Beantwoorden
Heb je iets toe te voegen?

Meld je aan om verder te gaan

• 23

Nieuwe berichten gedurende het laatste uur

• ontvang binnen enkele minuten een antwoord

• 92%

92% percent van berichten die beantwoord zijn

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
04 okt 2007
Door Sslust

Sslust

• Award Winner
96%
02 Rang
voortgang

Folklore-vraaggesprek: vraag het aan de ontwikkelaars!

23 reacties 2.592 Weergaven Aangemaakt: 04-10-2007
04 okt 2007
Door Sslust
In oktober komt Folklore uit voor PLAYSTATION 3, een nieuw fantasy-avontuur van de ambitieuze gamesmaker Yoshiki Okamoto (bekend van Resident Evil, Devil May Cry en Onimusha) en het ontwikkelingsteamGame Republic in Tokio. Het team van Game Republic beantwoordt jullie vragen over dit unieke bovennatuurlijke avontuur in ons nieuwste forum-vraaggesprek. Als je vragen voor de ontwikkelaars hebt, kun je deze voor vrijdag 12 oktober om 12.00 uur Britse tijd (13.00 uur Nederlandse tijd) in dit onderwerp posten. We sturen je vragen dan naar het team en hun antwoorden op de tien meest vindingrijke en interessante vragen worden op dinsdag 23 oktober gepubliceerd in een artikel op eu.playstation.com. Als je vraag door het team wordt beantwoord, krijg je een tas met Folklore-goodies met een muismat, stickers en een boekje met artwork. (Lees onderaan wat je moet doen om in aanmerking te komen.) En vergeet niet dat we ook een wedstrijd houden waarbij jullie je eigen ontwerpen voor Folklore-personages kunnen insturen. De winnende inzending wordt als gratis download in de PlayStation Store aangeboden. Ook maak je kans op een exemplaar van de game. Over Folklore Folklore gaat over de reis van twee onbekenden, Keats en Ellen, die naar elkaar toe worden getrokken om een mysterieuze legende in het afgelegen Ierse dorpje Doolin te ontrafelen. Ze ontdekken al snel dat Doolin dienstdoet als een soort poort naar fantasy-werelden vol wezens, geesten en monsters. Om het mysterie van het dorp op te lossen en dus hun verleden te begrijpen, moet het stel door deze werelden reizen en de geheimen ervan onthullen. Ga naar de officiële Folklore-website op www.folklore-game.com voor meer informatie. Voorwaarden: - Er mogen niet meer dan drie vragen per forumlid worden gepost. Vragen worden beoordeeld op basis van vindingrijkheid en hoe interessant de vraag is. - Alle inzendingen moeten voor 12.00 uur Britse tijd (13.00 uur Nederlandse tijd) op vrijdag 12 oktober 2007 zijn ontvangen. - Deelnemers moeten minimaal 12 jaar oud zijn en in een van de volgende landen wonen: Oostenrijk, Australië, België, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Nieuw-Zeeland, Portugal, Ierland, Slowakije, Spanje, Zwitserland en Groot-Brittannië. - Antwoorden op de tien winnende vragen worden in een artikel geplaatst op eu.playstation.com voor 18.00 uur Britse tijd (19.00 uur Nederlandse tijd) op dinsdag 23 oktober 2007. - Elke winnaar ontvangt maximaal één tas met Folklore-goodies (zie hierboven wat er inzit). - Klik hier voor de volledigevoorwaarden.
0 Kudos
reactie
LABELS:
Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[BleachBoy]

80%
01 Rang
voortgang
[BleachBoy]
geaccepteerde oplossing
Folklore heeft een hele hoop folks, zijn deze folks gebaseerd op echte sprookjes en verhalen?

Het thema van Folklore spreekt mij erg aan, het ziet er dan ook erg uitgebreid uit, hoeveel man(uren) is/zijn verantwoordelijk voor deze game?

Ik zelf doe ook graag aan 3d design, met als uiteindelijke doel ook in de game industrie uit te komen, wat voor programma gebruiken jullie en hoe komen jullie aan zo'n goed of elkaar afgespeelde crew?
0 Kudos

Re: Folklore-vraaggesprek: vraag het aan de ontwikkelaars!

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
04
/16

WWWouter

94%
04 Rang
voortgang
WWWouter
geaccepteerde oplossing
Hoe zijn de jullie in de game industrie terechtgekomen (welke opleiding) , en wat waren de eerste games waar jullie aan gewerkt hebben?

Hoe lang van te voren zijn jullie begonnen met het bedenken van het spel en personages?
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
09
/16

cd_BE

• MVP
97%
09 Rang
voortgang
cd_BE
geaccepteerde oplossing
Bij het bedenken van het concept, denken jullie dan al aan set-up's & pay-off's. Waarbij jullie dingen aankondigen en later dan niet gebruiken om de speler op een dwaalspoor te brengen?

Is er in de dialogen tussen de personages een sub tekst?

Maken jullie gebruik van MacGuffin's om de speler van dit unieke bovennatuurlijke avontuur op een dwaalspoor te brengen?
0 Kudos

I do not suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Beta Trial Member since: 07-07-2003
Mac USER , since 28 - 09 - 2006!

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Award Winner
02
/16

ArTiFiCeR

• Award Winner
80%
02 Rang
voortgang
ArTiFiCeR
geaccepteerde oplossing
1. Als je begint met de demo dan zit je al eigenlijk meteen in de mystieke sfeer, (ik kan me voorstellen dat als je een gangster sfeer wilt dan kan kijken van het echte gangster gedoe, en een racespel van echte races kan afleiden.)
Hoe wisten jullie dan ook deze sfeer dus in de game weten te brengen maar toch ook wel echt te laten voelen en niet dat je zo een nep gevoel krijgt

(Translated: ) 1. When you start playing the demo your actually already immediately in the mystical atmosphere( I can prevent that when you want an ganster atmosphere you look and take stuff from the real gangster scene, and when a you want a racing game you can look from real races.) So how did you got this mystical atmosphere in the game and yet make it also feel pretty real and not so fake.

2. Stel deze game wordt een mega succes, waarschijnlijk volgt er dan een vervolg, maar zijn daar ook al zoiezo plannen voor om een sequel te maken? Zo nee, na een groot succes wel?

(translated: ) 2.Just think that this game will be a great succes, there will probably be a sequel, but are there already plans for that anyways right now? If you dont have any, will there be one after a big succes?

3. Een meer persoonlijkere vraag naar jullie, wat vinden jullie zelf van de game als buitenstaanders en verwachten jullie hoe de game het zou doen op de markt?

(translated: ) 3. More of a personal question to you, what would you think about the game as outsider en what do you expect from the game on the market?
0 Kudos

------------
Ips Leader

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[Fradizzle]

80%
01 Rang
voortgang
[Fradizzle]
geaccepteerde oplossing
Wat is precies jullie doel met deze game? Wat vinden jullie zelf belangrijk aan een game en wat zijn dus de punten waarin Folklore zich onderscheidt? Is jullie doel hiermee bereikt?
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
03
/16

Air-Element

90%
03 Rang
voortgang
Air-Element
geaccepteerde oplossing
ik zag de review op gametrailers, ik was echt verwonderd, de sfeer van het spel kwam al naar boven op een low definition filmpje. Wat ik me nu afvraag is: -Op welke elementen moet je letten om er de sfeer echt in te brengen. -Wat gaf jullie inspiratie om tot zo'n verhaal te komen? -Waarom hebben jullie ervoor gekozen om de helft van de game een actie-element te geven en het andere deel een rpg element?
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[warjan]

80%
01 Rang
voortgang
[warjan]
geaccepteerde oplossing
Hoelang is deze game al in ontwikkeling? Is het script nog steeds hetzelfde zoals het aan het begin van de procedure van de game was of zijn er ook veel wijzigingen gebracht in het spel, en zo ja, welke dan?

Wat voor soort mensen verwachten jullie met dit spel aan te trekken? En hebben jullie al een prognose van hoeveel?
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[FrodigY]

80%
01 Rang
voortgang
[FrodigY]
geaccepteerde oplossing
1. Zijn jullie gelijk begonnen met de game maken toen iemand met het idee kwam of heeft het eerst nog een tijd op de ideeënstapel gelegen?

2. Het is me opgevallen dat Keith best veel op Otacon van Metal Gear Solid lijkt. Is dit puur toeval of zijn jullie stiekem MGS fans?

3. Het kan al gezegd worden dat Folklore een grote hit is. Zullen jullie als bedrijf zijnde blijven richten op het fantasy genre of kunnen we ook andere games van jullie verwachten in de toekomst?
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Award Winner
09
/16

Lijpo

• Award Winner
95%
09 Rang
voortgang
Lijpo
geaccepteerde oplossing
Mag ik ten eerste je dr er even op wijzen dat de link naar "pagina met gamedetails" verwijst naar http://paginametgamedetails :p en dat er bij de eerst link naar folklore-game er een spatie voor de 'www' staat...;)

Anyway, mijn vragen:

1. Het is onderhand de meest herkenbare eigenschap van Folklore, namelijk het absorberen van zielen met behulp van de Sixaxis. Is deze mogelijkheid om de zielen te absorberen (mbv sixaxis) een gedwongen feature van Sony en hadden jullie deze feature eigenlijk liever met een simpele R3 knop (of iets dergelijks) opgelost of is de mogelijkheid van de tilt sensor een welkome toevoeging?

2. Elk project, ongeacht het formaat ervan, kent zijn hoogte-en dieptepunten, welke waren dit voor jullie?

3. De omgevingen in de fantasie wereld en in het stadje Doolin zien er allemaal zeer gedetailleerd en fantasie rijk uit. Zijn deze omgevingen soms gebaseerd op bestaande (aardse) locaties?
0 Kudos

~ Live by Honor, Kill by Stealth ~

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[Fradizzle]

80%
01 Rang
voortgang
[Fradizzle]
geaccepteerde oplossing
Wat is precies jullie doel met deze game? Wat vinden jullie zelf belangrijk aan een game en wat zijn dus de punten waarin Folklore zich onderscheidt? Is jullie doel hiermee bereikt?
Wat is jullie grootste inspiratie geweest om een game te maken als deze?
Zijn het verhaal en de personages gebaseerd op 'echte' gebeurtenissen of mythen of is het gewoon compleet zelf verzonnen?

Sorry ik kon niet edit'en.
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

RpgN

80%
02 Rang
voortgang
RpgN
geaccepteerde oplossing
1. Was het opzettelijk om geen stemmen tijdens de cut-scenes te gebruiken?

2. Waarom werd het spel Folklore genoemd?

3. Hoeveel procent werd de kracht van de ps3 benut en kon je daarmee je visie wat betreft graphics bereiken?
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Award Winner
03
/16

Daanoontje

• Award Winner
90%
03 Rang
voortgang
Daanoontje
geaccepteerde oplossing
1. Folklore is een zeer sfeervol spel, hebben jullie dingen uit jullie persoonlijke ervaring/gebeurtenissen/Gedachtes in het spel gestopt om het zo sfeervol te maken? Zo ja welke ervaringen dan? Zo nee, hoe hebben jullie dan zoveel sfeer in deze prachtige titel gekregen? 2. In Japan heet het spel FolksSoul, waarom hebben jullie tijdens de localisatie van het spel in de westerse landen de naam naar Folklore verandert? 3. Jullie zijn ook het brein achter de Genji titels, hebben jullie enige kenmerken uit deze games overgenomen en opnieuw gebruikt voor Folklore?
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[WhiteFox]

80%
01 Rang
voortgang
[WhiteFox]
geaccepteerde oplossing
Een ietwat persoonlijke vraag:
Gaan jullie een feestje bouwen als het blijkt dat het spel goed ontvangen/verkocht geweest is?
Translated:
A bit of a personal question but:
Are you going to throw a party when it appears the game was received/sold well?

Zijn de main characters gebaseert op mensen die jullie kennen of is alles toevallig gekozen?
Translated:
Are the main characters based on real life persons or is everything about the characters a coincidence?

Waren er dingen in het spel die jullie wilden inbrengen maar niet konden door beperkingen?(hardware of andere)
Translated:
Were there things you wanted to put in the game but you couldn't because of limitations? (either hardware or otherwise.)
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

SaDisticNL

88%
02 Rang
voortgang
SaDisticNL
geaccepteerde oplossing
Jullie games hebben altijd een rock/horror achtig sfeertje gehad, DMC is hier een goed voorbeeld van, met een goed verhaal. Blijkbaar is dit een winnende formule. Is dat waarom jullie voor een gelijkwaardig fantastisch uniek sfeertje hebben gekozen voor folklore?

De besturing is compleet anders dan elk ander spel op de ps3. Waarom hebben jullie niet gekozen voor de standaard joystick/buttons besturing?

In welke mate heeft de originele folklore uit verschillende landen een rol gespeeld bij de ontwikkeling van de game?
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Award Winner
03
/16

Daanoontje

• Award Winner
90%
03 Rang
voortgang
Daanoontje
geaccepteerde oplossing
Wat is er ooit met deze vragen gebeurt? Er is namelijk nooit een artikel hiervoor geplaatst:p
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

SaDisticNL

88%
02 Rang
voortgang
SaDisticNL
geaccepteerde oplossing
Waarschijnlijk hetzelfde als met de assassins creed Q&A :p
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[WhiteFox]

80%
01 Rang
voortgang
[WhiteFox]
geaccepteerde oplossing
Dat verbaaste me nu eens niets zie. ;)
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Award Winner
09
/16

Lijpo

• Award Winner
95%
09 Rang
voortgang
Lijpo
geaccepteerde oplossing
Via het engelse forum ben ik achter deze link gekomen waar de vragen + antwoorden vermeld zijn:
http://uk.playstation.com/games-media/news/articles/detail/item85964/%22We-wanted-to-do-something-di...

Cool dat mijn (thans, ik neem aan dat ze met Liipo mij bedoelen :p) vraag ook gekozen is en die van Fradizzle. Proficiat :gr8:
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[Fradizzle]

80%
01 Rang
voortgang
[Fradizzle]
geaccepteerde oplossing
SsLust, je had al het maximale aantal berichten, dus post ik het hier. Hi gozert, Weet je nog dat we een Folklore Q&A hadden een tijd terug? Nou, jouw vraag was een van de vragen die gesteld was, dus daarom wil ik je als bedankje even wat Folklore goodies sturen :D Mag ik je naam en adres hebben zodat ik dat kan doen? Alvast bedankt! Sslust Vet, sorry, heb het heel druk momenteel dus kan maar weinig komen, hopelijk ben ik nog op tijd? ;) Bedankt. :D Mijn gegevens wil ik wel de PM sturen maar dat lukt dus niet. Alvast bedankt! ;)
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Award Winner
09
/16

Lijpo

• Award Winner
95%
09 Rang
voortgang
Lijpo
geaccepteerde oplossing
Nou, vandaag mijn pakketje alweer ontvangen en het bevatte de volgende toffe goodies:

Link

PS3 plastic tas
Folklore Muismat
Folklore Sticker vel
Folklore Art boekje

Art boekje inhoud:

Link

Link

Link

Hartstikke bedankt Sslust :gr8: :D echt tofff
0 Kudos

Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer