Beantwoorden
Heb je iets toe te voegen?

Meld je aan om verder te gaan

• 41

Nieuwe berichten gedurende het laatste uur

• ontvang binnen enkele minuten een antwoord

• 92%

92% percent van berichten die beantwoord zijn

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
11 jan 2018
Door cd_BE

cd_BE

• MVP
96%
09 Rang
voortgang

[Community Review] Life is Strange: Episode 2 & 3

[ Bewerkt ]
8 reacties 1.154 Weergaven bewerkt 11-01-2018
11 jan 2018
Door cd_BE

Life is Strange: Before the storm

Episode 2 & 3

Aan allen die mijn vorige review gelezen hebben: proficiat! Aan allen die hem niet gelezen hebben, doe dat even door hier te klikken. Ik wacht wel...

Of in een notendop: Wat ik heb neergetypt over graphics en gameplay geldt ook voor episode 2 en 3. Alsook mijn positieve en negatieve “vibes”.

Nu naar de nieuwe wereld, en dan heb ik het niet over een boek maar over episode 2. Waar het meteen opvalt dat enkele van je keuzes uit ep 1 nu hun gevolgen dragen. Enkel een beetje jammer dat Episode 3 eindigt met een spoiler althans als je de eerste game niet gespeeld hebt.

Episode 2 & 3 komen nu aan bod.

Episode 2: ‘Brave New World’

Brave New World

Net zoals ik in de eerste review schreef; van prequels moet je houden. Maar ik bedenk me net dat ik dit voor deze review ook kan doortrekken naar Episode games. Daar moet je ook van houden. Want nu ik episode 2 & 3 achter elkaar heb gespeeld had ik meer voldoening over het lief en leed van Chloe & Amber dan toen ik na enkele maanden episode 2 kon spelen. De gebeurtenissen en de keuzes waren te ver weg. Ik zeg dit omdat ik vorige week een artikel las over videogames en hoe we als gamers worden bedot in het aankopen en spelen van games. We moeten vorderingen maken als we verder willen. Ik dacht toen dat is uiteraard de bedoeling, het is een spel. Maar ik merk ondertussen ook dat er toch ook veel gamers zijn die kunnen genieten van een een spel dat geen spel is. En dat is wat ze in Life is Strange: Before the storm zeer goed weten te gebruiken. Episode 1 voelde aan zoals Life is Strange. Benieuwd naar waar Episode 2 ons brengt.

In Brave New World gaat de focus vooral over de problemen waar Rachel en Chloe zich hebben ingewerkt. Keuzes, altijd maar keuzes. En het begint met een drastische keuze voor Chloe. Een dag/nachtje uitgaan met een nieuwe vriendin is niet altijd zonder gevolgen.

Knock Knock

Mensen die Life is Strange hebben gespeeld zullen direct een soort van herkenning zien als Rachel tegen het raam tikt van de pas gerenoveerde auto uit Episode 1. Rachel bekijkt je werk aandachtig en geeft, naargelang je keuzes, andere opmerkingen. Dit is een subtiele hint naar de keuzes die je maakt bij het renoveren van je wagen.

Rachel en Chloe hebben een hart tot hart over wat ze gezien hebben en over de reactie van Rachel. Je voelt dat de vriendschap van de twee meisjes hier een duidelijke ommekeer maakt.

Hoog tijd om de gevolgen van je keuzes te dragen, maar niet zonder eerst van kleren te veranderen.

Bonus outfit: Doe Girls will be girls, toch?

Optie blokje, driehoekje of bolletje…

Your bracelet Hier maak je een zeer belangrijke keuze voor het einde, eentje die je zo kan missen...

Life is Strange draait altijd en opnieuw over keuzes. Een beetje zoals de derde wet van Newton: actie ←→ reactie. Als je denkt dat de belangrijkste keuze in het begin van deze episode was, ben je mis.

Gedurende deze episode heb je heel wat belangrijke keuzes te maken die je goed moet wikken en wegen. En probeer aan al de mogelijke gevolgen te denken. Gelukkig dat je het spel kan pauzeren. Dat is een luxe die we in het echt niet altijd hebben voor we een drastische beslissing moeten nemen.

I fought the law, and I...

Life is strange geeft geen foute of juiste keuzes. Elke keuze is een keuze en hoe jij en uiteindelijk Chloe daarmee omgaan maakt van dit spel een emotionele rollercoaster. Althans als je een beetje meeleeft met wat de meiden doorgaan. (Of wat jij als speler ze laat doorstaan)

Blackwell

We komen weer op enkele bekende plaatsen uit Life is Strange die je naar hartelust kan verkennen en waar je opmerkzaamheid danig wordt getest. Als je in een kamer van een medestudent op zoek moet gaan naar een cijfercombinatie ontdek je pas hoeveel detail Deck Nine Games heeft gestoken in NPC’s en hun dagdagelijkse activiteiten of hobby's. Voor de curieuzeneuzemosterdpotten onder ons is deze “missie” echt een leuke. Waar je geen detail over het hoofd mag zien en ongestraft in iemand zijn spullen kan neuzen.

En als ik een tipje van de sluier mag oplichten de zoektocht naar een cijfercombinatie is nog de makkelijkste puzzel die je moet oplossen er is er eentje waar je diep in je geheugen gaat moeten graven om het tot een goed einde te brengen.

Maar de apotheose van Episode 2 laat je pas echt op je honger zitten.

Gelukkig moet je nu niet meer wachten op Episode 3 en kan je snel verder “spelen”.

Episode 3: ‘Hell is Empty’

Hell is empty

Het einde van episode 2 sluit mooi aan naar episode 3 nu alles uit is. Dat houdt in dat je al je keuzes en de bom die gevallen is ten huize Amber nog fris in je geheugen zitten. Wat, u raadt het al, je keuzes niet gemakkelijker maken. Deck Nine Games slaagt erin om op je emoties te werken. Alles uit episode 1 & 2 was nog te klasseren onder kinderlijke onschuld en meisjes die nieuwe grenzen verkennen.

In Hell is Empty komt het spel dichter bij de realiteit. Ze introduceren de gevolgen van drugs, zwangerschappen, schending van privacy, stiefouders en de keuzes die mensen moesten maken. Waar in 98% van de gevallen kinderen het slachtoffer van worden. ‘Hell is empty’ zal voor sommige stof tot nadenken geven want het is uit het leven gegrepen en dat zie je niet dikwijls in games.

Home Sweet Home

I still hate you Hoewel dat het spreekwoord: “Ieder huisje heeft zijn kruisje” misschien meer van toepassing is op Chloe haar situatie. Je keuzes die je hebt gemaakt omtrent David zullen nu hun vruchten afwerpen of je in je achterste bijten. David blijft een moeilijk personage om mee te leven. Zelfs als je het eerste spel hebt gespeeld en dingen weet, komt David nooit over als een personage waar je respect voor kan opbrengen. Maar het speelt wel op je gevoel want het is een situatie waar, helaas, veel mensen enige herkenning in zullen vinden.

Tijdens het fragment tussen David, Chloe, haar moeder en een foto vroeg ik me af of het misschien niet tof zou zijn als er een patch of iets dergelijks komt voor Life is Strange die rekening houdt met de keuzes van Before the Storm. In beide games gaat het telkens over keuzes en gevolgen en ik vermoed dat we niet altijd beseffen wat de gevolgen zijn.

BOEM

Oh, oh

Het zal jullie al zijn opgevallen, maar ik had het over keuzes en in episode 3 kom je er pas achter dat al je keuzes belangrijk waren, hoe klein en onbelangrijk het ook leek in het begin op het einde leer je dat alles wat je doet gevolgen heeft. En sommige gevolgen moet je voor de rest van je leven met je meedragen.

Road To The Final Choice

Conclusie

New hair

Soms is moeilijk om de gedachtegang te volgen van Deck Nine Games ik voel heel goed wat ze willen vertellen, maar de manier waarop en de vragen die Chloe stelt zijn soms niet aan haar om te stellen. Al zijn het telkens wel dingen die je doet in de heat of the moment en als je emoties het overnemen van je verstand.

Friends for life De meest ontroerende scène van heel het spel. Zeker als je weet van waar ze komen en naar waar ze gaan...

Het is leuk om te zien hoe Chloe evolueert naar de rebelse tiener met blauw haar die we hebben leren kennen in het orgineel. Spijtig dat Before the storm zo kort is. Drie episodes voelen net te weinig aan om heel de geschiedenis van Chloe & Rachel te leren kennen. Maar als je het origineel na dit gaat spelen ben ik ervan overtuigd dat je andere keuzes gaat maken als Max terug naar Blackwell komt.

Hoewel, je kan het natuurlijk altijd nog eens spelen en andere keuzes maken. En zien of je bepaalde zaken toch kan aanpassen. Je weet nooit wat het op lange termijn kan opbrengen…

Tagging cd_BE was here...

Bonus-episode: ‘Farewell’

Bonus?

Zoals sommige onder jullie misschien nog herinneren. Was er bij de release van Life is Strange: Before the storm wat commotie over de bonus-episode en de trophy die daar bijhoort. Deze bonus-episode zou beschikbaar worden na Episode 3 maar na het spelen van Hell is empty kreeg ik de melding dat ik deze moest aankopen. Wat vreemd is aangezien ik wel over de nieuwe outfits beschikte.

Voor mensen die deze episode wensen te spelen kunnen voor €9,99 kan je je game  upgraden. Daarvoor krijg je:

• Bonus-episode: ‘Farewell’ Speel een allerlaatste keer als een jonge Max Caulfield in een speciale bonus-episode...
  • Exclusieve Nieuwe Mixtape Modus Ontwerp je eigen afspeellijst met de Life is Strange gelicentieerde soundtrack en beluister hem tijdens een filmscène uit het spel.
  • Exclusief outfit pack Verander Chloe's look met drie volledig nieuwe outfits. Bevat Punk Doe, Hawt Dawg Man & Illuminati outfits.

Voor de oplettende onder jullie, de exclusieve outfits heb ik in mijn reviews aangedaan .

Geïnstalleerd

reactie

I do not suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Beta Trial Member since: 07-07-2003
Mac USER , since 28 - 09 - 2006!

Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Beta Tester
06
/16

PBJ85

• Beta Tester
89%
06 Rang
voortgang
PBJ85
geaccepteerde oplossing

Moet LIS 1 nog steeds uitspelen.

De game voelt aan als een goede teen age tv serie maar toch ook het harde van 13 reasons why. 

Met een vleugje magie van 11 uit Stranger things! 

Binnen kort toch maar weer eens oppakken... 

Beantwoorden
0 Kudos

[/~~~MY TWITTER ~~~ PSN: PBJ85~~~#4thePlayers~~~\]

[Helpdesk: NL 020 709 5025 BE 02 588 42 40 ma t/m vr 9-20 za 10-16.00.]
[PlayStation PLUS FAQ -- Alle info over PlayStation Plus vind je hier!]
[Playstation Network Status Checker]

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
09
/16

cd_BE

• MVP
96%
09 Rang
voortgang
cd_BE
geaccepteerde oplossing

13 reasons why lijkt me meer iets voor LIS.

Bij LISBTS is teen age TV serie een zeer goede vergelijking. Het gaat over elkaar vinden en risico's durven nemen. En uiteraard gevolgen dragen, maar ze zijn "minder" erg dan in LIS. Of anders heb ik de verkeerde keuzes gemaakt.

Als je LIS nog niet uit hebt, dan zou ik je durven voorstellen om eerst LISBTS te spelen en dan verder te gaan met LIS. Je gaat meer voldoening hebben en zeker andere keuzes maken in LISBTS als je nog veel niet weet.

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
10
/16

chrisboers

• MVP
97%
10 Rang
voortgang
chrisboers
geaccepteerde oplossing

Mooie review! Heb het origineel gespeeld, en krijg nu meteen zin om deze ook te spelen! Benieuwd naar het plot, en vooral ook naar de muziek!

Beantwoorden
0 Kudos

Helpdesk: NL 020 709 5025 BE 02 588 42 40 ma t/m vr 9-20 za 10-16.00.

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
09
/16

cd_BE

• MVP
96%
09 Rang
voortgang
cd_BE
geaccepteerde oplossing

Goed nieuws voor de fans van fysieke versies (en mensen die dit soort verhalen liefst in één trek beleven)

De  bonus episode “Farewell” zal samen uitkomen met de fysieke versie van Life is Strange Before the storm: 9 maart 2018.

Maar er is meer, omdat ze luisteren naar de fans en gezien hebben naar de populariteit van deel 1 komen er nu maar liefst drie (3) versies uit waar je uit kan kiezen. Altijd die keuzes, toch bij dit spel.

Before the storm - Vinyl Edition

0839eb3e2e2b6214a50842d4b36fe8ba_1920_KR

Deze versie bevat:

• Het complete seizoen (Episode 1 tot 3)
  • De soundtrack op een exclusieve vinyl plaat
  • Een artbook over Life is Strange: Before the Storm
  • De soundtrack op CD
  • Een exclusieve verzamelbox
  • exclusive beeldjes van Chloe & Rachel (ze kunnen elkaar handje vasthouden)
  • De bonus Episode ‘Farewell’ - waar we kennis maken met de jonge Max Caulfield.(*)
  • De Mixtape modus, waar je je eigen playlist kan samenstellen van de soundtrack om te beluisteren tijdens cutscenes.(*)
  • Bonus kleren voor Chloe; Punk Doe, Hawt Dawg Man en 2 Illuminatie outfits.(*)
  • De eerste episode van Life is Strange(*)

(*)digital content

Richtprijs: 69,99 

Bestel jou versie hier.

Before the storm - Limited Edition

life-is-strange-before-storm-limited-edition.jpg

Voor de gamers onder ons die geen platenspeler hebben is er de Limited Edition. 

Deze versie bevat:

• Een artbook over Life is Strange: Before the Storm
  • De soundtrack op CD
  • De bonus Episode ‘Farewell’ - waar we kennis maken met de jonge Max Caulfield.(*)
  • De Mixtape modus, waar je je eigen playlist kan samenstellen van de soundtrack om te beluisteren tijdens cutscenes.(*)

(*)digital content

Richtprijs: €39,99

Before the storm - Standard Edition

Er komt ook een standaard versie uit in de VS (later in de rest van de wereld). 

Deze versie bevat:

Site note; de beeldjes van Chloe & Rachel kan je bij de andere versies van de game ook bestellen als je de box pre-order EN als de winkel de actie ondersteund. Dus even checken voor je je exemplaar reserveert. 

En last but not least: Een overzichtje van de Life is Strange: Before the Storm OST tracklist:

• Daughter – Flaws
  • Koda – I Don’t
  • Daughter – Glass
  • Ben Howard – Black Flies
  • Daughter – Youth
  • Lanterns on the Lake – Through the Cellar Door
  • Daughter – All I wanted
  • Speedy Ortiz – No Below
  • Daughter – A Hole in the Earth
  • Broods – Taking You There
  • Daughter – Burn it Down
  • Wolf Alice – Bros
  • Daughter – No Care
  • Brody Dalle – Don’t Mess With Me
  • Pretty Vicious – Are You Ready for Me

Welke versie ga jij nemen? Laat het ons weten (eigenlijk maak je ons gewoon jaloers)

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
05
/16

anouk1992

83%
05 Rang
voortgang
anouk1992
cd_BE
geaccepteerde oplossing

Il ga zeker de vinyl editie kopen voor die prijs kan ik zoiets niet laten liggen 😁

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
09
/16

cd_BE

• MVP
96%
09 Rang
voortgang
cd_BE
anouk1992
geaccepteerde oplossing

Nee, inderdaad.

Zo jammer dat ik het al digitaal heb. En persoonlijk speel ik dit soort games niet te vaak opnieuw. Verhaal is sterker als je bij je eerste keuzes en ervaringen blijft.

En ik merk dat als ik opnieuw speel toch meestal dezelfde keuzes maak ondanks dat ik denk dat het niet zo is...

Hou ons op de hoogte als je versie binnen is, misschien een unboxing filmen (kwestie van iedereen extra jaloers te maken)

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
09
/16

spiral78

• MVP
86%
09 Rang
voortgang
spiral78
geaccepteerde oplossing

Ik twijfel nog tussen de vinyl of limited edition. Aangezien dat ik toen laat was met het vorig deel om de limited edition te kopen en met moeite heb kunnen bemachtigen ga ik hem sowieso nu pre-orderen. Alleen de vinyl zal ik niet zo snel afspelen al he ik wel een LP speler, maar om hiervoor 30 euro extra te betalen daar zit te drempel.

Beantwoorden
0 Kudos

[ Bewerkt ]
Life is Simple!

--------------------------------
Nederland - 020 709 5025
België - 02 588 42 40

Ma t/m Vrij 09:30-19:30

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
09
/16

spiral78

• MVP
86%
09 Rang
voortgang
spiral78
geaccepteerde oplossing

Ik ben eruit heb de Deluxe edition besteld op een andere site voor 36.99. Had de Vinyl editie in het winkelwagentje liggen op square enix maar er kwam nog ong. € 13,- Shipping bij.

Beantwoorden
0 Kudos

Life is Simple!

--------------------------------
Nederland - 020 709 5025
België - 02 588 42 40

Ma t/m Vrij 09:30-19:30

Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer