Linear PCM)

l      WMA (alleen Windows Media® Audio 9 Standard)*9

Foto

l      JPEG (in overeenstemming met DCF2.0/Exif2.21)

l      TIFF

l      BMP

l      GIF

l      PNG

*8  Door Open MG beschermde content kan alleen worden afgespeeld als deze is opgeslagen in M2.

*9  WMA-afspeelfunctie moet zijn ingeschakeld.

Voor meer informatie, surf naar www.eu.playstation.com

0 Kudos
reactie
LABELS:
Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Award Winner
05
/16

TheMerovingian

• Award Winner
95%
05 Rang
voortgang
TheMerovingian
geaccepteerde oplossing
Ik zei al tegen Harry dat dit misschien weer een reden is om een PSP te kopen. Ik koop toch alles digitaal. Het enige wat mij zorgen baart is dat ik hem weer niet in de zon kan spelen. Dus ik hoop dat dat mogelijk is :D
0 Kudos

Re: Sony Computer Entertainment introduceert PSPgo

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
04
/16

jenailik

92%
04 Rang
voortgang
jenailik
geaccepteerde oplossing
Ik ben benieuwd hoe het zal gaan wat betreft piraterij. Ik kan me voorstellen dat je UMD's en boekjes en doosjes graag wil hebben (zoals ik), maar als je persé moet downloaden, kan ik me voorstellen dat er meer mensen overgaan op piraterij, omdat je hetzelfde krijgt maar dan gratis. BIj de oude PSP had je anders gewoon hoesje en UMD enzo.
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Award Winner
05
/16

TheMerovingian

• Award Winner
95%
05 Rang
voortgang
TheMerovingian
geaccepteerde oplossing
Ja dat is idd jammer, alleen vind ik de UMD hoesjes zoiezo niet zo mooi.
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
04
/16

jenailik

92%
04 Rang
voortgang
jenailik
geaccepteerde oplossing
Nee, misschien niet, maar op één of andere manir vind ik het gewoon fijn als het echt kan aanraken zeg maar. Dat je mee kan nemen op vakantie enzo en door kan verkopen als je er zat van bent. Dat kan met de GO ook niet meer.
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Award Winner
05
/16

TheMerovingian

• Award Winner
95%
05 Rang
voortgang
TheMerovingian
geaccepteerde oplossing
Je bent dus gewoon nog geen nieuw ager? die alleen maar digitaal dingen doet.
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
04
/16

jenailik

92%
04 Rang
voortgang
jenailik
geaccepteerde oplossing
Nee, misschien niet :P Tuurlijk doe ik ontzettend veel digitaal en dergelijke, maar op één of andere manier heb ik het gewoon liever in mijn handen. Ik koop ook 100x liever een CD dan dat ik het album in ITunes koop.
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Award Winner
05
/16

TheMerovingian

• Award Winner
95%
05 Rang
voortgang
TheMerovingian
geaccepteerde oplossing
Geef mij maar digitaal, bespaart me een hoop ruimte in me kamer. (en die is al zo klein :()
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
04
/16

Throne030

96%
04 Rang
voortgang
Throne030
geaccepteerde oplossing
Ik wil wel digitaal overgaan als ik een Creditcard heb of die verdomme PSN-cards komen ? :)
0 Kudos

Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer