Nieuwe berichten gedurende het laatste uur
ontvang binnen enkele minuten een antwoord
92% percent van berichten die beantwoord zijn
Oliver Stone werkt aan een documentaire waarin hij belooft massamoordenaars als Hitler en Stalin "in het juiste perspectief plaatsen".
11 januari 2010, 18:38
De 10 uur durende miniserie "Secret History of America", die op de Amerikaanse zender Showtime vertoond zal worden, moet dienen als tegengif voor wat er op scholen en in de media gezegd wordt over de recente geschiedenis, zo liet Stone weten op een bijeenkomst van tv-critici in Pasadena. "Stalin, Hitler, Mao, (de Amerikaanse senator Joseph) McCarthy, over die mensen is door de geschiedenis heen behoorlijk kwaadgesproken. We kunnen mensen niet zomaar als 'goed' of 'slecht' bestempelen. Stalin bijvoorbeeld wil ik niet afschilderen als een held, maar niemand heeft meer tegen de Duitse oorlogsmachine gevochten dan hij. Ik wil gewoon een juistere weergave opmaken van zijn persoon." Stone beschouwt Hitler dan weer als een "makkelijke prooi" doorheen de geschiedenis, "die te pas en te onpas gebruikt wordt". "Hitler is het product van een reeks acties. Het is oorzaak en gevolg. In de VS kennen de mensen het verband tussen WOI en WOII niet". "We gaan onze geesten verruimen (...) we gaan naar de fundamenten van de Nazipartij, kijken hoeveel Amerikaanse bedrijven betrokken waren, van GM tot IBM", aldus nog Stone.
Bron: BELGA
Ik denk dat zoiets wel een interresante kijk op de wereldgeschiedenis gaat geven. Want wat weten we eigenlijk. Het zijn tenslotte Gary Wills ooit eens heeft gezegd: "Alleen de overwinnaars beslissen wat de oorlogsmisdaden waren."
Website ©2015 Sony Computer Entertainment Europe. Alle inhoud, speltitels, handelsnamen en/of handelsimago's, handelsmerken, illustraties en aanverwante beelden zijn de handelmerken en/of het auteursrechtelijk materiaal van hun respectievelijke eigenaars. Alle rechten zijn voorbehouden. Meer info
Wij gebruiken cookies om je ervaring en de advertenties op deze en andere websites te personaliseren. Klik hier voor meer informatie of om de instellingen te wijzingen.