Beantwoorden
Heb je iets toe te voegen?

Meld je aan om verder te gaan

• 32

Nieuwe berichten gedurende het laatste uur

• ontvang binnen enkele minuten een antwoord

• 92%

92% percent van berichten die beantwoord zijn

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
22 mrt 2006
Door Sslust

Sslust

• Award Winner
96%
02 Rang
voortgang

PS2 Network Gaming voor beginners - F.A.Q.

[ Bewerkt ]
44 reacties 12.622 Weergaven bewerkt 09-04-2008
22 mrt 2006
Door Sslust
PS2 Network Gaming voor beginners - F.A.Q.

- Wat is Central Station?
- Wat is een Network Acces Code?
- Waar kan ik de Network Acces Code vinden?
- Wat is een PIN code?
- Hoe kom ik aan een PIN code?
- Wat is een Network Acces Disk?
- Hoe kom ik aan een Network Acces Disk?
- Wat moet ik nu allemaal doen om online te komen?
- Hoe kom ik aan een network-gaming account?
- Hoe beheer ik mijn CS account(s)?
- Hoe zit dat dan met een account voor niet-CS games?
- Problemen met verbinden (CS)
- Problemen met verbinden (games)

Wat is Central Station?
Central Station (CS) is een organisatie die verantwoordelijk is voor een groot gedeelte van de online-gaming gemeenschap. CS biedt toezicht en ondersteuning aan verschillende games en organiseert evenementen hiervoor. CS ondersteund momenteel de volgende games:
- Socom 1
- Socom 2
- Socom 3
- Jak X
- Ratchet and Clank 3
- Ratchet Gladiator
- F1 2004
- F1 2005
- This is Football 2004
- This is Football 2005
- WRC4
- WRC: Rally Evolved
- Syphon Filter: Omega Strain
- Amplitude
- Hardware: Online Arena
- Killzone
- Twisted Metal: Black
- Twisted Metal: Head On (PSP)
- Everybody's Golf (PSP)
- Lemmings (PSP)
- SOCOM Fireteam Bravo (PSP)

Wat is een Network Acces Code?
De Network Acces Code is een unieke code. Deze bevestigd de registratie van je PS2/netwerk-adapter.

Waar kan ik de Network Acces Code vinden?
De Network Access Code vind je op de achterkant van de registratiebrochure die je bij je console hebt gekregen. Als je apart een netwerk-adapter hebt aangeschaft, kun je je Network Access Code bij de Network Access Disc vinden.
Let op! De Network Acces Code is een unieke code die niet opnieuw verkregen kan worden. Raak deze dus daarom ook niet kwijt!

Wat is een PIN code?
Een PIN-code is ook een unieke code. Deze code bevestigd de aanmelding van het online-gaming account.

Hoe kom ik aan een PIN code?
Deze code krijg je toegezonden na registratie van je PS2/netwerk-adapter.

Wat is een Network Acces Disk?
Een Network Acces Disk (NAD) is een CD met een programma waarmee je o.a. een netwerk configuratie bestand aan kunt maken op je PS2.
Let op! De NAD die bij de aparte netwerk-adapter is meegeleverd kan problemen geven. Zorg er daarom ook voor, dat je de nieuwe NAD gebruikt. Deze krijg je bij registratie thuis gestuurd.

Hoe kom ik aan een Network Acces Disk?
Deze disk krijg je toegezonden na registratie van je PS2/netwerk-adapter. Wanneer je een aparte netwerk-adapter hebt aangeschaft, is deze wel meegeleverd, maar ik raad je aan om op de nieuwe versie te wachten aangezien deze oude versie problemen kan opleveren. Het leveren van de NAD duurt normaal gesproken zo’n 4 - 6 weken, maar dit kan nog wel eens uitlopen.
Tip! Veel games (zoals bijv. Socom 2) bevatten de functie om een netwerk configuratie bestand aan te maken, waardoor je de Network Acces Disk niet nodig hebt.

Wat moet ik nu allemaal doen om online te komen?
Om te beginnen heb je de volgende zaken nodig:
- een PS2
- een breedband-verbinding
- een netwerk-adapter
- het modelnummer van je PS2
- het serienummer van je PS2
- een Network Acces Code

Allereerst moet je de PS2 en netwerk-adapter registreren. Dit kan op www.ps2registration.com. Vul alle vereiste gegevens in.
Let op! Schrijf de gekozen gebruikersnaam en wachtwoord op, zodat je deze niet vergeet.

Nu je de PS2 en netwerk-adapter geregistreerd hebt, krijg je een Network Acces Disk en PIN code toegezonden. Om online te gaan behoor je eerst een netwerk configuratie bestand aan te maken op je PS2. Dit kan d.m.v. de Network Acces Disk.
Als het bestand is opgeslagen, kun je een test uitvoeren om te controleren of de verbinding succesvol tot stand kan worden gebracht. Als de test mislukt, kijk dan of je iets verkeerd hebt ingesteld. Mocht je er echt niet uitkomen, dan kun je altijd dit forum raadplegen.
Als de test gelukt is en het bestand is opgeslagen, kun je eindelijk online!

Hoe kom ik aan een network-gaming account?
Bij registratie heb je een gebruikersnaam en wachtwoord kunnen kiezen. Dit account kun alleen gebruiken op CS games. Je kunt dit account beheren op www.yourgamingname.com.
Er zit echter een tijdslimiet op het account. Dit limiet word opgeheven als de PIN code word ingevoerd. Op www.yourgamingname.com kun je zien hoelang je nog de tijd hebt hiervoor. Hier kun je ook de PIN code invoeren. Wees gerust, aangezien het leveren van de PIN code in de BENELUX wat langer kan duren als normaal, heb je nog een aantal dagen extra om de PIN code in te voeren. Als de PIN code te laat ingevult word, of op een of andere manier ongeldig is, kun je altijd een nieuwe aanvragen op www.yourgamingname.com.
Wanneer de PIN code is ingevoerd, beschik je ook nog eens over 2 secundaire accounts.

Hoe beheer ik mijn CS account(s)?
Zoals hierboven vermeld, kun je je account(s) beheren op www.yourgamingname.com.
Login op je hoofdaccount. Hier kun je accounts bewerken en toevoegen.
Let op! Als je een naam gaat wijzigen, let er dan op dat je maar 3 wijzigingen per jaar (een jaar na het aanmaken van een naam) per naam kunt doen. Het verwijderen van een secundair account telt als een naamwijziging.

Hoe zit dat dan met een account voor niet-CS games?
Bij niet-CS games, kun je meestal een gebruikersnaam en wachtwoord op het spel zelf aanmaken. Vaak kun je bij games van dezelfde uitgever (bijv. EA) hetzelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken/beheren.

Problemen met verbinden (CS)
Er kunnen zich nog wel eens problemen voortdoen met het verbinden. Vaak is dit het gevolg van foutieve instellingen. Probeer eerst de instellingen op automatisch te zetten. Als er zich (tijdens de test) dan een fout voortdoet, kun je precies zien waar het probleem zich bevind. Veel problemen komen voor bij:

- Router: Er is een kans, indien er een router gebruikt word, deze niet goed functioneert met de PS2. Dit kun je controleren door eerst je PS2 direct (zonder router) op je modem aan te sluiten. Als dan de problemen weg zijn, ligt het aan een instelling op de router (bijv. de firewall).
- DNS: Een veel voorkomend probleem zijn vaak de instellingen die betrekking hebben tot de DNS. Als de DNS adressen niet automatisch gedetecteerd kunnen worden, kun je proberen om deze handmatig in te vullen. De DNS adressen zijn afhankelijk van je ISP (Internet Service Provider). Raadpleeg daarom ook je ISP voor de juiste DNS adressen (primair en secundair).
- (Oude) NAD en Home: Bij deze combinatie is de kans groot dat er zich problemen voortdoen. Zorg er dan ook voor dat je de nieuwe versie van de NAD hebt.
- ICS: Ook ICS kan problemen opleveren als dit niet goed geconfigureerd is. Kijk voor meer informatie hierover in dit topic.

Problemen met verbinden (games)
Wanneer er wel verbinding met CS gemaakt kan worden, maar niet met een game, ligt het probleem vaak niet bij de netwerk instellingen. Veel problemen komen voor bij:

- Poorten: Voor sommige games is het verseist om poorten op de router te openen. Deze poorten staan vaak in de handleiding van de game. Hoe het openen van poorten precies in zijn werk gaat, vind je hier.
- Headset: Wanneer de communicatie via headset niet optimaal is of zelfs helemaal niet werkt, kan dit ook aan de poort instellingen liggen (zie kopje hierboven). Zorg ervoor dat je over een officiele (Logitech) PlayStation2 headset beschikt. Iedere andere headset kan problemen opleveren. Dit is afhankelijk van de game/headset combinatie.

En nu een groot applaus voor Spitfire die dit allemaal geschreven heeft! *petje af*

/staande ovatie
Message Edited by Sslust on 09-04-2008 02:35 PM
0 Kudos
reactie
LABELS:
Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[en3rgon]

80%
01 Rang
voortgang
[en3rgon]
geaccepteerde oplossing
Wow spit drom was je zo lang afwezig bij het forum zeker? mooi gedaan =========================================================== <------------------> <---------||My Collection||Gb Stats||BcK-Forum||My album||My Wishlist||------> ===========================================================
0 Kudos

No Subject

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[ZAT0X]

80%
01 Rang
voortgang
[ZAT0X]
geaccepteerde oplossing
spit? wtf lul jij My Collection
0 Kudos

No Subject

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

MaRcI_X

60%
02 Rang
voortgang
MaRcI_X
geaccepteerde oplossing
goed werk
0 Kudos

No Subject

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[Prodemo]

80%
01 Rang
voortgang
[Prodemo]
geaccepteerde oplossing
Lol ik heb al die shit zonder handleiding gedaan. Ik haat boekies lezen. BF2:MC Rang: Luitenant-Generaal Medailles: 15/15 Lintjes: 8/8 Prodemo Proffesional Demon
0 Kudos

No Subject

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[ZwitsalBunny]

80%
01 Rang
voortgang
[ZwitsalBunny]
geaccepteerde oplossing
Het staat er eindelijk op hoor Natuurlijk Spitfire bedanken voor zijn hard werken hieraan.
0 Kudos

No Subject

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[BcKNiCKSteR]

80%
01 Rang
voortgang
[BcKNiCKSteR]
geaccepteerde oplossing
quote:
Oorspronkelijke afzender RiddIer: Wow spit drom was je zo lang afwezig bij het forum zeker? mooi gedaan =========================================================== <------------------> http://i48.photobucket.com/albums/f220/xplosiv598/ddd.jpg ===========================================================
Het is Slusst Ofsow.. Nii spitfire.. Waar heb jij last van ================================================================== |||BcK ClanLadder|||BcK TriplesLadder|||BcK WebSite|||BcK Forum|||BcK ================================================================== BattLeFielD OnLinE NameS : BcK_NiCKSteR / NiCKSteR_X
0 Kudos

No Subject

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[BcKNiCKSteR]

80%
01 Rang
voortgang
[BcKNiCKSteR]
geaccepteerde oplossing
Ow ik zie het al .. SSlust heeft het alleen gepubiciteerd.. ================================================================== |||BcK ClanLadder|||BcK TriplesLadder|||BcK WebSite|||BcK Forum|||BcK ================================================================== BattLeFielD OnLinE NameS : BcK_NiCKSteR / NiCKSteR_X
0 Kudos

No Subject

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[en3rgon]

80%
01 Rang
voortgang
[en3rgon]
geaccepteerde oplossing
OOH je hebt het door slimbo -_-'' =========================================================== <------------------> <---------||My Collection||Gb Stats||BcK-Forum||My album||My Wishlist||------> ===========================================================
0 Kudos

No Subject

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[ToxinSheLL]

80%
01 Rang
voortgang
[ToxinSheLL]
geaccepteerde oplossing
good job Spit |BcK Triples||BcK clan ||BcK: |||
0 Kudos

No Subject

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[Jamaraq]

80%
01 Rang
voortgang
[Jamaraq]
geaccepteerde oplossing
Goed gedaan Spittie! CS Handle: Jamaraq :: Game Handle: Jamaraq
0 Kudos

No Subject

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[QuickShot]

80%
01 Rang
voortgang
[QuickShot]
geaccepteerde oplossing
Lekker gedaan spitfire Nu maar hopen dat beginners hier ook daadwerkelijk zullen kijken.
0 Kudos

No Subject

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[EIement]

80%
01 Rang
voortgang
[EIement]
geaccepteerde oplossing
Goed werk.. maar ik dacht dat PES 5 ook bij CS hoorde.. ---------------------------------------- http://users.ign.com/collection/schippertie?objType=1 Koele clowntjes dragen deze avatar Members of the clowns: 3
0 Kudos

No Subject

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[QuickShot]

80%
01 Rang
voortgang
[QuickShot]
geaccepteerde oplossing
Bij pro evo maak je een account op het spel zelf aan, dus geen central station.
0 Kudos

No Subject

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Award Winner
04
/16

Madmaxx

• Award Winner
88%
04 Rang
voortgang
Madmaxx
geaccepteerde oplossing
PES 5 is van Konami.
0 Kudos

No Subject

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[EIement]

80%
01 Rang
voortgang
[EIement]
geaccepteerde oplossing
Ik dacht dat je EA online en CS had.. ---------------------------------------- http://users.ign.com/collection/schippertie?objType=1 Koele clowntjes dragen deze avatar Members of the clowns: 3
0 Kudos

No Subject

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[ForsakenAngel]

80%
01 Rang
voortgang
[ForsakenAngel]
geaccepteerde oplossing
moet je ps2 persé geregistreerd zijn voordat je je netwerkadapter kan registreren enzo? en hoelasng duut al die bevestiging va ndie registraties? Now Playing: Tenchu2:birth of the stealth assassins(ps1), Tales of eternia (psp), Burnout Revenge (ps2), Z.O.E. (ps2), Tenchu1 (ps1) Wanna have: Shinobido imashime(ps2), Tenchu Time of the assassins(psp) Last Finished: PoP The Two Thrones(ps2) , Mk Deception(ps2)
0 Kudos

No Subject

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[Spitfire]

80%
01 Rang
voortgang
[Spitfire]
geaccepteerde oplossing
quote:
Oorspronkelijke afzender ForsakenAngel: moet je ps2 persé geregistreerd zijn voordat je je netwerkadapter kan registreren enzo? en hoelasng duut al die bevestiging va ndie registraties?
Het registreren van de PS2 en de netwerk adapter gaat tegelijk. Na het registreren, en dus ook het aanmaken van een CS account, kun je daar meteen mee online. , Spittie
0 Kudos

No Subject

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[ForsakenAngel]

80%
01 Rang
voortgang
[ForsakenAngel]
geaccepteerde oplossing
hoelang duurt dat voor de registratie nezo compleet is? want heb mn ps2 nog niet geregistreerd.. en mn adapter nou ook nog nie.. meot ik ze nou beide apart registreren? en hoelang duurt het dna voordat ik online kan? Now Playing: Tenchu2:birth of the stealth assassins(ps1), Tales of eternia (psp), Burnout Revenge (ps2), Z.O.E. (ps2), Tenchu1 (ps1) Wanna have: Shinobido imashime(ps2), Tenchu Time of the assassins(psp) Last Finished: PoP The Two Thrones(ps2) , Mk Deception(ps2)
0 Kudos

No Subject

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
01
/16

[Timbo79]

80%
01 Rang
voortgang
[Timbo79]
geaccepteerde oplossing
Dit is een goed topic en ik kom hier zeker een heel stuk mee verder.

Toch nog een vraag, komen er nog extra kosten bij als je uiteindelijk online gaat spelen? Dus puur voor het spelen zelf?

Of is het gewoon de adaptor kopen -> aansluiten (info volgens) en het spel spelen!
0 Kudos

Re: PS2 Network Gaming voor beginners - F.A.Q.

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Award Winner
04
/16

Madmaxx

• Award Winner
88%
04 Rang
voortgang
Madmaxx
geaccepteerde oplossing
Bijna alle spellen zijn gratis. De enigste die niet gratis zijn, zijn MMORPG`s zoals Everquest.
0 Kudos

Re: PS2 Network Gaming voor beginners - F.A.Q.

Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer