Beantwoorden
Heb je iets toe te voegen?

Meld je aan om verder te gaan

• 19

Nieuwe berichten gedurende het laatste uur

• ontvang binnen enkele minuten een antwoord

• 92%

92% percent van berichten die beantwoord zijn

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
24 apr 2017
Door madDigit

madDigit

73%
02 Rang
voortgang

PS VR onscherp.

4 reacties 2.340 Weergaven Aangemaakt: 24-04-2017
24 apr 2017
Door madDigit

Alles wat ik zie door mijn VR bril lijkt licht onscherp. Het is mij opgevallen als iets heel dichtbij is in de virtuele wereld ik het dan wel goed scherp zie. Bijvoorbeeld de snelheidsmeter in een auto oogt onscherp, ik kan de cijfers slecht lezen en als ik voorover buig met mijn hoofd  naar de meter toe dan worden de cijfers (en de rest van de meter) heel scherp. Je kan stellen dat voorwerpen op een afstand van 0 tot 20 cm supercherp ogen en dat alles vanaf 20 cm tot oneindig een beetje onscherp is in mijn virtuele wereld. Ik gebruik normaal zelf een leesbril, deze geeft ook geen verbetering. Ik heb ook nog een bril om tv te kijken en deze geeft mij in de echte wereld een scherp beeld vanaf zo'n 50 cm tot oneindig. Bij support kreeg ik het advies dat het aan de camera kon liggen. Deze bepaald toch alleen waar en hoe ik beweeg lijkt mij en niet hoe onscherp je beeld wordt. Ik hoop dat iemand het probleem herkend en een oplossing weet.

Beantwoorden
0 Kudos
reactie
LABELS:
Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
06
/16

zcl5D3

98%
06 Rang
voortgang
zcl5D3
geaccepteerde oplossing

Er is een verborgen functie in het PlayStation VR menu dat je kan gebruiken als het beeld van PlayStation VR voor jou nooit goed aanvoelt, het meten van de afstand tussen je ogen. Probeer eerst alle andere methodes:

• Maak de lenzen schoon met het meegeleverde microvezeldoekje voordat je een nieuwe gamesessie start of van speler wisselt.
  • Als je merkt dat het beeld niet duidelijk is, houd je de PS-toets op je DualShock 4 draadloze controller lang ingedrukt om het snelmenu te openen en de game op pauze te zetten. Selecteer [Pas PlayStation VR aan] > [Pas de positie van de VR-headset aan] en verplaats de headset totdat het beeld duidelijk is.
  • Stel de helderheid van de PS VR-headset in hetzelfde menu in voordat je gaat spelen. Dit heeft geen invloed op de helderheid van je tv-scherm.

Als dit niet werkt, kan de afstand tussen je ogen meten. Zorg dat je PlayStation VR headset aanstaat en ga op je PS4 naar [instellingen] > [apparaten] > [PlayStation VR] > [Meet oog-tot-oog afstand]. Volg dan de instructies op het scherm.

Beantwoorden
0 Kudos

PS VR onscherp.

SONY PLAYSTATION HELPDESK :

NL: 020 709 5025
BE: 02 588 42 40

OPENINGSTIJDEN :
Ma t/m Vrij : 09:30 uur tot 19.30 uur
Za : 10.00 uur tot 17.00 uur

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

madDigit

73%
02 Rang
voortgang
madDigit
zcl5D3
geaccepteerde oplossing

Dank voor je antwoord,  helaas heb ik alles al gedaan. Pupil afstand heb ik op verschillende afstanden ingesteld, maar het blijft onscherp.

Beantwoorden
0 Kudos

PS VR onscherp.

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
06
/16

zcl5D3

98%
06 Rang
voortgang
zcl5D3
madDigit
geaccepteerde oplossing

En de positie van de VR zelf al eens verandert op je gelaat, zoals de interne lens wat meer of minder van je gezicht te zetten ?

Dat is het laatste wat ik je kan geven als oplossing ! 

Of ja ...als je de kans krijgt om VR bij iemand anders te proberen en kijken of je daar wel of niet hetzelfde ervaart   

Beantwoorden
0 Kudos

PS VR onscherp.

SONY PLAYSTATION HELPDESK :

NL: 020 709 5025
BE: 02 588 42 40

OPENINGSTIJDEN :
Ma t/m Vrij : 09:30 uur tot 19.30 uur
Za : 10.00 uur tot 17.00 uur

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

madDigit

73%
02 Rang
voortgang
madDigit
zcl5D3
geaccepteerde oplossing

Dank voor je het meedenken, niets verbeterd dus ik ga een ander in de buurt zoeken die er één heeft. 

PS VR onscherp.

Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer