Reply
Want to join in?

Sign in to continue

• 43

New messages in the last hour

• Get a response within minutes

• 92%

92% percent of messages responded to

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
04 Sep 2007
By Insane_Rooster

Insane_Rooster

57%
02 Rank
Progress

Lair och Warhawk

6 Replies 1,683 Views Created 04-09-2007
04 Sep 2007
By Insane_Rooster
Vad är det med dessa två spel och kontrollen? Båda spelen är så urbota dumt uttänkta att jag blir mörkrädd. Problemen med Warhawk:
  • Texten som ska berätta för en hur man använder vissa funktioner är på tok för liten. Jag har svårt att läsa den. (ja, jag har en HDTV)
  • Kontrollen är för snabb och svajjig. Ofta kommer man för långt ifrån sitt mål när man ska sikta. Vissa gnäller på PS3-kontrollerna, men det fungerade alldeles ypperligt i RFOM.
  • Varför finns det inget val att hoppa in i första bästa spelsession? Varför ska jag tvingas att bläddra igenom en lista på 200+ servrar och sedan välja en som är någorlunda ledig, för att sedan få reda på att servern är full?
  • Varför kan jag inte enkelt välja rankade servrar? Nä, jag är tvungen att bläddra igenom samma lista och leta efter de blå SCEE. Varför kan jag inte filtrera för att se bara dem?
Kontrollen är absolut en showstopper för mig. Hade jag haft samma kontroll som RFOM så hade jag varit nöjd. Men efter att ha blivit förbannad och frustrerad över att försöka skjuta ***** med kikarsikte så gav jag upp. Fan, skulle skaffat det på skiva så jag kunde byta in det! Får hoppas på en uppdatering kanske. Lair Det här var det värsta skräpet jag spelat på länge. Vilket slöseri med pengar! Jag har inte blivit så förbannad på ett spel på länge. Spelet får mig att osa av frustration över den dåliga kontrollen. Utvecklarna är tydligen medvetna om att kontrollen är dålig, eftersom de inkluderar en länk till en FAQ från spelet, där man ber spelaren att anpassa sig. Anpassa mig efter en sunkig kontroll? Har jag ingen lust med. Saker som irriterar mig:
  • Starta upp spelet tar alldeles för lång tid. Jag har ingen lust att vänta två-tre minuter på att kolla på en THX-logga och en Factor 5-logga som visas med två ganska långa klipp, som man inte kan avbryta varenda jävla gång jag startar spelet. Vem fan kom på den smarta idén? De flesta spel tvingar dig kolla igenom en del filmsnuttar i början innan du har sparat din första gång, sedan kan man hoppa direkt in i spelet.
  • Kontrollen som sagt. Den gör mig förbannad och frustrerad. Som spelare ska jag inte behöva kämpa mot kontrollen, för då upphör det att vara kul och blir mer av ett jobb.
  • Texten i spelet som berättar hur man ska göra ploppar upp så jävla snabbt, plus att den är närapå oläslig, gul som den är mot en gul/brun bakgrund.
  • För otydligt vad man ska göra i vissa uppdrag. I ett av de första uppdragen så flög jag runt i säkert upp emot 10 min utan att veta vad jag skulle göra, och inget tips fick jag.
  • Röstskådespelarna och deras dialog. Dialogen är fördummande och manuset låter som om det var skrivet av en fjortis som knappt klarade sig undan med godkänt i engelsk litteratur.
  • Grafiken. Åh vad tråkigt! Brunt, brunt, lite grönt och mer brunt. Jag som tyckter att RFOM var trist, men RFOM är ju är rena regnbågen i jämförelse med Lair.
  • Ljudet på dialogen är ur synk i mellansvekvenserna.
  • Vill du få spelet att hänga sig? Gå in i "Lair Network" och tryck direkt på "web page", och tryck sedan på O. Garanterad låsning och du blir tvungen att stänga ner konsolen genom att hålla in power-knappen. Hur klarade sig den här buggen genom QA? (jag vet, ingen showstopper direkt, men den är så framträdande och lätt att reproducera att den är pinsam!)
0 Kudos
Reply
LABELS:
View our house rules for posts
Post Reply Update Reply Cancel

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
01
/16

[YourDad]

80%
01 Rank
Progress
[YourDad]
Accepted Solution
jag har inte läst hela texten men avråder du alltså att köpa warhawk på nätet,
eller från att köpa det över huvudtaget?
0 Kudos

Sv: Lair och Warhawk

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
01
/16

[Fridge-man]

80%
01 Rank
Progress
[Fridge-man]
Accepted Solution
ja kan hålla med om att SIXAXIS kontrolen är överkänslig men på warhawk kan man ju styra med spakarna (har inte spelet men sett de på en trailer).

PS.när kom Lair ut??
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

Zatara100

60%
02 Rank
Progress
Zatara100
Accepted Solution
Lair kom ut den 4 september om du undrar har inte brövat något av spelena så tack att ni skrev detta.
0 Kudos

PSN: zatara100

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
03
/16

motch_swe

90%
03 Rank
Progress
motch_swe
Accepted Solution

PS.när kom Lair ut?:
2007-10-24 ... ???
0 Kudos

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
01
/16

[Fridge-man]

80%
01 Rank
Progress
[Fridge-man]
Accepted Solution
Lair har väll inte kommit ut i EU väll? Isåfall skulle de nog finns ett demo till de (vilket förvånar mej att de inte har gjort än)
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Problem Solved

View Original Post
02
/16

Zatara100

60%
02 Rank
Progress