Reply
Want to join in?

Sign in to continue

• 56

New messages in the last hour

• Get a response within minutes

• 92%

92% percent of messages responded to

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
19 Feb 2008
By [claes1980]

[claes1980]

80%
01 Rank
Progress

Minigame survival mode

1 Reply 1,057 Views Created 19-02-2008
19 Feb 2008
By [claes1980]
Hej
Jag vet inte hur sånt här funkar, men spelade just egenom Heavenly Sword vilket är ett av dom bästa och snyggaste spelen jag spelet men det känns lite kort livat. Så nånting som vore lite coolt för att göra spelet lite längre vore ett survival mode. Typ ett minigame.

För rätt många år sedan så spelade jag ett litet spel som hette Phobia 2, spelet går inte klara av utan bygger bara på att man ska döda så många fiender som möjligt innan man själv dör, sen så fick man se sin och andras highscores.

Det låter lite kasst men det var riktigt beroende framkallande och kul, så skulle inte något liknande kunna göras till Heavenly Sword? Med dom enorma slagfälten i slutet av spelet så kan jag lätt se det framför mig :)

// Claes Karlsson
0 Kudos
Reply
LABELS:
View our house rules for posts
Post Reply Update Reply Cancel

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
01
/16

[KingX]

80%
01 Rank
Progress
[KingX]
Accepted Solution
det du pratar om finns i ganksa många spel, dock ej i action betande spel som detta..
men det finns i dom flesta fighting spel.. survival mode även kallat där, då man helt enkelt ska dänga så många som möjligt innan man dör själv..

och japp, faktiskt så hade man enkelt kunna införa ngt sådant minispel med enkelhet i ett spel som H.Sword, sådant skulle även funka o ex. God Of War
typ ngnt "boss survival mode" eller liknande..

Du får maila till tillverkarna och tipsa, många spel utvecklare blir bara glada över ideer från "fansen" så att säga
0 Kudos

Sv: Minigame survival mode

View our house rules for posts
Post Reply Update Reply Cancel