Beantwoorden
Heb je iets toe te voegen?

Meld je aan om verder te gaan

• 30

Nieuwe berichten gedurende het laatste uur

• ontvang binnen enkele minuten een antwoord

• 92%

92% percent van berichten die beantwoord zijn

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
17 dec 2009
Door mieux87

mieux87

80%
02 Rang
voortgang

PS3account deactivatieprobleem :s

8 reacties 702 Weergaven Aangemaakt: 17-12-2009
17 dec 2009
Door mieux87

hallo,

weet niet goed waar beginnen, maar zal mijn best doen :D

het begon allemaal vandaag, ik ga naar de PSstore en zie daar iets nieuw staan van Gran Turismo 5(tijdrit GT academy 2010).

wil dat downloaden en opeens zegt mijn ps3: kan dit ps3-systeem niet activeren. deze content kan niet worden gebruikt. er zijn voor uw account al 5 ps3-systemen geactiveerd. als u dit systeem wilt activeren, moet u een ander ps3-systeem deactiveren.

ik dacht: ik ga eens bellen naar Sony helpdesk voor meer info. daar hebben ze mijn account eens nagekeken en stellen ze vast dat ik inderdaad al op 5 systemen actief ben.

hier een samenvatting van ps3s die ik gekocht heb:

1ste ps3: 60gb gekocht op releasedatum (ging stuk juist uit garantie!)

2de ps3: 160gb gekocht op zelfde dag dat 60GB stukging!

3de ps3: 250gb gekocht van het geld nadat ik 60GB (gereviseerde) verkocht heb

kort samengevat:

2 x account op 60GB (1 nieuwe + 1 gereviseerde)

1 x account op 160GB (1 nieuwe) (gereviseerde nog niet in gebruik, pas sinds enkele weken terug en staat nog steeds in doos)

1 x account op 250GB (maar kan hem hier niet activeren omdat ik al op 5 accounts nog geactiveerd ben)

1 x account bij kameraad gezet voor map pack cod4, daarna verwijderd zonder deactivatie

dus normaal gezien heb ik nog een accountplaats reserve?

nu vroeg ik "vriendelijk" of ze dat niet konden deactiveren, maar toen ze mijn account van dichterbij bekeken vonden ze het nogal verdacht dat ik in Oktober 3 verschillende ps3s op mijn IPadres actief waren. kan ik er veel aan doen dat die consoles maar maximum 1 jaar meegaan, en na het jaar de eerste mankementen tevoorschijn komen!

trouwens is het van belang hoeveel ps3 iemand heeft? er zijn misschien mensen bij die maar 1 hebben, maar 3 kan toch ook???

heb er dus al 2 opgestuurd voor herstelling, als ik de helpdesk belde voor info ivm opsturing heb ik NOOIT het woord "deactivatie" gehoord!

heb toen in oktober die 60GB verkocht, en omdat ik buiten een paar versleten controllers (zelfs nog geen dualshock) niets extra kon geven bij ps3 had ik hier op die ps3 nog WORMS  gezet, zodat de koper toch iets had buiten die versleten controlers.

heb dat toen gedaan VOOR ik ps3 verkocht heb en hij eigenlijk nog van mij was. maar heb account toen niet gedactiveerd (wel verwijderd). ook omdat ik toen nog nooit van deactivatie gehoord had.

net zoals bij de ps3s die ik opgestuurd heb, heb ik niet "kunnen" deactiveren.

verder heb ik nog eerlijk toegegeven dat ik 1 keer bij een kameraad van mij map pack 1 van CoD4 geinstalleerd heb van mijn account. wat dus eigenlijk niet toegestaan is, maar toch gedaan word door miss wel 90% van ps3 gebruikers.

daar werd natuurlijk moeilijk over gedaan, en bij eender wat ik zei werd ik verwezen op piraterij omdat ik de games geshared heb. eigenlijk ook maar 1 keer omdat 60GB nog niet verkocht was toen ik het deed.

als ik nu een ps3 verkoop boordevol games, niet geformateerd is toch net hetzelfde???

dus het komt erop neer dat ik niets meer kan downloaden van store, wat ik toch geregeld deed.

want kan het ps3 systeem dat ik nu gebruik niet activeren omdat er nog 5 andere actief zijn waarvan ik er 2 opgestuurd heb en niemand mij iets vermeld heeft van deactivatie.

nu had ik toch graag gehad dat ze die 2 konden deactiveren. maar is blijkbaar niet zo gemakkelijk.

natuurlijk ben ik nu ontzettend teleurgesteld!!

na al dat geld dat ik er al ingestoken heb, en dan nu dit...

tijd geleden heb ik eens vlug geschat en komt toch dicht tege de 8 / 9.000 €... raar maar waar... verschoot er zelf van :D

2 tvs

3 ps3s

meer dan 70 games op disc waarvan bijna de helft collectors/special/PRESTIGE editon! ook ALTIJD gekocht op releasedatum!

misschien meer dan 50 items gekocht van store

7 controllers: 2 sixaxis, 5 dualshock

2 headsets

2 ps eye

logitech keyboard

.....

en nog veel meer

koop graag kwalitatief materiaal, zodat ik ps3 100% kan benutten.

doet er niet toe wat iemand allemaal heeft, maar vind wel spijtig dat ze iemand niet verder helpen (nadat ik eerlijk ben geweest over sharen) nadat hij/zij er ZOveel geld ingestoken heeft!

ik ben in fout voor sharen, maar misschien sony helpdesk ook wel om niets te vermelden van deactivatie?

andere account beginnen = alles verkopen en misschien bij concurentie beginnen voor mij

ga straks bij kameraad (daar waar ik 1malig geshared heb!) proberen of deactivatie werkt en dan kan ik 1 console van de 2 terug activeren.

maar is nog niet zeker of dat gaat lukken :smileysad:

rest is opgestuurd voor herstelling of verkocht aan iemand waarvan ik telefoonnummer niet meer heb nadat ik windows mobile 6.5 op mijn gsm gezet heb :smileysad:

als iemand hier iets op wil zeggen, tips heeft of mij kan verder helpen, doe maar gerust :Thumbs:

:Peace:

Beantwoorden
0 Kudos
reactie
LABELS:
Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
06
/16

jeffkeuh

95%
06 Rang
voortgang
jeffkeuh
geaccepteerde oplossing
ik had hetzelfde , had ook naar helpdesk gebeld, ze hebben mijn account toen terug gereset dus kon alles weer downloaden :) ik heb wel op korte tijd 3 ps3's gehad en dan nu een 4de en had 1 x bij mn broer ingelogd, toen hebben ze dat gelukkig gereset, je kan proberen die ps3 v je vriend te deactiveren, dan lukt het normaal denk ik? ;)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: PS3account deactivatieprobleem :s

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

mieux87

80%
02 Rang
voortgang
mieux87
geaccepteerde oplossing

of kan eens terugbellen en vragen waarom ze jouwe wel deactiveren nadat je geshared hebt met je broer... en mijne niet :D

vind dit echt zeeeer onprettig!!!!!!!!!!!!!!!!

zeiden ze bij u ook dat dit enkel in Engeland gaat en kans op account+console BANN mogelijk is???

:smileysad:

Beantwoorden
0 Kudos

[ Bewerkt ]

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

mieux87

80%
02 Rang
voortgang
mieux87
geaccepteerde oplossing

joepie 1 account terug... kan mijn eige dus terug activere :D

zal ik deze maar altijd deactiveren... zal wss binnen een half jaar zijn als mijn slim stukgaat :smileysad:

console zal waarschijnlijk toch weer maar een jaar of iets meer meegaan :smileysad:

want op helpdesk zijn er personen die het deactiveren zelf niet kennen denk ik... had nog graag die 2 consoles gedeactiveerd gehad die ik opgestuurd heb en toen ze mijn niets verteld hebben van deactivatie!

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
08
/16

kevin_1606

84%
08 Rang
voortgang
kevin_1606
geaccepteerde oplossing

ik moet zeggen dat iki ook nog nooit gehoord had van deactivatie.

Waar kan je dat eigenlijk doen?

grtz

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

mieux87

80%
02 Rang
voortgang
mieux87
geaccepteerde oplossing

bij accountbeheer ==> systeemactivatie==> ... rest zie je wel

:Peace:

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

Arneboy365

21%
02 Rang
voortgang
Arneboy365
geaccepteerde oplossing

Ik heb een paar maanden geleden ww2 verwijderd van mijn ps4 wil het nu spelen maar als ik de disc er insteek gaat het downloaden en als het gedownload is kan ik niet in de applicatie 

als iemand hier een antwoord weet

alvast bedankt

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
09
/16

spiral78

• MVP
90%
09 Rang
voortgang
spiral78
Arneboy365
geaccepteerde oplossing

Dat is toch wel een rare "Mistletoe" en je hebt het daarvoor wel kunnen spelen? Het lijkt erop dat de leeftijdsbeperking het tegen houdt.

Anders eens de licenties herstellen.

Selecteer  (Instellingen) > [Accountbeheer] > [Licenties herstellen].

Beantwoorden
0 Kudos

Life is Simple!

--------------------------------
Nederland - 020 709 5025
België - 02 588 42 40

Ma t/m Vrij 10:00-16:00

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MVP
11
/16

chrisboers

• MVP
95%
11 Rang
voortgang
chrisboers
Arneboy365
geaccepteerde oplossing

Waarom zet je dit onder een ps3 onderwerp? Maar dat terzijde.

Probeer eens alles van WW2 nog een keer weg te gooien (kijk even in je library, zoek op WW2, en verwijder alles), en probeer het daarna opnieuw.

Beantwoorden
0 Kudos

Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer