Beantwoorden
Heb je iets toe te voegen?

Meld je aan om verder te gaan

• 17

Nieuwe berichten gedurende het laatste uur

• ontvang binnen enkele minuten een antwoord

• 92%

92% percent van berichten die beantwoord zijn

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
19 dec 2009
Door dirkjan82

dirkjan82

80%
02 Rang
voortgang

Shadow of the Colossus

6 reacties 1.557 Weergaven Aangemaakt: 19-12-2009
19 dec 2009
Door dirkjan82

Het leek me leuk een spel te spelen waarbij je op monsters jaagt, ze goed bekijkt er wat mee speelt en ze vervolgens verslaat. Eventueel er bovenop klimmen en z'n schedel inslaan ofzo. Helaas hebben veel games dat niet en is het vooral buttonbashen totdat het monster het loodje legt. Bij grote monsters hak je gewoon net zolang in z'n kleine teen totdat z'n healthbar leeg is.

Toen kwam ik op het idee Monster Hunter eens te proberen. Helaas bleek dit niet te zijn wat er volgens de makers moest gebeuren (bestuderen, ontwijken en aanvallen), maar was het gewoon buttonbashen, want het monster zag je ALTIJD als je in zijn gebied was.

Onlangs heb ik van mijn zwager Shadow of the Colossus geleend. Wat een ongelooflijk gaaf spel! Precies wat ik wilde spelen. Voor wie het niet kent een korte samenvatting: de held die je speelt komt aan in een vreemd land. Hij heeft een dood meisje bij. Zij was vervloekt en is daarom geofferd. Hij wil haar graag weer tot leven wekken en is daarom naar dit vreemde land gereisd, want volgens de legende is hier de kracht om doden terug te brengen. Om dit te doen zal hij 16 Colossi moeten verslaan.

Dat is waar het hele spel over gaat: 16 monsters verslaan. Geen normale vijanden tussen de bazen door, gewoon 16 bazen achter elkaar. Klinkt misschien wat simpel en saai, maar dat is het zeker niet! De eerste klus is namelijk het vinden van deze monsters. Je moet ze op volgorde verslaan, dus je kunt alleen maar op zoek gaan naar degene die je op dat moment moet hebben. Heb je deze eenmaal gevonden begint de spanning pas echt. Allereest zie je een REUSACHTIG monster, met maar 1 of een paar zwakke plekken. En die zitten uiteraard op plekken waar je niet zomaar bij kan. Met je boog erop schieten, als je dat al lukt, heeft weinig tot geen zin, dus je moet er wel naar toe klimmen, vechten of rennen en er met je zwaard op inhakken. En dank maar niet dat ze dit toestaan. Als je erop bent geklommen proberen ze je er weer af te schudden (en dan kan je soms behoorlijk diep vallen). Vasthouden is dus een must, maar ook niet te lang want dan raakt je kracht/grip op. Ook moet je niet vergeten je zwaard krachtig in de zwakke plekken te steken. Genoeg kracht opbouwen voor veel schade duurt even een paar tellen, dus dit moet je ook goed timen, want voor je het weet gaat de Colossi weer tekeer en ben je weer bezig met vasthouden in plaats van aanvallen.

De eerste Colossus is nog redelijk makkelijk te beklimmen. Maar als snel kom je er tegen waar je niet zomaar op komt. Je moet dus goed kijken naar hun gedrag en ervoor zorgen dat je wat uitlokt waardoor ze hun zwakke plek blootgeven, of waardoor ze wel te beklimmen zijn (alleen harige delen zijn beklimbaar). Dit gaat op het land, in het water (en je kunt maar beperkt je adem inhouden!) en in de lucht.

Ik vind deze game erg de moeite waard en hoop dat er een vervolg komt (hoewel ik bang ben van niet). Een soortgelijk spel is bij mij ook welkom. Tot die tijd heb ik gelukkig nog wat Colossi te verslaan en daarna nog eens op hard-mode.

0 Kudos
reactie
LABELS:
Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
03
/16

Jeecee007

98%
03 Rang
voortgang
Jeecee007
geaccepteerde oplossing
Ik vond het ook een enorm goed spel. En heb er veel plezier aan beleeft!
0 Kudos

Re: Shadow of the Colossus

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
05
/16

VioletGiant

94%
05 Rang
voortgang
VioletGiant
geaccepteerde oplossing

De andere games uit deze serie zijn ICO en binnekort The Last Guardian.

0 Kudos

Image and video hosting by TinyPic

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Beta Tester
04
/16

ThymeS

• Beta Tester
74%
04 Rang
voortgang
ThymeS
geaccepteerde oplossing
Ik dacht dat die games compleet los van elkaar staan?
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
05
/16

VioletGiant

94%
05 Rang
voortgang
VioletGiant
geaccepteerde oplossing

Qua gameplay wel, maar  de verhalen hebben met elkaar te maken.

0 Kudos

Image and video hosting by TinyPic

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

Mootje-

58%
02 Rang
voortgang
Mootje-
geaccepteerde oplossing

Voor mij een van de beste games op de ps2, en maybe wel de meest memoriabele game die ik heb gespeeld! Ik hoop echt dat de mensen die ico sotc hebben gemist een kans krijgen om zete spelen. Dus ik hoop op een HD update met trophies, net als GOW collectie. Voor mij is 2010 het jaar van FFXIII maar als Last guardian uitkomt, dan is dat de goty voor 2010, zonder twijfel!!!!!!!!!!!!!!!

0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

Vaidisova808

60%
02 Rang
voortgang
Vaidisova808
geaccepteerde oplossing

Shadow of the Colossus moet je gespeeld hebben. Wat een klasse spel.

0 Kudos

YLOD 2009 victim

Waar was jij op 29 september 1995?
Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer