Beantwoorden
Heb je iets toe te voegen?

Meld je aan om verder te gaan

• 12

Nieuwe berichten gedurende het laatste uur

• ontvang binnen enkele minuten een antwoord

• 92%

92% percent van berichten die beantwoord zijn

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
30 sep 2007
Door [Fradizzle]

[Fradizzle]

80%
01 Rang
voortgang

Wat verwachten jullie van Folklore?

22 reacties 2.450 Weergaven Aangemaakt: 30-09-2007
30 sep 2007
Door [Fradizzle]
De titel zegt genoeg; Wat verwachten we van Folklore?

Ik denk dat de game in de reviews niet heel hoog zal scoren (7-8), maar dat ik het toch wel een goede game vind. Ik ga hem dan ook zeker halen (maar niet met de volle prijs) of er moet wel iets heel erg fout zijn. De sfeer die het spel heeft is fantastisch, de omgevingen zijn mooi, het komt allemaal heel leuk op me over. Het verhaal erachter lijkt me ook wel leuk, maar dat zou misschien nog wel tegen kunnen vallen. In dat geval maken de sfeer en de omgevingen het meer dan goed! Een nadeel vond ik dat je de SIXAXIS omhoog moet trekken nadat je een vijand verslagen hebt, ik denk dat dit wel gaat irriteren na verloop van tijd, hopelijk is het uit te zetten.

Informatie:

Folklore is een gloednieuw actie-avontuur voor PS3 van de legendarische spelontwerper Yoshiki Okamoto (uitvoerend producent van Onimusha™, Devil May Cry™ en Resident Evil™).

Een brief van een overleden moeder, een mysterieus telefoontje en een vergeten jeugd leiden de jonge Ellen en Keats, een journalist van een paranormaal tijdschrijft, naar Doolin. Dit slaperige Ierse dorpje herbergt een portaal naar de 'Netherworld'. Deze wereld bevat de antwoorden op een 17 jaar oud raadsel.

Jij neemt de rol aan van een van de twee hoo***ersonages en reist naar zeven bizarre gebieden vol nachtmerrieachtige wezens. Daar spreek je met de doden. Hun herinneringen bevatten de sleutel tot het ontrafelen van het verleden.

In het spel boek je voortgang door 'Folks' te vangen. Deze nachtmerrieachtige wezens bevolken de Netherworld. Door hun krachten te absorberen en te combineren, kun je sterke vijanden verslaan.

* Kruip in de huid van Ellen of Keats met elk hun eigen speelstijl en verhaallijn.
* Meer dan 100 wezens, de Folks, met unieke krachten en vaardigheden die jij kunt gebruiken om je gevechtsstrategie te bepalen.
* Neem vijanden gevangen met de unieke functionaliteit van de SIXAXIS draadloze controller. Haal de wezens binnen door op het juiste moment een snelle polsbeweging te maken met de draadloze controller

http://www.insidegamer.nl/playstation3/folklore/videos/2506 (filmpje)

Bronnen: Informatie van deze site, filmpjes en 2 screens van Insidegamer.

En wat verwachten jullie van deze game?
0 Kudos
reactie
LABELS:
Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

SaDisticNL

88%
02 Rang
voortgang
SaDisticNL
geaccepteerde oplossing
Het ligt helemaal aan het verhaal, gameplay is en en nieuw maar vind de sfeer niet zo... en de camera is lastig. Als het verhaal top is koop ik hem zeker.
0 Kudos

Re: Wat verwachten jullie van Folklore?

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[ruben12345]

80%
01 Rang
voortgang
[ruben12345]
geaccepteerde oplossing
Ik denk dat dit een zeer goed spel gaat worden. Waarschijnlijk zo'n spel waar iedereen er van houdt en het niet houden van dit spel een heidense zaak is. (Zoals Okami, SoTC, Final Fantasy X, Resident Evil 4)
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[Fradizzle]

80%
01 Rang
voortgang
[Fradizzle]
geaccepteerde oplossing
Okami en SotC, zoiets denk ik ook. Ik denk niet dat heel veel mensen het zullen kopen, maar dat het wel een zeer goede game is, laten we het hopen!
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Award Winner
04
/16

Madmaxx

• Award Winner
88%
04 Rang
voortgang
Madmaxx
geaccepteerde oplossing
De (1ste)demo had me meteen overtuigd. Vind dat echt heel goed gedaan hoe dat werkt met dat inslurpen van de vijanden. Vooral die verschillende manieren. Maar de camera was inderdaad wel nogal rot.
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

BRiKSo

60%
02 Rang
voortgang
BRiKSo
geaccepteerde oplossing
Dit is ckr een game die ik gelijk bij de release ga halen de hele setting spreekt me wel aan de manier van het verslaan van vijanden en de sfeer spreekt me ook wel aan hou wel van dit soort games :D
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[mattetoet]

80%
01 Rang
voortgang
[mattetoet]
geaccepteerde oplossing
Ik weet het nog niet zo. Al wat ik zag was veelbelovend, maar toch. Iets houdt me tegen om te zeggen dat ik hem ga kopen. Ik wil hem eerst testen en dan zien we wel. Als ie meevalt haal ik hem denk ik wel. Setting vind ik fantastisch:eek:
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Award Winner
05
/16

JFZ

• Award Winner
94%
05 Rang
voortgang
JFZ
geaccepteerde oplossing
Gisteren de demo gespeeld , weet het niet????.
Ik vond het wel erg traag allemaal.
En veel van hetzelfde (gevechten).
Maar een demo is een demo. Wacht wel de reacties af hier op het Forum.
Indien het toch echt een geweldig spel is koop ik hem dan wel, anders laat ik deze aan me voorbijgaan.
MVG
JFZ
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[BleachBoy]

80%
01 Rang
voortgang
[BleachBoy]
geaccepteerde oplossing
Ik wacht nog even met kopen, de game lijkt me erg tof dat wel!
maar er komen nog een hele boel andere vette games uit, tegen die tijd dat ik hem koop is hij waarschijnlijk toch goedkoper:D
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[DownBusiness]

80%
01 Rang
voortgang
[DownBusiness]
geaccepteerde oplossing
Ik heb de demo nu 2 keer gehaald; 1x met het vrouwke en 1x met het mannetje.
"Het spel heeft opzich wel wat", het is zeker een verademing na al dat geschiet en gerace.

Het doet me denken aan de tijden dat ik Kingdom Hearts speelde tijdens de koude wintermaanden.

Het ziet er allemaal wel leuk uit maar het is zeker niet baanbrekend. Ik hoop alleen dat het spel lang mee gaat en niet na 10 uurtjes voorbij is.

Ik denk dat ik nog wat artikelen over dit spel moet gaan lezen (OPM is best positief) voordat ik mij uiteindelijke oordeel zal gaan vellen.
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[Fradizzle]

80%
01 Rang
voortgang
[Fradizzle]
geaccepteerde oplossing
http://uk.ps3.ign.com/articles/824/824614p1.html Een 9,0, verrassend hoog. Ik ben zeer aangenaam verrast, toch ga ik hem niet meteen kopen.
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

RpgN

80%
02 Rang
voortgang
RpgN
geaccepteerde oplossing
Opm gaf ook een hoge cijfer volgens mij (86%). Ik had eerlijk gezegd minder verwacht. Het spel spreekt me wel aan, maar ik ben bang dat de nadruk teveel op gameplay wordt en te weinig verhaal. Ook zonder stemmen vind ik wel een beetje vreemd. De game herinnert me wel aan Lost Kingdoms reeks (gamecube) met mooie graphics. Ik ben benieuwd wat de anderen ervan vinden :gr8:
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Award Winner
03
/16

Daanoontje

• Award Winner
90%
03 Rang
voortgang
Daanoontje
geaccepteerde oplossing
Dit is een game die ik zeker ga halen als ik eindelijk mijn Ps3 heb. @RpgN: De kaarten van Lost Kingdoms doen me inderdaad wel aan dit spel denken jah.
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[Furyan]

80%
01 Rang
voortgang
[Furyan]
geaccepteerde oplossing
De game spreekt me eigenlijk ook aan mr ben bang dat ik na een tijd het beu ga worden en juist dat zal me uiteindelijk gaan tegenhouden om het spel te kopen, mss ga ik het eerst eens gaan lenen.
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[WhiteFox]

80%
01 Rang
voortgang
[WhiteFox]
geaccepteerde oplossing
Zoals altijd het geval is bij mij:

Spelen, vol verwondering en zenuwachtigheid... wat afzwakken omdat ik bij een bepaald stuk niet verdergeraak en dan weer volop gas geven...

Maar ik verwacht dat het een mooi ontroerende ontkoping heeft, dat er enkele mooie scenes inzitten en knappe grafishe landscappen.
En dat de dungeons en de nieuwe kostuums vet gaan zijn! =P (De één qua speelstijl de andere qua uitzicht.)

En dat het een vervolg krijgt natuurlijk. ;)
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

ibsenhouse

24%
02 Rang
voortgang
ibsenhouse
geaccepteerde oplossing
Natuurlijk veel heb dan ook nogal een zwak voor 90% van alle Capcom titels!!!
Op de dag van release ligt de game bij mij op de mat,net als resident evil wii ed,Lost Planet,ed.
Het enige nadeel is dat ik eerst Warhawk uit mijn PS3 moet wrikken nu maar hopen dat deze niet vastgeroest is.
Dus mijn verwachtingen zijn hoog als dit weer een ECHTE Capcom titel is kan het haast niet mis.:gr8:
Wel jammer dat er geen multiplayer optie in zit.
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

RpgN

80%
02 Rang
voortgang
RpgN
geaccepteerde oplossing
Dit is een game die ik zeker ga halen als ik eindelijk mijn Ps3 heb.

@RpgN: De kaarten van Lost Kingdoms doen me inderdaad wel aan dit spel denken jah.

Ja, he? De stijl en de gameplay is echt precies hetzelfde. Ik vind dat niet zo erg want Lost Kingdoms (vooral deel 2) spellen zijn erg verslavend. En kaarten actie gericht gebruiken is veel beter dan turnbased met veel regels.

Ik heb de demo van Folklore geDLed en moet het nog uitproberen. Ik ben benieuwd :D
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

ibsenhouse

24%
02 Rang
voortgang
ibsenhouse
geaccepteerde oplossing
Ik heb Folklore net binnen en damn wat ziet dit er goed uit!!!!:gr8:
Besturing is goed te doen nog wel ff wennen maar dat is bij zoveel games zo.
Dus een aanrader voor iedereen die niet van conventionele spellen houdt.
DIT IS NEXT GEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Award Winner
03
/16

Daanoontje

• Award Winner
90%
03 Rang
voortgang
Daanoontje
geaccepteerde oplossing
Natuurlijk veel heb dan ook nogal een zwak voor 90% van alle Capcom titels!!! Op de dag van release ligt de game bij mij op de mat,net als resident evil wii ed,Lost Planet,ed. Het enige nadeel is dat ik eerst Warhawk uit mijn PS3 moet wrikken nu maar hopen dat deze niet vastgeroest is. Dus mijn verwachtingen zijn hoog als dit weer een ECHTE Capcom titel is kan het haast niet mis.:gr8: Wel jammer dat er geen multiplayer optie in zit. Jammer dat het alleen geen Capcom titel is.....
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

RpgN

80%
02 Rang
voortgang
RpgN
geaccepteerde oplossing
Misschien bedoelt hij/zij dat game republic members van capcom zijn gestapt en dat zij misschien het gevoel kunnen overbrengen van een echte capcom game?

Maar goed, ik heb de demo uitgeprobeerd. Het spel is qua gameplay wel erg goed. Ook graphics en sfeer is niet mis. Maar het spel is echt stil...Ik vind het vreemd zonder stemmen en die comic style moet ik ook nog aan wennen.
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[coole-emre]

80%
01 Rang
voortgang
[coole-emre]
geaccepteerde oplossing
als je bezig bent met folklore game , zie je dan movie of net als demo strip verhaal?
0 Kudos

Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer