Beantwoorden
Heb je iets toe te voegen?

Meld je aan om verder te gaan

• 10

Nieuwe berichten gedurende het laatste uur

• ontvang binnen enkele minuten een antwoord

• 92%

92% percent van berichten die beantwoord zijn

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
11 okt 2016
Door ProfoundPixel

ProfoundPixel

• Beta Tester
95%
09 Rang
voortgang

PlayStation VR - Veelgestelde vragen

[ Bewerkt ]
13 reacties 1.813 Weergaven bewerkt 11-10-2016
11 okt 2016
Door ProfoundPixel

Hi iedereen,

Er zijn enkele vragen over VR die ik vaak te horen krijg of waarvan ik merk dat het al eens tot verwarring leidt. Hieronder beantwoord ik enkele van deze vragen. Staat jouw vraag er niet bij, stel ze dan zeker in de comments. 

TITLE

1.  Wat heb ik nodig om PlayStation VR te gebruiken?

• PS VR headset
  • PS4, PS4 Slim of PS4 Pro
  • PlayStation Camera
  • DualShock 4 controller
  • Optioneel: twee PS Move controllers, PS VR Aim controller

2. Er zijn twee verschillende PS4 camera's, welke camera werkt met PS VR?

PS4 camera oudPS4 camera new

Zowel de oude als de nieuwe PS4 camera zijn compatibel met PlayStation VR. Het enige verschil in de camera's is dat de nieuwe flexibeler is en met een houder komt. Zo kan je de camera dus beter positioneren.

3. Zijn de PS Move controllers van PS3 hetzelfde als de nieuwe PS Move controllers die met PS VR verkocht worden?

TITLE

De PS Move controllers die momenteel verkocht worden in de winkel zijn exact hetzelfde als de PS Move controllers van PS3. Als je er dus nog enkele in huis hebt, kan je deze gebruiken.

4. Kunnen andere mensen tv kijken terwijl ik met PlayStation VR speel?

Andere mensen kunnen via de tv volgen wat jij in PlayStation VR ziet (dit noemen we het Social Screen) en zelfs meespelen in PlayRoom VR, maar als je familie liever naar hun favoriete serie kijkt, is dit perfect mogelijk. Je hebt de tv niet nodig om PlayStation VR te spelen.

5. Hoe lang is de kabel die de PS VR headset verbindt met de console?

TITLE

De kabel bestaat uit twee delen en is ongeveer 4,4 meter lang. Het is niet mogelijk om PlayStation VR draadloos te gebruiken. Om een goede VR-ervaring te beleven maar een geen enkele vertraging zijn en dit is draadloos niet haalbaar.

6. Wat is de processor unit en waarvoor dient het?

De processor unit is het kleine doosje dat bij je PS VR headset hoort en verbonden zit tussen de headset, de PS4 en de tv. De processor unit is een HDMI splitter die het beeld naar zowel de tv als de headsets stuurt.

TITLE

De processor verwerkt ook 3D audio. Dit is waarom je geen draadloze hoofdtelefoon verbonden met PS4 kan gebruiken bij VR. De audio wordt via de processor gecreerd en doorgestuurd naar de headset via de kabels.

Ondanks de naam geeft de processor unit geen extra processing power aan de VR headset.

7. Ondersteunt de processor unit HDR en 4K?

Wanneer je PS VR niet in gebruik hebt, kan de processor unit verbonden laten. De PU verstuurt dan het normale beeld naar de tv, maar de processor unit ondersteunt geen HDR. Als je met deze beeldkwaliteit wilt gamen moet je de PS4 rechtstreeks op de tv aansluiten. Meer info hier.

8. Hoe weet ik welke games compatibel zijn met PS VR en welke games de PS Move controllers vereisen?

Dit wordt duidelijk aangegeven in PS Store en op de verpakking in de winkel.

Lees de volledige PlayStation VR FAQ op de blog.

reactie
LABELS:
Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

shortyshawty14

20%
02 Rang
voortgang
shortyshawty14
geaccepteerde oplossing

Hoii ik heb sinds kort de VR maar nadat ik hem ongeveer 3 daagjes heb gebruikt gaat het beeld continu op en neer wanneer ik de VR aan heb. hier heb ik geen last van bij het instellen van de VR of wanneer ik spellen speel zonder se VR. elke keer als ik een VR spel opstart zie ik het beeld door de VR trillen op en neer en op de TV zie ik het beeld super scheef en trilt het ook. ik vind dit raar omdat ik de VR pas een week heb...

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Beta Tester
09
/16

ProfoundPixel

• Beta Tester
95%
09 Rang
voortgang
ProfoundPixel
shortyshawty14
geaccepteerde oplossing

Het zouden volgproblemen kunnen zijn, probeer deze instructies eens, mogelijk is het daarmee opgelost. 

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

SetiaHati1970

54%
02 Rang
voortgang
SetiaHati1970
geaccepteerde oplossing

Hoe kan ik de ps vr gevruiken zonder de tv in cinama mode en in vr mode, mijn vriendin wil tv kijken en niet verplicht mee kijken op de tv wat ik aan het spellen ben op mijn ps vr 

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Beta Tester
09
/16

ProfoundPixel

• Beta Tester
95%
09 Rang
voortgang
ProfoundPixel
SetiaHati1970
geaccepteerde oplossing

Heb je al geprobeerd om de source van de tv te veranderen terwijl VR aanstaat? Daarna houd jij de headset op en kan je daarin het PS4 menu zien. Je vriendin kan dan tv kijken.

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Beta Tester
06
/16

Starscreamer028

• Beta Tester
97%
06 Rang
voortgang
Starscreamer028
SetiaHati1970
geaccepteerde oplossing

Ander oplossing je vriendin een iPad in handen drukken 

Dat doe ik altijd 

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

SetiaHati1970

54%
02 Rang
voortgang
SetiaHati1970
geaccepteerde oplossing

Bedankt voor jullie antwoorden de source van de tv te veranderen terwijl VR aanstaat was de oplossing de ipad vind ik ook wel een goei id

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

AddyAARTS

41%
02 Rang
voortgang
AddyAARTS
geaccepteerde oplossing

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

AddyAARTS

41%
02 Rang
voortgang
AddyAARTS
geaccepteerde oplossing

goede avond ik heb nu een me ps vr nu heb ik al heel de week dat het geluid van de oortjes weg valt ik heb al anderen oortje geprobeer maar het probleem blijft zich plaats vinden hoe los ik dit op de vr set gekocht bij cool blue

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

supergrover69

46%
02 Rang
voortgang
supergrover69
AddyAARTS
geaccepteerde oplossing

waar heb je de usb van de psvr kastje ingedaan direct in de ps4 of via een hub want dat gaf mij ook problemen dat het geluid steeds wegviel heb hem van de hub direct in de ps4 gedaan en

probleem was verholpen.

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

AddyAARTS

41%
02 Rang
voortgang
AddyAARTS
geaccepteerde oplossing

direckt op de ps4

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

AddyAARTS

41%
02 Rang
voortgang
AddyAARTS
supergrover69
geaccepteerde oplossing

via een hub heeft er minderlast van

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

jeanbart82

24%
02 Rang
voortgang
jeanbart82
geaccepteerde oplossing

Hoi Ik heb mijn VR net sinds eind november en nu heb ik ineens het probleem dat lijkt te maken hebben met een gyroscopisch effect. Als ik Resident evil start dan zie ik bijvoorbeeld het laadscherm schuin of scheef gedraaid recht voor me alsof je je hoofd 30 graden naar links moet hangen in de bioscoop. 

Een bijkomend effect is als ik eenmaal in het spel zit dan is de hele speel wereld scheef.  Je kan niet normaal draaien of deuren doorlopen. Alles begint te verschuiven en te stoten. Je wordt dan ineens heel snel misselijk waardoor je gelijk moet stoppen. Ik heb dit spel altijd prima kunnen spelen tot nu. Als ik een menu open in het spel lijkt die wel recht te weergeven. Andere spellen lijken nu hier ook last van te hebben. (Battlefront, Gran Tourismo. Call of Duty) Aantal heb ik niet eens meer geprobeerd.

Wat heb ik al geprobeerd?

Centreren met de optie knop heeft geen zin. 

Ik heb de PS en de VR los en beide geprobeerd opnieuw op  te starten en beide ook volledig uitgeschakeld. Daarbij ook de VR recht op de grond gelegd. Ik had ergens gelezen dat je 20 seconden moest wachten zodat de gyroscoopsensor kon resetten terwijl je opnieuw opstart. 

Camera positie etc alles wat je daarmee kunt bedenken.

Werkt allemaal niet. 

Is er nog een andere optie? Ik heb nog niet geprobeerd de software opnieuw te installeren. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dat het beste kan doen en of dat zin heeft.

HELP!

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

weergave1

46%
02 Rang
voortgang
weergave1
jeanbart82
geaccepteerde oplossing

Dat had ik ook in begin als ging goed tot een van mijn vriendin vr wou testen moet ik opnieuw instellen volg mijn ogen 

Beantwoorden
0 Kudos

Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer