Reply
Want to join in?

Sign in to continue

• 10

New messages in the last hour

• Get a response within minutes

• 92%

92% percent of messages responded to

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
11 Jan 2009
By Copromancer

Copromancer

27%
02 Rank
Progress

The Lost and Damned

21 Replies 3,592 Views Created 11-01-2009
11 Jan 2009
By Copromancer

According to a gamereactor.se Microsoft has bought the exclusive rights for the GTA sequel (GTA:IV The Lost and Damned) for $50 million. How can Sony let Microsoft get the exclusive rights for this game/sequel/patch whatever you wan't to call it?! I hope it becomes available on PS3 or that Sony gets the rights for some other upgrade for GTA:IV because it would suck alot if GTA became a "xbox game".

0 Kudos
Reply
LABELS:
View our house rules for posts
Post Reply Update Reply Cancel

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
Beta Tester
05
/16

Keldj

• Beta Tester
92%
05 Rank
Progress
Keldj
Accepted Solution

I do not know the exact amount of money Microsoft payed, but it is true, that the upcomming content called "The Lost and Damned" is exclusive for the Xbox 360.

Unfortunately - if you look at it from a PS3 users point of view - the deal goes as far as saying that no extra contect will be available for the PS3. So if one wants to expand the GTA 4 one has to get the Xbox 360 version of the game...

0 Kudos

Re: The Lost and Damned

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

ktd

80%
02 Rank
Progress
ktd
Accepted Solution

Sony har ju inget med den dealen att göra. MS betalade $50 miljoner till Rock Star för att få exlusivt DLC.

Fallout 3 kommer ju också med DLC. Men bara till Xbox360 och PC. :( Hade jag vetat det hade jag köpt Fallout till min 360.

Det var därför jag köpte GTA IV till 360 och inte till PS3.

Ang. Fallout så sa Bethsoft:

"I just wanted to say how much we love XBLM ... we'll be doing substantial exclusive 360 and Games For Windows downloadable content,"

said executive producer Todd Howard at the Microsoft E3 keynote

Men det är tråkigt att pengar styr branchen så hårt så vi gamers är dom som blir lidande.  :(

0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

Copromancer

27%
02 Rank
Progress
Copromancer
Accepted Solution

@ktd wrote:

Sony har ju inget med den dealen att göra. MS betalade $50 miljoner till Rock Star för att få exlusivt DLC.

Jag tror inte att det hela skedde bakom ryggen på Sony, jag tror microsoft helt enkelt budade ut Sony. Jag tycker Sony hade kunnat punga ut lite stålar och fått rättigheter att släppa expansionen några månader senare eller liknande. Jag hoppas innerligt att Sony har något ess i rockärmen för jag vill verkligen inte behöva äga ett 360 bara för att kunna spela GTA fullt ut.

Vet någon om Microsoft/Sony har köpt till sig rättigheter till några andra spel (förutom fallout 3 som redan nämnts)? Det verkar för mig som att microsoft vill köpa till sig så mycket som möjligt för att tvinga folk att spendera pengar på xbox live.

0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

ktd

80%
02 Rank
Progress
ktd
Accepted Solution

Har för mig att PS3 får en exklusiv bana i kommande DLC till Mirror's Edge. Tror iof inte Sony behövt betala för den men man vet aldrig. :)

0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

Copromancer

27%
02 Rank
Progress
Copromancer
Accepted Solution
Ok, jag läste lite tidigare artiklar och tydligen skulle tidigare GTA releaser vara exklusivt till PS2 men vi vet alla hur det gick med det. Fast jag hittar inget om att Sony fick betala för denna "exklusivitet", men jag börjar komma över det nu och ser att livet går vidare även utan denna expansion :P Är dock extra less när det är Sepultura i trailern för The Lost and Damned. Det är typ det coolaste sen jag upptäckte att Raining Blood var med i Vice City :D
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
Award Winner
06
/16

Neshy

• Award Winner
96%
06 Rank
Progress
Neshy
Accepted Solution
Jeg er kanskje alene om det, men, de 50 millionene var kanskje litt bortkasta? De vant noen kunder på det der og da, men idag er det svært få som fortsatt spiller GTA, eller, dette GTA spiller levde utrolig "kort" iforhold til san andreas...

For all del, GTA spillet er bra, morsomt å spille, men selvom jeg hadde hatt en xbox vet jeg ikke om jeg hadde kjøpt den "eksklusive" tileggspakka når den kommer ut (hvis den noen gang gjør det...:p)
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

ktd

80%
02 Rank
Progress
ktd
Accepted Solution

Ända anlednignen att jag köpte GTA IV till 360 och inte PS3an var just att jag visste att expansionen bara skulle komma till 360.  :(

Hade jag känt till att Fallout 3 hade samma deal skulle jag köpt det till 360 istället också... 

Jag tycker det är dåligt av spelutvecklarna att gå med på sånna uppgörelser som tex. Lost and Damned, för det drabbar spelare, inte företag som Sony, Microsoft och Nintendo.

Men vi får hoppas att Lost and Damned och Fallout 3 expansionen kommer till PS3 så småning om. Bioshock och Lost Planet skulle ju också bara komma till 360 men så småning om så hittade dom till PS3 också...  :)

0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
Award Winner
04
/16

Sonderceed

• Award Winner
93%
04 Rank
Progress
Sonderceed
Accepted Solution
Lol. Sony dont got alot of mony anymore. They fired 8000 people.
0 Kudos

Sonderceeeeeeeeeeeeeeeeee...
...eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed ;)

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

ktd

80%
02 Rank
Progress
ktd
Accepted Solution

Det är iof inte roligt men i dom här tiderna är Sony inte ensamma om att tvingas sparka folk.

Jag tycker synd om alla som tvingas gå från sina jobb. Måste kännas jobbig eftersom det inte är så lätt att få nytt jobb när det är så osäker i hela världen som det är nu.

Hoppas verkligen det blir ordning på ekonomin snart! 

0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

Copromancer

27%
02 Rank
Progress
Copromancer
Accepted Solution

Nu har spelet iaf kommit och jag är ganska bitter eftersom det visar sig innehålla en massa bra musik. Sepultura, Terrorizer, Cannibal Corpse, Deicide, Kreator, Entombed... nåja, jag får väll dra till min polare och klara ut det. Det är ändå bara 22 storyline uppdrag i spelet och jag läste att en snubbe hade spelat igenom det på ca 5 timmar. Jag är ganska intresserad av känna på de ny MC-köregenskaperna. Jag tyckte att köra MC i GTAIV var ett helvete jämfört med bil som var så kul.

Aarsak til edit: banning/svärande

Message Edited by IzzyJ on 26-02-2009 11:47 PM
0 Kudos

[ Edited ]

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

ktd

80%
02 Rank
Progress
ktd
Accepted Solution

Jag har kommit igenom halva ungefär. Jag rusar aldrig igenom spel utan vill göra så mycket som möjligt....

Lost and Damed är jäkligt coolt. Skön känsla att vara biker istället för Niko.

jag tycker Lost and Damned är ett av väldigt få DLC som verkligen är värt priset. Hoppas verkligen det kommer till PS3 så PS3-ägare får njuta av det också.

0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

gregofleeds

48%
02 Rank
Progress
gregofleeds
Accepted Solution

from what ive heard not only 1 but 2 ptach/expansion/episode thingys for xbox only.

theres meant to be a western ps3 exclusive in development but who knows.

gta was made famous on the playstaion, so you think rockstar would have something GTA realated for ps3

0 Kudos

Photobucket

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

ktd

80%
02 Rank
Progress
ktd
Accepted Solution

Det är kul att utvecklarna forsätter supporta spelen men tråkigt att inte alla deras kunder får ta del av det. 

Red Dead Redemption heter det men det kommer inte vara ett PS3-exlusivt spel. Vilket jag tycker är bra.

http://www.rockstargames.com/reddeadredemption

Alla 3:e-partutvecklade spel och DLC tycker jag ska komma till alla konosler. Det är bara löjligt att hålla på med att begränsa och låta sig köpas hit och dit.
Att Microsoft, Sony och Nintendos egna spel bara kommer till deras konsol är självklart men Rockstar, Bethesda mfl. borde inte hålla på med att "välja sida". :(

0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

Davidox

51%
02 Rank
Progress
Davidox
Accepted Solution

Its unaceptable that the PS3 players won´t get Lost and Damned, Maybe we should do a list of people who will get GTA4: Lost and Damned or will buy a PS3 to have Lost and Damned, i think it will be a good motivation for Sony to buy the rights, give them a garantee that will have profits, I would buy it, and i will NEVER get a Xbox360 i am in the fight against Microsoft, i dont agree with they´re politics...

LETS FIGHT FOR PS3:Sniper:

Messagem editada por Davidox em 17-03-2009 07:27 PM
0 Kudos

[ Edited ]

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

ktd

80%
02 Rank
Progress
ktd
Accepted Solution

Jag hörde ett ryckte här om dagen att PS3 antagligen kommer att få Lost and Damned, fast inte som DLC utan på skiva.

Tydligen ska avtalet mellan MS och Rockstar bara gälla DLC. Dom trodde att LoD skulle komma ungefär samtidigt som när nästa DLC till Xbox360 kommer.

Ryckten florerar hela tiden och dom flesta är inte sanna men vi kan ju iaf hoppas så att ni som inte äger en 360 också kan få spela underbara LoD. 

0 Kudos

Svar: The Lost and Damned

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
Beta Tester
04
/16

Sprinter

• Beta Tester
81%
04 Rank
Progress
Sprinter
Accepted Solution
Även fast jag är ett stort GTA fan så är jag inte så speciellt intresserad av Lost and Damned. Hoppas istället att GTA 5 eller vad nästa GTA nu kommer heta blir exklusivt till PS3 :)
0 Kudos

Re: Svar: The Lost and Damned

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

ktd

80%
02 Rank
Progress
ktd
Accepted Solution

Lost and Damned är så jäkla mycket bättre än själva GTA4. Jag hade mer än gärna sett att Lost and Damned var huvudstoryn i spelet och Niko var lilla DLC. Så otroligt mycket bättre story och känsla i spelet tycker jag.

Men smaken är ju som vanligt delad.  :D 

Varför vill du att det ska vara exklusivt till PS3? Jag ahr alltid undrat varför fanboys (säger inte att du är en) alltid vill ha plattformsexklusiva spel till varje pris. Är det för att kunna tracka ner på dom som valt en annan konsol?

Jag tror vi får bättre spel om dom inte är exklusiva. Är spelen inte exklusiva kommer dom sälja otroligt många fler exemplar och kommer därför tjäna mycket mer penger.

Tjänar dom mer pengar kan dom lägga mer pengar på utvecklingen av spelet och därav blir det oftast bättre.

Dessutom säkrar utvecklarna sin framtid om dom tjänar mer pengar och det gynnar oss gamers i slutändan!  ;)

Nä, dom ända som ska ägna sig åt plattformsexklusiva spel är konsolbolagens egna studios (säger man studios?)...

Det är min 2 öre iaf...  :) 

0 Kudos

Svar: Re: Svar: The Lost and Damned

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
Beta Tester
04
/16

Sprinter

• Beta Tester
81%
04 Rank
Progress
Sprinter
Accepted Solution
Anledningen till varför jag tycker att nästa GTA ska vara exklusivt till PS3 är att jag tror att dom då skulle kunna göra GTA mycket bättre och större än förut, med hjälp av Blu-ray. Sen kanske man slipper frame-rate drops och liknande om dom koncentrerar sig på ett system. :)
0 Kudos

Re: Svar: Re: Svar: The Lost and Damned

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

ktd

80%
02 Rank
Progress
ktd
Accepted Solution

Jo, det vore iof en fördel men dom kan ju släppa det på flera skivor till 360.  :D

0 Kudos

Svar: Re: Svar: Re: Svar: The Lost and Damned

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
Beta Tester
04
/16

Sprinter

• Beta Tester
81%