Beantwoorden
Heb je iets toe te voegen?

Meld je aan om verder te gaan

• 53

Nieuwe berichten gedurende het laatste uur

• ontvang binnen enkele minuten een antwoord

• 92%

92% percent van berichten die beantwoord zijn

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
15 okt 2018
Door Kenneloth

Kenneloth

• MVP
82%
06 Rang
voortgang

[Community Review] FIFA 19

[ Bewerkt ]
2 reacties 329 Weergaven bewerkt 15-10-2018
15 okt 2018
Door Kenneloth

Afbeeldingsresultaat voor Fifa 19

De game waar een grote groep gamers jaarlijks halsreikend naar uitkijkt is Fifa 19. De populaire game heeft ook dit jaar weer een nieuw deel uitgebracht en ik kon niet wachten om hem te testen. Iets dat veel gamers niet zal zijn ontgaan is dat Fifa 19 een licentie heeft binnengesleept om de Champions League te kunnen spelen in het spel, hier werd dan ook veel aandacht aan besteed bij de promotie van Fifa 19.

FUT & The Journey

FUT, oftewel: Fifa Ultimate Team is al jaren een vast speltype en ook dit jaar is dat niet anders. Deze spelmodus blijft zeer verslavend door de verschillende spelerskaarten die je wilt verzamelen om een zo goed mogelijke selectie te maken. Ook dit jaar is de spelmodus FUT weer uitgebreid met een aantal leuke nieuwe features zoals FUT Division Rivals. Je speelt in deze modus tegen andere spelers in je divisie om wekelijkse beloningen te verdienen. Van de beloningen die je ontvangt zal je er één moeten kiezen waarmee je jouw team sterker maakt.

The Journey is sinds een aantal jaar toegevoegd aan Fifa 19 en dit heeft het spel geholpen om uit te groeien tot méér dan enkel een voetbalspel. The Journey neemt je (verder) mee in het zeer vermakelijke verhaal van Alex Hunter. Het leuke hiervan is en blijft dat je zelf invloed kunt uitoefenen op de persoon die je wordt. Mede de wijze hoe je na afloop van de wedstrijd in een interview reageert, bepaalt het verloop. Zo kan het zijn dat als je te arrogant wordt dat de trainer hier minder van gediend is en dat hij eerder geneigd is om je op de bank te zetten. Natuurlijk is dit niet nieuw, echter blijft dit een leuke manier (en voor iedereen verschillend) hoe je The Journey kan spelen. Ook is in The Journey de mogelijkheid toegevoegd om niet één maar drie verschillende verhaallijnen te spelen. Alex Hunter, Kim Hunter en Danny Williams hebben alle drie verhaallijnen die zeer vermakelijk zijn. Omdat je tijdens de carrière zelf kan kiezen op welk moment je met welk personage speelt zorgt dit voor unieke ervaring die erg veelzijdig is. Ook kies je tijdens dit speltype voor een mentor, een grote held van bijvoorbeeld Real Madrid. Kortom, The Journey is wederom erg leuk met een aantal leuke toevoegingen!

Afbeeldingsresultaat voor Fifa 19 screenshots

House Rules!

Mocht je nou op zoek zijn naar een spelmodus die je niet al te serieus hoeft te spelen dan raad ik je zeker aan om de vernieuwde Kick Off te proberen. Door nieuwe regels toe te voegen (House Rules) kan je je spel erg vermakelijk instellen. Zo kan je bijvoorbeeld instellen dat elke keer als een team scoort, dit team een speler van het veld moet halen. Vooral als je dit met vrienden speelt is dit echt iets om te proberen. Andere voorbeelden van House Rules zijn:

- No Rules

Wat de naam zegt: geen buitenspel + geen overtredingen + geen geel/rood

- Long Range

Doelpunten binnen de 16 tellen normaal, buiten de 16 tellen dubbel

First to...

Bij deze House Rules kan je zelf bepalen bij welke score een team heeft gewonnen

Headers & Volleys

Bij deze House Rules tellen enkel goals uit een kopbal, vrije trap, volley of een penalty

Afbeeldingsresultaat voor Fifa 19 house rules

Op het veld

Het spel zelf speelt fijn, om eerlijk te zijn heb ik vóór Fifa 19 al een tijdje geen Fifa meer opgestart en toch kom je er zo weer in. Ik weet eigenlijk niet goed of het volgende punt een positief of een negatief punt is: het lijkt makkelijker dan ooit om omhalen en volleys binnen te schieten. Dit was in ieder geval al in de openingswedstrijd merkbaar waar ik een prachtige omhaal in de kruising schoot, niet slecht voor iemand die net weer is begonnen met Fifa! Wat wel jammer is, is het feit dat er op het moment van schrijven een aantal bugs merkbaar zijn. Zo werd er in deze zelfde openingswedstrijd een overtreding gemaakt en ik besloot iets te doen wat niemand ooit doet, de herhaling hiervan te bekijken. Ik snap nu waarom deze vaak wordt weggeklikt want op de herhaling was enkel mijn speler in beeld die werd geraakt door... Niks! Het verschilt per persoon of je je hieraan stoort, toch vind ik dit persoonlijk erg jammer bij dé voetbalgame van het jaar.

Een positieve toevoeging is de mogelijkheid om je schot te timen. Je maakt een getimed schot door nét voor je oorspronkelijke schot nog een extra keer te drukken op de schiet knop. Door de timing hiervan precies goed te doen, vergroot je de kans op een mooi doelpunt, uiteraard kan je ook met een belabberde timing ervoor zorgen dat je juist meer naast gaat schieten. Dit is een leuke toevoeging waar je goed op zal moeten trainen om dit 'eigen' te maken.

Afbeeldingsresultaat voor Fifa 19 gameplay ps4

Conclusie

Fifa 19 brengt het spel weer naar een hoger niveau, de vraag is echter of dit puur op het voetballende gedeelte (op het veld) is of daaromheen. Als je het mij vraagt is juist het gedeelte eromheen sterk verbeterd, door The Journey en FUT verder uit te breiden is het spel nog veelzijdiger geworden. Ook op het veld zijn er vernieuwingen merkbaar, persoonlijk vind ik dat er meer focus is gelegd op de toevoeging van de Champions League dan dat er voetballend gezien iets baanbrekends is gewijzigd. Je kunt je misschien ook afvragen of ze dit laatste wel moeten en willen veranderen.

Ook leuk! 

Beantwoorden
0 Kudos
reactie
Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
06
/16

Kenneloth

• MVP
82%
06 Rang
voortgang
Kenneloth
geaccepteerde oplossing

Deze review is door een bekende van mij geschreven gezien hij echt thuis is in deze franchise. Dus alle lof voor hem!

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Beta Tester
06
/16

PBJ85

• Beta Tester
99%
06 Rang
voortgang
PBJ85
Kenneloth
geaccepteerde oplossing

Alle lof voor almhof.... 

LOL 

ik zie elke FIFA als weer een verbetering op het vorige deel... 
Zelf download ik enkel de demo waar ik weer een jaar mee vooruit kan ;-) 

Beantwoorden
0 Kudos

[/~~~MY TWITTER ~~~ PSN: PBJ85~~~#4thePlayers~~~\]

[Helpdesk: NL 020 709 5025 BE 02 588 42 40 ma t/m vr 9-20 za 10-16.00.]
[PlayStation PLUS FAQ -- Alle info over PlayStation Plus vind je hier!]
[Playstation Network Status Checker]
Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer