Beantwoorden
Heb je iets toe te voegen?

Meld je aan om verder te gaan

• 61

Nieuwe berichten gedurende het laatste uur

• ontvang binnen enkele minuten een antwoord

• 92%

92% percent van berichten die beantwoord zijn

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
12 jan 2010
Door cd_BE

cd_BE

• MVP
96%
09 Rang
voortgang

Oliver Stone wil Hitler, Stalin en co "in juiste perspectief plaatsen"

3 reacties 807 Weergaven Aangemaakt: 12-01-2010
12 jan 2010
Door cd_BE

Oliver Stone werkt aan een documentaire waarin hij belooft massamoordenaars als Hitler en Stalin "in het juiste perspectief plaatsen".

11 januari 2010, 18:38

De 10 uur durende miniserie "Secret History of America", die op de Amerikaanse zender Showtime vertoond zal worden, moet dienen als tegengif voor wat er op scholen en in de media gezegd wordt over de recente geschiedenis, zo liet Stone weten op een bijeenkomst van tv-critici in Pasadena. "Stalin, Hitler, Mao, (de Amerikaanse senator Joseph) McCarthy, over die mensen is door de geschiedenis heen behoorlijk kwaadgesproken. We kunnen mensen niet zomaar als 'goed' of 'slecht' bestempelen. Stalin bijvoorbeeld wil ik niet afschilderen als een held, maar niemand heeft meer tegen de Duitse oorlogsmachine gevochten dan hij. Ik wil gewoon een juistere weergave opmaken van zijn persoon." Stone beschouwt Hitler dan weer als een "makkelijke prooi" doorheen de geschiedenis, "die te pas en te onpas gebruikt wordt". "Hitler is het product van een reeks acties. Het is oorzaak en gevolg. In de VS kennen de mensen het verband tussen WOI en WOII niet". "We gaan onze geesten verruimen (...) we gaan naar de fundamenten van de Nazipartij, kijken hoeveel Amerikaanse bedrijven betrokken waren, van GM tot IBM", aldus nog Stone.

Bron: BELGA

Ik denk dat zoiets wel een interresante kijk op de wereldgeschiedenis gaat geven. Want wat weten we eigenlijk. Het zijn tenslotte Gary Wills ooit eens heeft gezegd: "Alleen de overwinnaars beslissen wat de oorlogsmisdaden waren."

0 Kudos
reactie
LABELS:

I do not suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Beta Trial Member since: 07-07-2003
Mac USER , since 28 - 09 - 2006!

Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Award Winner
09
/16

Lijpo

• Award Winner
95%
09 Rang
voortgang
Lijpo
geaccepteerde oplossing
Jup, klinkt zeker interessant :)
0 Kudos

Re: Oliver Stone wil Hitler, Stalin en co "in juiste perspectief plaatsen"

~ Live by Honor, Kill by Stealth ~

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Beta Tester
06
/16

markaveli81

• Beta Tester
92%
06 Rang
voortgang
markaveli81
geaccepteerde oplossing
Ik ben benieuwd en ik hoop dat wij het hier ook uitgezonden zal worden en/of op DVD/BLD uitgebracht zal worden.

Het klopt inderdaad dat de 'history is written by the victors' en het zal interessant om Oliver Stone's view te zien... mja, 'juiste perspectief' is ook heel erg relatief. :(

Anyway, zelf ben ik nog op zoek naar een goede documentaire over de Pacific Theater (Azie)...
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Award Winner
07
/16

NipponExpress

• Award Winner
97%
07 Rang
voortgang
NipponExpress
geaccepteerde oplossing
Het klinkt wel als een goed idee. Maar zelf zit ik alleen echt niet te wachten op nog een documentaire over die leiders..
0 Kudos

Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer